Zelf game maken... mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39
Hi lui,

Ik heb zitten denken. ER komen wel leuke spellen uit, maar het net niet wat je zelf wil, of gewoon niet goed genoeg omdat de makers in tijdsnoot zaten.

Is het eigenlijk mogelijk om met een groep programmeur (amateurs) een game te maken?
IK moest er eigenlijk zo aan denken. Dat je zeg maar klein begint, met een kleine omgeving en wat bewegingen van de omgeving/playermodels en dat je at online zet en mensen laat testen, en aan de hand van de reacties verder gaat?

Is toch een ID?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2025
Dat is een id, alleen wie weet hoe lang zo'n project zal duren :Z :Z :Z

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Moeilijk? Neej joh dat kan iedereen :P

:z

Verwijderd

Het ligt aan heel veel factoren.

- wat voor game wil je
- hoe wil je het hebben
- wat is je kennis van programmeren& CGI
- hoe groot is je team.

Leuk idee dat wel

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
als je geen pacman of commodore-achtig spelletje wil maken gaat het denk ik niet echt lukken :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 14:19 schreef Kwartjuh het volgende:
Hi lui,

Ik heb zitten denken. ER komen wel leuke spellen uit, maar het net niet wat je zelf wil, of gewoon niet goed genoeg omdat de makers in tijdsnoot zaten.

Is het eigenlijk mogelijk om met een groep programmeur (amateurs) een game te maken?
IK moest er eigenlijk zo aan denken. Dat je zeg maar klein begint, met een kleine omgeving en wat bewegingen van de omgeving/playermodels en dat je at online zet en mensen laat testen, en aan de hand van de reacties verder gaat?

Is toch een ID?
Dat zijn game makers jah :D

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/523098/1?limit=25"][DHTML]Project Snowstorm[/url] zijn ze bij W&G mee bezig geloof ik.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Wat dacht je van eens beginnen een mod te maken voor een spel, kijken hoe dat gaat?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 10:42

Eraser127

Nijkerk

koop div-gamestudio :)

My Discogs

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 14:19 schreef Kwartjuh het volgende:
Hi lui,

Altijd over nadenken en proberen is mijn devies. Wordt het niks heb je iig de nodige ervaring opgedaan. Maarruh, bedenk wel dat een spel dat je zelf maakt, zelden leuk is :) Stel je maakt een RPG, omdat je de huidige RPG's 'net niet' vind...dan maak je misschien een geweldig spel, maar zelf zul je het niet meer leuk vinden...je weet alles tenslotte al :D

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
ik weet wel dat ik als het goed is aan een gba developers kit kan komen. ¤270,- dacht ik.

Verwijderd

neem een houten plankje van 10 x 10 x 1 cm
boor daar 9 gaten in in een raster van 3 x 3
koop een rondhout met een diameter iets kleiner dan je geboorde gaten. Zaag daar stukjes af met een lengte van ong. 2cm

voila, boter, kaas en eieren :+

ontopic:
Een goed spel ontwikkelen kost een enorme smak geld. ik kan me vergissen maar ik denk niet dat je dat 1,2,3 van grond krijgt

• bolleh
  • Laatst online: 25-01 15:51
zoals iemand boven mij zei en nog iemand in de game wereld(kweenie meer wie): ga eerst maar een mod maken voor een game, das veel makkelijker
immers de engine ed heb je al. en als je een mod gaat opstarten merk je ook pas dat het wel veel werk is hoor. kben een paar dagen geleden een mod gestart(binnenkort hierover meer) en dat kost toch wel veel tijd, maar nu heb ik een concept artist die dus mn personages gaat tekenen terwijl ik aanwijzingen geef enzo en dan kan ik weer wat verder werken, kan ik ook een modeler vast aan het werk zetten etc etc. het is dus echt wel gecompliceerd. tevens moet ik mn verhaal nog goed uitwerken enzo...

Verwijderd

Ik kan zelf niet programmeren maar als iemand een caracter & story developer nodig heeft meldt ik me hierbij aan *D

Verwijderd

als je zoiets wilt doen is [url="http://www.blitzbasic.com/"]http://www.blitzbasic.com/[/url] wat voor je? niet moeilijk en snel resultaat. maar er zitten natuurlijk beperkingen aan.....

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 23 juli 2002 14:43 schreef Eraser127 het volgende:
koop div-gamestudio :)
is dat met die italiaanse handleiding :o

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Gaan we weer :+
Forget it boy.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

het kan wel, dat ene ventje kon het ook die counter-strike heeft gemaakt, wrom wij niet :?
maar je moet wel goed kunnen tekenen en programmeren.
en zoals er vaker word gezegd probeer eerst een paar games te modden en dan kun je proberen om ze zelf te maken.

