Quantum Fireball ST-> enkel Apple harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 21:06

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb hier een brakke 2.1 Gig Quantum Fireball ST harde schijf die uit een PowerMac komt. Op de schijf, op de sticker van Quantum zelf staat ook ergens een Apple logootje. Het is een gewone IDE schijf. Nou is de vraag, ga ik enorm lopen pielen met tools en tijd verprutsen met deze schijf weer aan de praat krijgen in een PC of gaat dit niet werken? Een IDE schijf is toch een IDE schijf? OS/Environment onafhankelijk? Ja 2 gig is bijna niets etc. dat weet ik...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:18

FastBunny

Give it the Works !

Aansluiten op de pc, met een Maxtor/Quantum tooltje low level formateren en gaan met die handel :)

Ik dacht alleen dat Apple altijd SCSI gebruikte :?
Heb zelf ook een Quantum Fireball ST 3GB en dat is een SCSI model, vandaar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
mmm op de site van maxtor in het quantum software archive vind ik niets van geding... lekker is dat! Iemand?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Wallie

Herr

Met maxblast kan je ook je quantum low level formatteren.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
zeker weten?

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Hoezo low level? Gewoon eers partitie verwijderen met fdisk (warschijnlijk herkent als non-dos). Daarna een keer "fdisk /mbr" doen, dit zit een schone bootrecord neer.
Nu een keertje booten (niet zeker nodi, maar wel veilig) en met fdisk een nieuwe partitie aanmaken.

Ik ga er wel ff vanuit dat er maar 1 schijf in het systeem zit.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
die hele f***ing harde schijf wordt niet herkend... Mmmmm 2 gig.. een pentium 166 zijn/haar bios moet dat toch herkennen dunkt me..

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik heb vaker "mac" (er is eigenlijk niets mac aan) ideschijven omgegooid naar PC... Met alleen fdisk moet het al kunnen. Check al je biosinstellingen (auto etc). Als ie in de bios wordt herkent kun je gewoon formateren.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hij wordt niet eens herkend
en als bonus; er komen zo nu en dan de mooiste snerpende geluiden uit Die gaat dus toedeledokie richting /dev/null

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 23 juli 2002 15:31 schreef TrickTrac het volgende:
Hoezo low level? Gewoon eers partitie verwijderen met fdisk (warschijnlijk herkent als non-dos). Daarna een keer "fdisk /mbr" doen, dit zit een schone bootrecord neer.
Nu een keertje booten (niet zeker nodi, maar wel veilig) en met fdisk een nieuwe partitie aanmaken.

Ik ga er wel ff vanuit dat er maar 1 schijf in het systeem zit.
heb geen ervaring met mac schijven, met low level wis je zeker alle mac shit voor het geval fdisk hem niet ziet vandaar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 23 juli 2002 15:18 schreef Wallie het volgende:
Met maxblast kan je ook je quantum low level formatteren.
Je bedoeld PowerMax.

MaxBlast --> om schijf van 30gb te gebruiken in een pc met een bios limiet van 8gb bv.
PowerMax --> controlle programma voor maxtor en quantum harddisks :) deze kan ook low level formateren.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 21:56

NielZ

Casual

Op dinsdag 23 juli 2002 14:07 schreef FastBunny het volgende:Ik dacht alleen dat Apple altijd SCSI gebruikte :?
Vroeger wel.
Tegenwoordig gebruiken ze IDE.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Pagina: 1