FreeBSD. Probleem met maken van de diskettes

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:05
Ik draai Win XP, en wil door middel van
fdimage mfsroot.flp a:
of
fdimage kern.flp a:
die opstartdiskette's maken volgens de handleiding
(versie 4.6)

Maar ik krijg iedere keer General Failure en dan is de diskette onbruikbaar geworden (als je opnieuw wil formateren staat er dat hij RAW is, maar kan em dan niet meer formateren)

Wat moet ik doen?

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Goeie floppies en een goeie floppy drive gebruiken, en eventuele antivirus software uitschakelen. Bij mij hier werkt fdimage onder Windows XP zonder enig probleem, zoals ook onder Windows 2000, Windows 98 enz enz.

Probeer anders eens:
code:
1
fdimage -qv kern.flp a:

My other computer is your windows box.

• Cheater
waar is de VERBOSE functie voor?

En ik heb ze nu dan alsnog met succe sop diskette gezet (geloof ik)
Maar mijn diskettes BLIJVEN onleesbaar worden. Er zijn nu al zo'n 10 diskettes in de prullenbak belandt.
Ik heb nu fdimage en zijn bestanden op een andere PC staan die ik dan effe opstart met MS-DOS.

Wat komt er op die diskettes te staan en waarom kan ik ze na het uitvoeren van wat in de handleiding staat ze niet meer lezen.

• Cheater
If you needed to prepare boot floppies, as described in Section 2.2.7 then one of them will be the first boot disc, probably the one containing kern.flp. Put this disc in your floppy drive

Dit staat op de internet handleiding

Waarom start hij dan niet op met die diskette?
Volgens mij kan hij em net zo goed niet lezen als ik onder DOS probeer.

• Dim

Dim

Als je die FreeBSD images erop zet, dan zijn het daarna geen floppy's meer die DOS en/of Windows kunnen herkennen. Je kunt er alleen nog van booten. Als dat niet lukt, dan is er waarschijnlijk iets mis met je floppy drive. Probeer in dat geval de floppy's eens op een een andere computer te writen.

Je kunt ze als het goed is wel formatteren, maar misschien niet vanuit de Explorer (die probeert namelijk de floppy eerst te lezen, en zal dan wel doodgaan). Dus doe je vanuit een command prompt:
code:
1
format a: /v:"" /q /u

• Cheater
Voor mensen die het probleem misschien willen simuleren:

ftp:
[url="ftp://ftp.nl.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/releases/i386/4.6-RELEASE/floppies/"]ftp://ftp.nl.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/releases/i386/4.6-RELEASE/floppies/[/url] --> mfsroot.flp en kern.flp (en misschien dat je readme.txt nog door wil lezen... dat bestand wat ik nu wel uit m'n hoofd ken)
[url="ftp://ftp.nl.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/releases/i386/4.6-RELEASE/tools/"]ftp://ftp.nl.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/releases/i386/4.6-RELEASE/tools/[/url] --> fdimage.exe

En nog steeds de vraag, waar is VERBOSE voor?

• Cheater
Op dinsdag 23 juli 2002 16:06 schreef Dim het volgende:
[...]
Een goeie reply van je. Je geeft me zekerheid dat ik toch niet zo vlug iets verkeerd doe. Ik zal eens inderdaad proberen de diskette op te starten op een andere PC.
Ik heb namelijk de kabel van de diskette op alle mogelijke manieren al een keer bevestigd.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 16:08 schreef Cheater het volgende:
En nog steeds de vraag, waar is VERBOSE voor?
Verbose betekent dat ie extra informatie geeft..

• Dim

Dim

-v betekent in dit geval gewoon, dat fdimage meer informatie geeft over wat ie aan het uitspoken is. Hij laat dan zien welk head/track ie aan het formatteren of schrijven is.

• Cheater
Great. maar ondanks jullie replies zit ik nog wel met een probleem.

Betekent dit dat ik iemand ben die geen FreeBSD kan uitproberen?

Of heb ik gewoon brakke diskettes ?
Of is m'n diskettestation... wacht nu heb ik het nog STEEDS niet uitgetest :P
Pagina: 1