Verwijderd

Ze lang je niet verwacht binnen een jaar een beetje fatsoenlijk spel te kunnen maken, dus een beetje realistisch bent in hoeveel werk het is, zou ik zeggen: altijd doen. Beginnen met een MOD is een uitstekend idee, aangezien het 'geraamte' al bestaat en het aanpassen daarvan, daar leer je heel veel van.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46
aangezien de quake 2 source gratis is, kun je die een gaan bekijken/modden. moet wel iets leuks mee te doen zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

zie ook [topic=533886] :)

btw voordat je denkt [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/475944/20?limit=25"]'ff een projectje op GoT te beginnen'[/url], die zijn vaak gedoemd te mislukken, helaas :{

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 23 juli 2002 18:05 schreef eghie het volgende:
het kan wel, dat ene ventje kon het ook die counter-strike heeft gemaakt, wrom wij niet :?
maar da ventje was er al wel mee bezig en gaat niet op een forum vragen: "kan ik dit?"

en check frehmeat of sourceforge eens voor opensource dingen, ken je misschien meedoen als je iets leuks vin.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 23 juli 2002 18:05 schreef eghie het volgende:
CS is een MOD voor HL, dus geen hele game.

Inderdaad beginnen met een MOD maken is een goed idee.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Je kunt ook meehelpen aan een modje. Ik ken wel een mod die door nederlanders wordt gemaakt en wel wat hulp kunne gebruiken. [url="http://if.counter-strike.nl"] infiltrate mod[/url]. Verder, beginnen met een mod! Kun je heel veel mee :) ik heb eens een keer een mod gespeeld voor Q2 waarin je met vliegtuigen andere vliegtuigen moest kapot schieten. Met de q2 engine :+

• bolleh
Op dinsdag 23 juli 2002 18:18 schreef Breepee het volgende:
aangezien de quake 2 source gratis is, kun je die een gaan bekijken/modden. moet wel iets leuks mee te doen zijn.
de source is gratis ja, je mag er een game mee maken ja, maar je mag er niet mee verdienen, dan moet je geloof ik nog 10 rooitjes US dollar neerleggen eerst.

makkelijkste imho voor te modden is nu q3(kheb nl geen ervaring met UT)

<edit>
quote van id software site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
The best news on the QUAKE II engine is that it is FREE if
 you abide by the terms of the GPL, which puts one of the
 most recently successful game engines within reach of even
 start-up commercial developers. For teams that dont want
 to operate under the GPL, were also offering a &quot;non-GPL&quot;
 QUAKE II engine license for a flat fee of $10,000 per
 title [3] with no backend royalty whatsoever. This means
 that you can grab the source and tools from our FTP site
 and sign a separate agreement with us, allowing you to
 keep your source modifications confidential (if you like).
 This is the same engine that has powered Hexen II, Heretic
 II, Kingpin, Daikatana, Sin, and Soldier Of Fortune. The
 tools have not yet been released under the GPL and are
 still available for non-commercial use only. These tools
 can be licensed from id Software for $5,000/project, or
 there are a number of other third party tools that can be
 used.

• Kwartjuh
Hm...het is mogelijk... Maar zeer moeilijk. DAcht ik al :)

Tijd boeit me niet. Vanmijn part doe ik er 5 jaar over :P

Maar ja, ik ben natuurlijk zelf niet echt ervaren op dat gebied...

Mischien word het nog wel eens wat.
Zat zelf te denken aan een beetje LOTR-achtige omgeving ofzo.
Waar je een beetje kunt spelen met zwaardjes enzo.
Soort RPG, maar toch anders. Geen magic enzo (:r ).

Goed, mischien IDD eerst een beginnen met modden...

• Reigner_Mortem
  • Laatst online: 01-04-2022
daFubar
ik weet wel dat ik als het goed is aan een gba developers kit kan komen. ¤270,- dacht ik.
Om voor de gba te proggen hoef je niks te betalen ;)
Er is genoeg informatie op internet om zelf een gba programma te maken(en de compiler heb ik hier nog ergens rond liggen).
Het enige wat je nodig zou hebben als je het op een gba wilt spelen (ipv emulator)is een copybox.

