Dane Elec + Dane Elec geheugen probs?

Pagina: 1
Acties:

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
hoi, mijn eerste post, gelijk een probleem, ik had 256 mb dane elec pc 2100, later heb ik hetzelfde er nog eens bijgekocht (informatique), dit was echter met samsungchipjes, dat andere had andere chipjes, weet niet welke, ziet er ook anders uit, het oude had aan 2 kanten van de plaatjes chipjes, en het nieuwe aan 1 kant,

het geheugen werkt wel goed gewoon snel, maar af en toe krijg ik meldingen over "uitgestelde schrijfbewerkingen", en het is ook onmogelijk om instellingen te doen als "geheugen optimaliseren voor system cache, of programma's" dan kom ik windows XP helemaal niet meer in, ook niet in veilige modus, en moet de boel geformatteerd worden, kan dit komen door de (evt. verschillende) reepjes dane elec?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Kan je wat meer info over je systeem geven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe staan de geheugentimings in de BIOS ingesteld? Misschien dat ze een tikkeltje te agressief staan? Heb je verder ook geprobeerd om je reepjes afzonderlijk te testen?

BTW: Welkom op onze mooie GoT! :)

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
1.7 gig, via p4 266 chipset (soltek sl85-drv3 mobo), niet ge OC-ed, 512 MB geheugen dus, Club3d radeon 8500 LE 128 MB
is dat genoeg?

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 14:15 schreef BalusC het volgende:
Hoe staan de geheugentimings in de BIOS ingesteld? Misschien dat ze een tikkeltje te agressief staan? Heb je verder ook geprobeerd om je reepjes afzonderlijk te testen?

BTW: Welkom op onze mooie GoT! :)
heb alles al geprobeerd, cas 2.5 en cas 2, ook afzonderlijk getest, weer die uitgestelde schrijfbewerkingen

en ik heb ook zon 8 uur met memtest86 getest, en docmem, geen errors

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:31

Talon

Booooom !

dat enkelzijdig / dubbelzijdig kan een probleem zijn.
Kan je misschien van iemand een dimmetje lenen wat ook dubbelzijdig is ? zodat je kan testen ?
Er zijn overigens ook programmaatjes om je geheugen te testen (ffies zoeken op de search).

Ik heb in al mijn machines Dane Elec zitten en ben er errig over te spreken. heb alleen zelf ook het probleem enkelzijdig/dubbelzijdig gehad ...

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 14:23 schreef Talon het volgende:
dat enkelzijdig / dubbelzijdig kan een probleem zijn.
Kan je misschien van iemand een dimmetje lenen wat ook dubbelzijdig is ? zodat je kan testen ?
nee dat gaat niet lukken, maar wat wil dat zeggen dan dat enkelzijdig/dubbelzijdig, zijn dat dan gewoon betere chips, die meer kunnen, want ze zijn hetzelfde, bijde lopen ze op 133 mhz en beide 256 mb

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dubbelzijdige reepjes zijn voorzien van twee chiprijen, ofwel banken, en hebben 128 datalijnen, terwijl singlesided reepjes één chiprij hebben (en dat hoeft niet per-se aan één kant van het dimm zitten; het is puur technisch gezien) en 64 datalijnen heeft :)

Het is inderdaad zo dat niet alle chipsets er probleemloos mee omgaan, maar de VIA P4X266 moet er in principe wel goed mee kunnen omgaan.

Heb je de reepjes nou afzonderlijk geprobeerd? Ervaar je dezelfde problemen wanneer je alleen het nieuwe reepje erin hebt zitten? En daarna ook als alleen je oude reepje erin zit?

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 14:37 schreef BalusC het volgende:Heb je de reepjes nou afzonderlijk geprobeerd? Ervaar je dezelfde problemen wanneer je alleen het nieuwe reepje erin hebt zitten? En daarna ook als alleen je oude reepje erin zit?
dat heb ik wel gedaan ja, ik heb zelfs een x geformateerd en toen met alleen het 1e geheugen, toen kreeg ik (na de instelling "optimaliseren voor cachegeheugen") weer die errors, dus toen gewoon overnieuw begonnen met al het geheugen en gewoon niet meer aan die instelling komen, dus nu draait ie weer een week stabiel zonder problemen, was ik net iets aant installeren, opeens TAK, daar is ie weer, uitgestelde schrijfbewerkingen, probleem is dus ook dat die meldingen niet altijd komen, nu pas na een week zelfs, had hem ook al naar de winkel gebracht, die hadden geformateerd, en uiteraard deed alles het weer (dat heeft me gebak gekost :'( ) en nu begon het dus weer.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus je krijgt dezelfde problemen, wanneer je alleen je oude reepje gebruikt en de nieuwe reep opzij legt? En dat terwijl het voorheen wel vlekkeloos heeft gewerkt?

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 14:47 schreef BalusC het volgende:
Dus je krijgt dezelfde problemen, wanneer je alleen je oude reepje gebruikt en de nieuwe reep opzij legt? En dat terwijl het voorheen wel vlekkeloos heeft gewerkt?
ja idd, nu je het zegt, dat was natuurlijk hetzelfde, heb op hetzelfde moment ook een zipdrive ingebouwd maar dat kan het probleem niet zijn, die heb ik er trouwens ook weer uitgehaald om te testen, misschien is het dat toch een instelling in windows ofzo, en ik kan misschien nog proberen de modules omgekeer erin te doen (qua volgorde ;))
bestaat er misschien niet een progje dat checkt of 2 modules samengaan, of zouden progs als mem86 dat door moeten hebben?

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/bench.jpg

ik keek eerst niet goed, maar hier is toch een afwijking te zien bij het oude geheugen, kan dit komen door dat het andere chippies zijn ipv de samsungs van de nieuw module?

Verwijderd

Het zijn gewoon 2 verschillende modules. Ik denk zelf dat die enen met geheugen aan 2 kanten pc 2100 is en die andere pc 2700.

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 15:44 schreef MvD het volgende:
Het zijn gewoon 2 verschillende modules. Ik denk zelf dat die enen met geheugen aan 2 kanten pc 2100 is en die andere pc 2700.
dat lijkt me niet dat kan mijn mobo niet aan die kan alleen 2100 en ik meen 1600, en op het stickertje stond toch ook duidelijk 2100

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 12:19

3xNix

golfr in hart en nieren

Je zou ook Informatique kunnen vragen of deze nog een dimm hebben die hetzelfde is als 1 van de dimms die je al hebt, en dan gewoon omruilen :?
Pagina: 1