TV kaart op het netwerk. WAAATTTT??????

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:05
echt, ik zie het ineens na het opnieuw installeren van m'n TV kaart. M'n TV kaart heeft een IP adres gekregen en zelfs een IPX protocol kan geactiveerd worden. (TCP/IP staat al aan)

nou WTF is dit... er staat wel duidelijk:
Lan verbinding 3: Microsoft TV/Video-verbinding
Status: Verbonden
Snelheid: 30,0 Mbps
IP adres: 3.0.1.0
Subnetmasker: 255.255.255.255
Merk: Hauppauge WinTV Theater

Nou wat kan ik hiermee?

screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.cheater.nl/tv.jpg

Verwijderd

merk? model?

Verwijderd

server voor teletekst ofzow is dat toch?

• Cheater
Hoe moet ik dit zooite bedienen? Waarom staat hier niets over op de hauppauge site?

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 15:23
Komt me bekend voor! Had ik ook (WinXP) met Guillemot Tv-kaartje. Kon dan wel niet meer internetten als íe dat deed, wel inbellen, maar verder geen reactie meer.

Een oplossing heb ik nooit gevonden, dan deed 'ie 't, en dan niet...

...

Verwijderd

Kun je er ook naar pingen? Is dit niet iets met netshow misschien (ja ik lul nu ook maar wat) om te broadcasten? Zou wel alleraardigst zijn, kunnen je netwerkbroeders ook canal+ kijken, haha ;)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het is gewoon een verbinding met je Tv/Videoverbinding, na een tijd is dat weg, ik heb het namelijk ook als ik m;n webcam aansluit :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Cheater
ik kan nog rustig internetten hoor. M'n webcam zit aangesloten en doet niet zo'n vreemde dingen.

De min punten tot nu toe zijn:

Ik kan em niet uischakelen, ik kan em niet 'herstellen'
en ik kan er ook niet naar pingen. Toch wil ik graag van jullie horen dat je er iets speciaals mee kunt. broadcoasten, over netwerk TV kijken. het klinkt als muziek in de oren. Nu wil ik nog jullie woord daarover dan. :?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 23 juli 2002 13:47 schreef wessel99 het volgende:
Kun je er ook naar pingen? Is dit niet iets met netshow misschien (ja ik lul nu ook maar wat) om te broadcasten? Zou wel alleraardigst zijn, kunnen je netwerkbroeders ook canal+ kijken, haha ;)
Dat zal wel zeer wreed zijn :9~

Maar er zou vast toch wel software zijn waardoor je een door de 'server' geprefixt kanaal gestreamt kan worden?

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik had dat ook, maar dan toen ik m'n scart stekker die aan m'n tv-out zit op 'input' had gezet ipv 'output'.

Er naar pingen etc. heb ik niet geprobeerd, maar hij kreeg geloof ik wel een ip :+

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Welk besturingssysteemen en welke tv-kaart drivers?

• Cheater
screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.cheater.nl/tv.jpg

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[url="http://www.kodak.com/global/en/service/tib/tib4347.shtml#SEC2-SUBSEC3"]http://www.kodak.com/global/en/service/tib/tib4347.shtml#SEC2-SUBSEC3[/url]

Is dus een foutje ...

(gaat hier wel om een Kodac camera, maar t zal wel met elkaar te maken hebben ...)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Cheater
Ik heb inderdaad nog niet gerestart na het opnieuw installeren van de drivers maar ik vind dit gezicht wel cool. Dus mijn reboot stel ik zo lang mogelijk uit :P :P :P :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 13:57 schreef Cheater het volgende:
Toch wil ik graag van jullie horen dat je er iets speciaals mee kunt. broadcoasten, over netwerk TV kijken. het klinkt als muziek in de oren. Nu wil ik nog jullie woord daarover dan. :?
TeVeo's VIDiO Suite ( [url="http://www.teveo.com"]http://www.teveo.com[/url] )

Ik gebruik het al een tijdje, en 't werkt perfect
(je moet wel geen full screen digital tv beeld verwachten, eerder een realplayer stream)

Momenteel is het nog gratis (voor de lite versie)
De pro heeft ook nog motion detection, remote control, extra security,... als je camera dat ondersteunt natuurlijk

Ik had het oorspronkelijk installed voor een goedkope webcam (cadeau). Was ik even verbaasd dat mijn tv kaart er als mogelijke bron tussen kwam staan :9

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 16:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 23 juli 2002 13:57 schreef Cheater het volgende:

Ik kan em niet uischakelen, ik kan em niet 'herstellen'
en ik kan er ook niet naar pingen. Toch wil ik graag van jullie horen dat je er iets speciaals mee kunt. broadcoasten, over netwerk TV kijken. het klinkt als muziek in de oren. Nu wil ik nog jullie woord daarover dan. :?
Media Encoder van MS doet dit ook. Als input je TV-Kaart selecteren, gewenste compressie kiezen en streamen maar.
Gratis te downloaden bij MS. Dat heb ik liever, dan dat apparaten zich als netwerk dvices gaat propageren.
Geloof me, een TV-card is niet gebouwd om te kunnen pingen, maar om TV op te kijken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Cheater
het was te verwachten dat iemand dat ging zeggen.