Ben er zelf al ff mee bezig geweest maar mijn c++ is zo slecht dat ik me eerst daarin moet verdiepen :(
(ben meer java minded of Pascal was ook altijd leuk :P )
Juggernaut
ontopic:
Een goed spel ontwikkelen kost een enorme smak geld. ik kan me vergissen maar ik denk niet dat je dat 1,2,3 van grond krijgt
Waarom moet het geld kosten ??
mjah misschien stroom kosten, maar mijn pc staat toch altijd aan ;)
Het enige wat je echt nodig hebt:
teksteditor (vi, notepad, editplus, editors meegeleverd bij de devolpment omgeving visual c++(die kost wel geld jah ;)), etc)
De gewenste compiler
Een goed idee dat ook realiseerbaar is (virtueel kan alles)
Genoeg kennis om:
Het idee om te zetten in een plan/ontwikkelschema
en te proggen natuurlijk (in de gewenste taal)

Mijn eigen mening:
Ik ben ervoor:
- dat we ons(mits er een groep komt en ik mee mag doen :)) spel geheel van de grond af opbouwen en dus geen mod maken.

- geen webbased applicatie (dus niks php, javaapplet oid)
- gebruik maken van bv opengl of directx. (voor opengl [url="http://nehe.gamedev.net/"]check deze site[/url])
- Wordt het 3d of 2d? Maakt mij niks uit :) (hoewel een zelda of secret of mana stijl lijkt mij wel mooi (2d dus))
- en zoals Kwartjuh al zei een RPG met alleen melee(en distace wapens(bogen enzow)), in principe als we onze eigen engine maken moet het niks uitmaken wat het wordt het zou dan ook bv. in de huidige tijd moeten kunnen met mitrailleur en bazooka.

Natuurlijk is het voor ons niet mogelijk om grote servers hiervoor op te zetten, dus waarschijnlijk per game max 5 players oid (als je bv. een @home verbinding hebt met 15 kb max up)

Ik ben zeer zeker geen kei op het gebied van programmeren, maar door juist zo'n soort project kun je een hoop leren.
Mijn intresses in dit project zouden dan vooral zijn:
- de engine
- de ai

Dus Kwartjuh zeg ons wat je denkt? !!!
Neem toch aan dat je al een idee hebt wat en hoe het spel moet worden.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 23:38

Sponge

Serious Game Developer

[url="http://www.quadrantwars.com"]www.quadrantwars.com[/url] :7

Iedereen kan een spel maken, zolang je maar bereidt bent om er veel tijd in te stoppen, en uiteindelijk de zin hebt om het helemaal af te maken (want de laatste loodjes zijn echt het zwaarst)

Verwijderd

Tja... Ik heb wel een paar Mods gemaakt met een vriend voor Unreal. Dat is alweer een dikke 3 jaar geleden (1998) Mods maken is leuk maar je wilt toch meer :) Ik ben nu zelf bezig met directx 8.1 programmeren en dat valt vies tegen. Maar als je het echt wilt en er inderdaat een paar jaar aan wilt besteden denk ik wel dat het realistisch is. Je moet natuurlijk wel C++ kennen want bijna alle tutorials zijn in deze taal geschreven. Kijk eens op gamedev.net en voor een goed boek op spin-studios.com. Natuurlijk moet je ook grafisch een beetje goed zijn :) zoals ik :)

Ik vind Directx beter dan OpenGL omdat daar ook geluid, besturing, directplay, directshow enz bij zit. Grafisch bieden ze wel ongeveer dezelfde functionaliteit. De meeste spellen zijn met directx geschreven op Quake 1,2,3 Doom3 en alle spellen die deze engine gebruiken en een paar spellen zoals Tribes 1 en 2 na. Daarnaast is het belang van portabiliteit niet zo groot

Het is inderdaad een goed idee om klein te beginnen en dan het programma en de engine verder uit te bouwen. Ik ga het zelf ook zo aanpakken...

En de juiste programma's hebben natuurlijk:

Visual studio C++ 6.0
directx SKD 8.1
3dstudio max
photoshop
qubase (muziek)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:52 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

is dat met die italiaanse handleiding :o
nee das spaans toch? maar een nederlandse handleiding zit er ook bij hoor (dacht ik) en in het programma zelf heb je de help files, dat is ook de volledige handleiding, maar dan in het engels }:O

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op woensdag 24 juli 2002 11:24 schreef Reigner_Mortem het volgende:
- dat we ons(mits er een groep komt en ik mee mag doen :)) spel geheel van de grond af opbouwen en dus geen mod maken.
Nu voldoe je _zeker_ niet meer aan de eis: Een goed idee dat ook realiseerbaar is (virtueel kan alles)

;)
Serieus, dit is ook een keer geprobeerd in P&W, waar mensen zitten die wel goed kunnen programeren, en dat werd ook helemaal niks

