Soltek SL-75DRV5 + AMD XP2000+ werkt niet :S

Pagina: 1
Acties:

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
Ik het een Soltek SL-75DRV5, daarop heb ik een AMD XP 2000+ geplant. Koeling erboven op. 1 dimm pc 2100 ram er op gezet, ik zet de pc aan. 1 lange piep, 5sec niets weer een lange piep. Door wat komt dit :?, het ligt niet aan de hardware kheb alles als terug gestuurd en dat was alemaal goed :).
BVD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Continu lange piepjes duidt op problemen met het geheugen. Heb je de reepjes eigenlijk wel goed aangedrukt? Bij DDR reepjes is het meestal zo dat je meer kracht voor nodig hebt, dan je zou verwachten. Druk met gecontroleerde kracht de reepjes zo ver aan dat de klemmetjes vanzelf dichtklikken (dus niet zélf vastklikken!). Anders kun je proberen de BIOS te resetten :)

• tmotd
Zonder geheugen piept hij ook zo, komt dat omdat hij dan geheugen mist of dat er dan iets anders aan de hand is?

Geheugen goed aangedrukt dat helpt niet :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 juli 2002 14:10 schreef tmotd het volgende:
Zonder geheugen piept hij ook zo, komt dat omdat hij dan geheugen mist of dat er dan iets anders aan de hand is?

Geheugen goed aangedrukt dat helpt niet :(
Als hij precies zo piept zonder geheugen, dan is het onbetwist een geheugenprobleem! Probeer toch een paar keer de reepjes eruit te halen en opnieuw aan te drukken. Dat gaat het makkelijkst als je moederbord vlak op de grond ligt :)

• tmotd
Bedankt, begon al te denken dat het aan mn xp lag |:(
Dat geheugen ga ik uitchecken