Ik heb het volgende probleem ik ga een cd-rom maken met daarop wat HTML pagina's, nix bijzonders dus. Nu wil ik alleen dat de gebruiker niet het id krijgt dat ze een website aan het bekijken zijn. Dus geen browser windows, maar enkele Windows windows
. Dit heb ik nu opgelost door gebruik te maken van een heel simpel .HTA bestandje met een IFRAME waarin de index.html wordt geopend. Hoe kan je dit beter oplossen zodat je cross-platform en cross-browser compatible bezig bent?
Een index.htm maken met het volgende scriptje:
code:
1
| window.open("index-1.htm", "_blank", "menubar=0, width=" + screen.width + ", height=" + screen.height); |
Netscape ondersteunt iig geen iframes, dus moet je die nesten met een ilayer -> search 'netscape iframe' of 'ilayer' ofzo.
en ga dalijk geen topic openen over autorun -> search
en ga dalijk geen topic openen over autorun -> search
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Even een zijweg: je kunt ook Flash voor zoiets nemen.
Krijg je met wat geplak en geknip ook wel een mooie interface van.
Zo weet ik bijv. dat de installatie van mijn ex-scanner, een HP, begon met een leuk shiny menuutje met glimmende knoppen en bij het afsluiten zag je 'Powered by Macromedia' staan voordat hij sloot. Het kan een chromeless window zijn geweest met een mooi stukje flash, maar het kan ook een stukje flash direct in Windows zijn, moet kunnen geloof ik.
Je zou daarin een klein menuutje kunnen maken waarin je een lijstje met html-pagina's geeft, die aanklikbaar zijn en openen in target=_blank, of misschien met wat scripting in Flash
zelfs chromeless. Op die manier opent de site dus voor de user in de standaard browser, waar dan ook; en als je het met wat geluk nog chromeless kunt maken, ook nog eens gewoon kaal zonder browserranden...
Krijg je met wat geplak en geknip ook wel een mooie interface van.
Zo weet ik bijv. dat de installatie van mijn ex-scanner, een HP, begon met een leuk shiny menuutje met glimmende knoppen en bij het afsluiten zag je 'Powered by Macromedia' staan voordat hij sloot. Het kan een chromeless window zijn geweest met een mooi stukje flash, maar het kan ook een stukje flash direct in Windows zijn, moet kunnen geloof ik.
Je zou daarin een klein menuutje kunnen maken waarin je een lijstje met html-pagina's geeft, die aanklikbaar zijn en openen in target=_blank, of misschien met wat scripting in Flash
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
- De window.open mogelijkheid is geen mogelijkheid om dat je dan toch nog eerst in een browser komt...
- Netscape ondersteunt geen Iframes, maar dat is op zich nog op te lossen door gebruik te maken van een normaal frameset, maar erger is dat Netscape volgens mij geen HTA ondersteunt.
- Met Flash of Director kan je natuurlijk een projector maken, maar helaas heb ik te weinig tijd om alle HTML in Flash te rammen...
- Netscape ondersteunt geen Iframes, maar dat is op zich nog op te lossen door gebruik te maken van een normaal frameset, maar erger is dat Netscape volgens mij geen HTA ondersteunt.
- Met Flash of Director kan je natuurlijk een projector maken, maar helaas heb ik te weinig tijd om alle HTML in Flash te rammen...
Verwijderd
Je kunt proberen de hele site naar .exe te converteren.
[url="http://www.google.com/search?num=100&hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=html2exe&lr="]Google search: html2exe[/url]
[url="http://www.google.com/search?num=100&hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=html2exe&lr="]Google search: html2exe[/url]
Jamaar je hoeft toch niet alle html naar Flash om te zetten, ik bedoel, link gewoon vanuit een klein Flash menuutje naar een html-site toe, en de bekijker ziet het ding in zijn eigen webbrowser. Met wat javascript kun je hem in een popup laten openen die bijv. werkbalken en statusbalk weglaat, dat staat al erg netjes moet ik zeggen; de user heeft dan nog wel iets vertrouwds, maar toch niet meteen het id dat hij gewoon simpel naar zn browser wordt gesluisd.Op dinsdag 23 juli 2002 14:30 schreef Delirium het volgende:
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Pagina: 1