• Reigner_Mortem
offtopic:
ik heb [url="http://members.home.nl/nijdam/games.html"]hier[/url] nog een klein spel staan.(spacedude)
uhm het zijn eigenlijk twee games maar de linker is die van mij.
Je hebt er wel java 1.3 minimaal voor nodig, heb je dat niet dan krijg je als het goed is een popup voor het downloaden ervan. Het laden duurt redelijk lang, alleemaal kleine plaatjes :)
spel grootte 350kb.

uhm, om spacedude te spelen moet je wel eerst op het linker speelvlak klikken (focussen) en daarna met de toets besturing spelen ..
Het programmeren hiervan heeft me toch nog een hele week gekost :D

->ontopic
Met het lijstje van no ben ik het helemaal eens.
OpenGl of DirectX .. misschien verkeerd .. OpenGl of Direct3D.
Je kunt natuurlijk toch wel al die handige features van DirectX gebruiken en daarbij ook OpenGl voor display ?
Het zou helemaal mooi zijn als het beide wordt (zowel direct3d en opengl):) maar zoals no al zei portabiliteit is niet het grootste belang.
En direct3d is misschien toch makkelijk omdat het allemaal onderdeel is van directx en dus beter aansluit opelkaar.

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 01:12 ]

Verwijderd

Waar is dat dan? Ik doe nu informatica ;) dus misschien snelle doorstroom mogelijk :P

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
Ach, als die lui van Davilex ut kunne moet het toch niet zo moeilijk zijn :+

Nee, maar zo als al eerder gezegt, maak een mod voor bijvoorbeeld Counter-Strike!!!!!

[maybe handig, [url="http://www.flipcode.com"]www.flipcode.com[/url]]

Verwijderd

Je moet geen spel maken met Java of Pascal. Deze talen zijn daar ook niet voor bedoeld. C++ is een low-level language en daar is hij juist zo geschikt voor spelletjes te programmeren. Bijna alle spellen worden in C++ geschreven.
Java en C++ lijken zoveel op elkaar dat het niet moeilijk is op C++ over te stappen.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op dinsdag 23 juli 2002 15:55 schreef daFubar het volgende:
erg knap... waar bedrijven een kapitaal voor betalen, kan jij voor 270 euro krijgen?

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

[..]

Om voor de gba te proggen hoef je niks te betalen ;)
Er is genoeg informatie op internet om zelf een gba programma te maken(en de compiler heb ik hier nog ergens rond liggen).
Het enige wat je nodig zou hebben als je het op een gba wilt spelen (ipv emulator)is een copybox.

Ben er zelf al ff mee bezig geweest maar mijn c++ is zo slecht dat ik me eerst daarin moet verdiepen :(
(ben meer java minded of Pascal was ook altijd leuk :P )
[..]
Flash Linker, niet een copybox ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 juli 2002 16:32 schreef bolleh het volgende:
zoals iemand boven mij zei en nog iemand in de game wereld(kweenie meer wie): ga eerst maar een mod maken voor een game, das veel makkelijker
Nou, ik stel voor dat je eerst begint met boter-kaas-en-eieren in Java of Visual Basic ofzo. Is voor de meeste beginners al lastig genoeg :+

Mensen die denken dat je met een beetje prutsen en knippen/plakken een game kunt maken: wake up. Je hebt er echt de nodige technische kennis en programmeer skills voor nodig. Bezetenheid en ervaring zijn de belangrijkste dingen. En dan bedoel ik geen jaartje ervaring, maar vele jaren ervaring.

Je komt er niet met een maandje Java prutsen en dan op het idee komen om maar eens even een wereld game te gaan maken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

het is veel werk, het kost veel tijd, en het moet je hobby zijn want anders gaat het niet lukken. Maar je hoeft niet perse met een 2d game of met 4 op een rij te beginnen (wat ik overigens wel heb gemaakt, met computer AI). Je kunt ook direct met 3d beginnen... Goed programmeren in C++ is natuurlijk wel een vereiste. Als je perse eerst een MOD wilt maken kun je het beste Unreal gebruiken, want die editor is cool.

Ik heb wel gemerkt dat ik altijd motivatie nodig heb om verder te blijven gaan... Ik kan me niet interesseren voor 2d games of 4 op een rij.