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 23 juli 2002 14:57 schreef Cheater het volgende:
het was te verwachten dat iemand dat ging zeggen.
:?

Is dit een flame :+

• Cheater
Geloof me, een TV-card is niet gebouwd om te kunnen pingen, maar om TV op te kijken.

Dit bedoelde ik. dat verwachtte ik al. verder niks mis mee. tis een goeie opmerking hoor.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 23 juli 2002 14:53 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

Media Encoder van MS doet dit ook. Als input je TV-Kaart selecteren, gewenste compressie kiezen en streamen maar.
Gratis te downloaden bij MS.
Yep heb ik ook, werkt perfect!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 14:53 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

Gratis te downloaden bij MS. Dat heb ik liever, dan dat apparaten zich als netwerk dvices gaat propageren.
bij de gebruiksaanwijzing staat dat het niet geschikt is voor live-capturen... :?

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 12:21 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Yep heb ik ook, werkt perfect!
Op welke kwaliteit encode & broadcast jij?

Op mijn athlon 700 die als server dient staat ie op de volle 100% wanneer die bezig is en veel frames worden gedropt.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 25 juli 2002 10:52 schreef wwillem het volgende:

[..]

Op welke kwaliteit encode & broadcast jij?

Op mijn athlon 700 die als server dient staat ie op de volle 100% wanneer die bezig is en veel frames worden gedropt.
Sorrie voor de late reactie...

Ik heb een tv kaart in mn celeron 500 servertje, en die streamt het naar mn laptop PIII450, nu kan ik dus tv kijken op mn laptop...de kwaliteit weet ik niet precies (zit nu niet thuis)...

Ik ga het binnenkort via mn 802.11b netwerkje proberen..kijken of dat werkt.

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 20:34 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Sorrie voor de late reactie...

Ik heb een tv kaart in mn celeron 500 servertje, en die streamt het naar mn laptop PII450, nu kan ik dus tv kijken op mn laptop...de kwaliteit weet ik niet precies (zit nu niet thuis)...
Als je een keertje wil kijken. Mij lukt het nog niet echt om een acceptabel framerate & leuke resolutie samen te krijgen.

Verwijderd

misschien is het ding ook bruikbaar als een BNC netwerkkaart :)

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 20:39 schreef BasjeBanaantje het volgende:
misschien is het ding ook bruikbaar als een BNC netwerkkaart :)
LOL

/me heb dat trouwens ook er tussen gehad :)
en ineens was het ook weer weg :?

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Misschien heeft je kaart ook wel een emailadres... Haha! TVkaart@localhost ofzo...

Welke chipset draait er op die kaart?

ja, graag!

Verwijderd

ik heb een BT686? of ist nou een bt868?

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

LOL bij het lezen van de reacties >:) Maar als je in de handleiding kijkt, dan kun je zien dat de WinTV kaart Intercast ondersteund. Intercast is een technologie om internetpagina's tegelijkertijd met een TV programma op te sturen. Met andere woorden, je TV kaart is niet alleen een TV kaart, het is ook een modem en een modem heeft onder Windows 2000 en XP een IP adres.

Helaas is Intercast nooit een succes geworden en zijn er maar weinig (zeg maar gerust geen) zenders te vinden die internet pagina's met hun programma uitzenden.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 25 juli 2002 20:36 schreef wwillem het volgende:

[..]

Als je een keertje wil kijken. Mij lukt het nog niet echt om een acceptabel framerate & leuke resolutie samen te krijgen.
AArchh... had ik mn tv kaart er ff uitgehaald om een pci TNT2M64 in te proberen...
Ik windows media zooi opstarten...(dus zonder tv kaart)..profiel gekozen wat ik altijd gebruikte....kan ie mn tvkaart niet vinden (logisch) en gooit ie mn profiel met alle instellingen weg |:( stom programma...
Resultaat....geen instellingen om hier te vermelden... :(

• dr snuggles
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 15:20 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

AArchh... had ik mn tv kaart er ff uitgehaald om een pci TNT2M64 in te proberen...
Ik windows media zooi opstarten...(dus zonder tv kaart)..profiel gekozen wat ik altijd gebruikte....kan ie mn tvkaart niet vinden (logisch) en gooit ie mn profiel met alle instellingen weg |:( stom programma...
Resultaat....geen instellingen om hier te vermelden... :(
;(, too bad.
Pagina: 1