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 01:13 ]

Verwijderd

:)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op dinsdag 23 juli 2002 18:09 schreef MrRudi het volgende:
Ze lang je niet verwacht binnen een jaar een beetje fatsoenlijk spel te kunnen maken, dus een beetje realistisch bent in hoeveel werk het is, zou ik zeggen: altijd doen. Beginnen met een MOD is een uitstekend idee, aangezien het 'geraamte' al bestaat en het aanpassen daarvan, daar leer je heel veel van.
helemaal mee eens, ik werk mee aan [url="http://www.planetunreal.com/sas/"]SAS:into The Lions Den[/url] een mod voor UT, ik ben begonnen als leveldesigner en nu besteedt ik mijn grootste tijd aan het maken van textures, helpen van andere etc.
'K heb nu 2 / 3 mailtje oid, gekregen van een game-development-bedrijfje dat zij opzoek zijn naar personeel.
Eerste reactie is natuurlijk gaaaf, doen doen doen.
Maar dat is in mijn ogen niet 't meest slimme.
Volgens mij kun je het beste mee werken aan ene mod, die nog in ontwikkeling is, en die je aanspreekt. Ben actief bezig, zorg dat je bekend wordt, zowel binnen als buiten het team. Maar dat mag niet tenkosten gaan van je 'prestaties'.
Je leeeeert er heel veel van, mede omdat 't een 'relatief' klein project is, omdat het 'raamwerk'/'engine' al gebouwd is. Waardoor de groep kleiner is, en dus meer met elkaar betrokken bent, waardoor je veel van elkaar leert. En vooral dat laatste is belangrijk.
Doe dus veel ervaring op, en als je een maal denkt :+ dat je het weet, bedenk een consept, een echt GOED consept. En stap daarmee naar verschillende ontwikkelaars...... :Y) time will tell, maar mijn advies, zoek een leuke mod. Ga daar aan mee frotten, heb je veel ervaring, bedenk een consept, en werk dat uit :o en duim veel en misschien wordt het iets :+
Op woensdag 24 juli 2002 12:48 schreef Exirion het volgende:

[..]
Je komt er niet met een maandje Java prutsen en dan op het idee komen om maar eens even een wereld game te gaan maken :)
Klopt helemaal gelijk in, ik loop mee in [url="http://www.planetunreal.com/sas/"]SAS:into The Lions Den[/url] sinds de eerste 2 maanden dat het project van start ging. Dus zo ver hebben we nog geen publieke versie uit gebracht (en dat na 2jaar of zo) waarom niet? Omdat 'wij' van mening zijn, dat de huidige games niet goed of niet af zijn, bij de eerste publieke versie. De eerste versie die wij uitgaan brengen zal ook 'goed' zijn invergelijking met andere huidige mods die al bij versie 24,76 of zo zijn :+
Maar Exirion zegt dar idd its heel belangrijks, ik loop dus nu 2 jaar oid mee. Ik heb in die tijd heeeeeeel veeeel geleerd, echt heeeeeel veeeeeel, maar niet genoeg.
Je hebt echt geen idee van wat er allemaal bij zo'n project (een simpele mod) komt kijken, laat staan bij 't ontwikkelen van een game die 'beter is dan de huidige' games. Sorry dat ik het zeg maar ... kansloos ... of je moet heeeeel erg veel geluk hebben. Ik weet 't niet. maar goed. sterkte :?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03-2025
[url="http://forum.e-programmeur.nl/vbb/showthread.php?s=f1bfd5a32978b12aebefc17f73407743&threadid=10133&highlight=game"]http://forum.e-programmeur.nl/vbb/showthread.php?s=f1bfd5a32978b12aebefc17f73407743&threadid=10133&highlight=game[/url]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op woensdag 24 juli 2002 12:34 schreef Jorick het volgende:
Ach, als die lui van Davilex ut kunne moet het toch niet zo moeilijk zijn :+

Nee, maar zo als al eerder gezegt, maak een mod voor bijvoorbeeld Counter-Strike!!!!!

[maybe handig, [url="http://www.flipcode.com"]www.flipcode.com[/url]]
counterstrike is geen game, is een mod
En alles wat je 'voor' counterstrike maakt is dan altijd nog een add-on :X sorry moest er even uit

• bolleh
Op woensdag 24 juli 2002 12:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nou, ik stel voor dat je eerst begint met boter-kaas-en-eieren in Java of Visual Basic ofzo. Is voor de meeste beginners al lastig genoeg :+

Mensen die denken dat je met een beetje prutsen en knippen/plakken een game kunt maken: wake up. Je hebt er echt de nodige technische kennis en programmeer skills voor nodig. Bezetenheid en ervaring zijn de belangrijkste dingen. En dan bedoel ik geen jaartje ervaring, maar vele jaren ervaring.

je moet ook natuurlijk niet in je eentje gaan zitten prutsen he ;)
een mod maken is helemaal niet zo moeilijk als je een coder, artist, modeler en level designer hebt. vaak wil je wel meerdere mensen voor elke positie maar dat komt wel. ik ging een keertje gewoon met de quake 3: team arena interface prutsen(soort c ofzow) en dan proberen mn eigen interface proberen te coden, lukte aardig als eerste echte coding projectje. een coder met ervaring zou het stukken sneller doen maargoed ik leerde er wel wat van.

• Reigner_Mortem
Op woensdag 24 juli 2002 12:38 schreef no het volgende:
Je moet geen spel maken met Java of Pascal. Deze talen zijn daar ook niet voor bedoeld. C++ is een low-level language en daar is hij juist zo geschikt voor spelletjes te programmeren. Bijna alle spellen worden in C++ geschreven.
Java en C++ lijken zoveel op elkaar dat het niet moeilijk is op C++ over te stappen.
I know :)
Daarom ben ik nu ook druk bezig met C++
En tijdens het leerproces (oeoeoeh leerproces :P) ben ik met een spel ontwerp bezig (C64 spel namens RamboII, maar dan 3D en netwerk optie)
Dat spel wil ik geheel zelf maken (of in team iig van de grond op alles zelf)
Beginnend met een tileengine wat ik nog steeds lastig vind om het netjes te doen ...
Iemand tips over hoe je een geheugenvriendelijke tileengine maakt?

• Kwartjuh
Kijk eens, ik verw8 echt niet dat ik met mijn n00b programmeur skills binnen no-time een game uit de grondstamp.
Dat zou gewoon veel te naief zijn.
Maar wat is er op tegen om nu bij de basis te beginnen (verhaal, wapens presonages?) en later als je veel ervaring hebt er zachtjes aan mee te gaan beginnen?

Ik bedoel, hoeveel tijd heb je wel niet? meer dan genoeg toch? Ik ben niet haastig!

• Kwartjuh

[..]

Dus Kwartjuh zeg ons wat je denkt? !!!
Neem toch aan dat je al een idee hebt wat en hoe het spel moet worden.
IN grote lijnen ben ik het met je eens.
Maar ik wil graag een game maken die echt gefocused is op de (zwaardgevechten).
Wat ik altijd zo jammer vind aan (SP) games is, dat je altijd alleen tegen een horde vijandejes loopt te raggen.

Waarom niet een game die Grafisch gezien wat minder is dan andere games, maar die het echt Real-life gevoel te voren haalt? Met andere woorden : GAMEPLAY, geen l33t-graphics.

Mijn ID van een game is het volgende:

- Over het internet (dus MP-gefocused.)
- Maar een paar (of 1) flinke map.
- de mogelijkheid om een duel aan te gaan. Dus je kan je focussen op een bepaalt persoon, en kan dus gaan knokken.
Je kan dus uithalen met je zwaard, maar er ook mee verdedigen. Dit gaan aan de hand van een punten-stelsel OID, waarbij, als je defence punten op zijn je niet meer kunt verdedigen (is maar een ID). iets dergelijks.
- RPG-style, maar de vraag is of je wel of niet meer levens krijgt als je meer experience krijgt?
- Soort Lord of the Rings -achtige omgeving met Elfes, Dwarfes, Men, Halflings (?), Orcs en andere wezens.
- Je Data word opgeslagen zodra je een stadje binnenloopt, en op de USE-key drukt als je voor een Herberg staat. (dan kun je Saven, en een andere keer begin je daar weer)
- ALs je dood bent, begin je ergens aan de rand van de map, met alleen een flinke dolk, en weinig geld.
- Geld kun je verdienen door opdrachten uit te voeren.
- Een voorbeeld van een opdracht zou kunnen zijn dat een stadje dreigt aangevallen te worden door Orcs, en dat je met andere spelers de town moet verdedigen. Iets in die geest.

Tsja, ik weet het, het klinkt allemaal wel leuk, maar lijkt niet haalbaar. Maar niets is onhaalbaar als je maar doorzettingsvermogen hebt.

Ik zie dit ook niet in de nabije toekomst gebeuren.
Later mischien, maar het kan geen kwaad om er al vast mee te beginnen, toch? (basis)

Mensen die intresse hebben, laat het horen. Ben gewoon benieuwd. (is niet bedoelt als spam ofzo)

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er zijn een heleboel mensen die zelf games maken. Deze zijn te vinden op [url="http://www.gamedev.net"]www.gamedev.net[/url]. En nog vele andere sites. Vaak leggen deze meer de nadruk op gameplay dan op graphics in hun games. Je hebt er wel een goede programmeerkennis voor nodig, maar je kan een team ook helpen als artist (muziek, afbeeldingen, 3d, geluiden). Er zijn ook programmaatjes waarmee je spelletjes kunt zonder veel of niet te programmeren, maar daarmee bereik je denk ik niet het beoogde resultaat.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 19:41 schreef Kwartjuh het volgende:

[..]

Waarom niet een game die Grafisch gezien wat minder is dan andere games, maar die het echt Real-life gevoel te voren haalt? Met andere woorden : GAMEPLAY, geen l33t-graphics.
Dat is vaak het verschil tussen commerciele games en de 'amateur' games.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

Ik wil dat wel eens weten.Waarom kost een game zoveel?Bijv. Final Fantasy VII kostte ¤14.000.000,- ,maar waar is dat geld heen gegaan??
Btw ,ik meld me wederom als character & story developer ;)

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Wat denk je van al die mensen betalen die daar een aantal jaar programmeren. Das niet niks denk ik.

Verder zal er ook wel geld aan Sony betaald moeten worden om een game op hun platform te mogen maken. Prijs per unit zal 20 % of zo zijn.

Promotie? Zal ook wel wat kosten?

Plus wat denk je dat de koffiejuffrouw kost? :+

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 24 juli 2002 21:01 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik wil dat wel eens weten.Waarom kost een game zoveel?Bijv. Final Fantasy VII kostte ¤14.000.000,- ,maar waar is dat geld heen gegaan??
Final Fantasy is gewoon een halve film. En ga maar na wat een film kost, en waarom dat zoveel is. Voor een spel als FF heb je een enorme crew nodig met allerlei specialisten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

PoweRoy

funky!

ff wachten PoweRoy wilt wel meedoen maar kan nie programmeren. Maar wat voor spel is het nu firstperson of view als red alert :?

[This space is for rent]

Verwijderd

Hey Kwartjuh, een paar vrienden en ik willen games maken, ondanks dat we geen of weinig programming skills hebben :P
Niet veel kans dat t meteen iets goeds wordt, maar we hebben er wel zin in. Wij hadden ook zo'n soort spel in gedachten als die van jou met zwaarden etc. maar toch een beetje anders. Ik zou t erg leuk vinden als je ook mee zou willen doen. Mail me maar eens als t je interesseert.

psych0f0x@barrysworld.com }:O

• Reigner_Mortem
Op woensdag 24 juli 2002 21:16 schreef PoweRoy het volgende:
ff wachten PoweRoy wilt wel meedoen maar kan nie programmeren. Maar wat voor spel is het nu firstperson of view als red alert :?
uuuh een view als red alert (schuin boven).. en stel je dan voor:
je bestuurd 1 persoon op het beeldscherm en met alleen een zwaard in je handen(en schild) .. het sweet op je voorhoofd en de adrenaline in je bloed, ren je op je vijand af ...
en met bloeddorstige slagen sla je op je vijand in .. het bloed (en ledematen) vliegen je om de oren ..

En vol genot krijg je daarvoor experience :D
... zoiets denk ik ... :+

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

PoweRoy

funky!

kloon diablo duz :?

lijkt me makkelijker om een strategisch spel te maken like aoe2, red alert 2 en dat soort omdat je veel moet veranderen door xperience points. steeds sterker enzo en strategische spellen vind PoweRoy ook leuker :D

[This space is for rent]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 23:38

Sponge

Serious Game Developer

Als je in de game-industrie wilt 'komen' moet je beginnen met het maken van demo's en die echt af zijn (aan een halve game heb je niets)... vaak zijn bedrijven geinteresseerd in wat je gedaan hebt...

Zo ken ik een aantal mensen die met een aantal VB demo's in de game industrie zijn gekomen (maar uiteindelijk wel naar C++ over moesten)

Ik weet niet of ik er in zou willen komen, lijkt me wel cool, maar mijn gebrek aan wiskunde kan wel eens fataal worden..

• Reigner_Mortem
Nee geen diablo kloon ..
Zoals ik dit begrepen heb dan moeten het meer 1 op 1 gevechten worden .. en je hebt zelf meer controle over wanneer je wilt slaan en defenden.. (of misschien zelf middels een zwaard slag een aanval blokken)
Dus een goed reactievermogen en gebruik maken van een taktiek.

• Kwartjuh
Aha, ik krijg nu leuke reacties.
Btw ,ik meld me wederom als character & story developer
Hehe, we hebben het er now wel over.
Mail me

[quote]
uuuh een view als red alert (schuin boven).. en stel je dan voor:
je bestuurd 1 persoon op het beeldscherm en met alleen een zwaard in je handen(en schild) .. het sweet op je voorhoofd en de adrenaline in je bloed, ren je op je vijand af ...
en met bloeddorstige slagen sla je op je vijand in .. het bloed (en ledematen) vliegen je om de oren ..
En vol genot krijg je daarvoor experience
... zoiets denk ik ...
[/qoute]

Give me a break! Please, geen RA aanzicht!
Wat jij zegt bedoel ik!
lekker knokken met zwaardjes, schildjes, bogen en morgensterren >:)

(idereen di interresse heeft : huizing_frank1@hotmail.com

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

altijd leuk om mee te frotten bij zo'n soort project(je)
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14511981#14511981"]'k denk wel dat ik wat ervaring op heb gedaan door mee te werken aan SAS (zie pagina 2)[/url].
Maar als jullie serieus aan de slag willen;
ik meldt me wel aan als (project leidende) 2D artist :D

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 22:07 schreef Scarecrow het volgende:
altijd leuk om mee te frotten bij zo'n soort project(je)
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14511981#14511981"]'k denk wel dat ik wat ervaring op heb gedaan door mee te werken aan SAS (zie pagina 2)[/url].
Maar als jullie serieus aan de slag willen;
ik meldt me wel aan als (project leidende) 2D artist :D
Yeah right! :D

Verwijderd

Als je serieus een teampie op gaat zetten wil ik wel wat theoretisch meehelpen. Dus wat meer richting advies, ideeën eens doorlopen en een 'geraamte' voor het design geven....meer kan ik door tijdsgebrek niet beloven.

Verwijderd

euhm, ik vind het best als het een diablo kloon word, als het maar wel meer diepgang/gesprekken heeft, minder duistere sfeer op sommige plekken
en bovenal, het gevoel dat je niet alleen bent, dus dat je behalve henchmen ook in een klein legertje/groepje mee moet vechten, hen moet volgen/helpen een quest te doen etc.

dat jij bijvoorbeeld een gem van een tovenaar moet jatten, terwijl zij de tovenaar afleiden, en jij voordat je bij de gem bent een undead moet killen (necromancer)

dus dat je niet alleen moet lopen en hakken, maar ook andere moet helpen

• Kwartjuh
Tsja, ik heb al contact gehad met een paar lui.
Dus het begint een vorm te krijgen :)
ADvies is altijd welkom, en wil je met me praten... contact me :)

Het word btw niet een Diablo kloon denk ik... :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op woensdag 24 juli 2002 22:44 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Yeah right! :D
wat??? yeah Right?

• Kwartjuh
^ dat hij de 2e leidinggevende artis wil worden denk ik...

• Kwartjuh
^BTW, we zijn seriues aan de slag.
Je kunt me mailen.

• bolleh
leuk dat het toch van de grond komt, wat je iig niet moet doen is teveel te snel willen doen, das echt frustrerend, neem een realistisch doel en ook eigenlijk een moment dat je een beta oid wil afhebben anders blijf je maar doorgaan en uitstellen.

• Kwartjuh
^ we doen het rustig aan. Geen gehaast. Eerst ff en webpage maken...
Dan maar verder kijken. :)

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

eerst een webpage maken?

is dat niet zoiets als eerst een poster maken en dan aan het filmscript beginnen?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Waarom gaan jullie niet eerst een mod maken zoals cs of dod op een bepaalde engine. Als je bijv gaat zoeken naar mod's op de halflife engine dan kan je er al heel veel informatie erover vinden.

(misschien al voorgestelt maar k'heb nie alles gelezen)

• Kwartjuh
Eerst webpage om een beetje te recruteren etc.
Word hoogstwaarschijnlijk geen mod.

• Creepy
  • Laatst online: 25-01 22:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy vraagt zich af of jullie al iemand hebben met (enige vorm van) programmeer kennis........

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 21:37 schreef Creepy het volgende:
* Creepy vraagt zich af of jullie al iemand hebben met (enige vorm van) programmeer kennis........
5 zinnen XHTML :7 .... :D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op vrijdag 26 juli 2002 17:24 schreef Dribbeltje het volgende:
Waarom gaan jullie niet eerst een mod maken zoals cs of dod op een bepaalde engine. Als je bijv gaat zoeken naar mod's op de halflife engine dan kan je er al heel veel informatie erover vinden.

(misschien al voorgestelt maar k'heb nie alles gelezen)
een keer of 10 :D

Verwijderd

Kwartjuh heb je enige ervaring met programeren? anders kan je beter beginnen met Click and Play :P

• Kwartjuh
Ja, ik heb wel kennis op het gebied van programmeren. Ik he niet veel aan zulke reacties.

Help mee zou ik zeggen :)

Mensen kunnen we altijd gebruiken :)

Pagina: 1