VPN-LAN en Routing op W2K server

Pagina: 1
Acties:

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb een VPN netwerk opgezet met W2K-AS mbv Routing & Remote Acess.
Clients kunnen via PPTP (ook lp2sec) connecten. Ze krijgen netjes een ip van mijn VPN/RAS server (192.168.33.1xx) en kunnen mijn server (192.168.33.1) EN mijn PC (192.168.33.4) in mijn eigen LAN pingen.

Nu komt het probleem: Als ik op mijn PC een game-server opstart (UT of Halflife) dan kunnen clients die server alleen joinen indien ze direct connect doen met server-ip 192.168.0.4. Bij Lan, Serverlist zien ze mijn HL of UT server niet staan en op die manier dus mijn server niet joinen.
Bij Warcraft3 heb je geen mogelijkheid om bij LAN direct een ip-adres in te vullen (en in de LAN-server-browselist zien ze mijn server niet).

Het prbleem ligt volgens mij niet bij VPN opzich maar meer aan het feit dan Remote Routing & Acces de broadcast van de (game)servers niet kan routen??
Iemand een idee/link om me op het goede spoor te zetten?

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Ik speel nooit spelletjes (warcraft e.d) :) Alleen digger maar daar is helaas geen multiplayer versie van :( Ik denk dat je client een broadcast request naar het lokale netwerk stuurt en zo de game server vind. (deze zal antwoord geven)
Zodra je vpnned zit je niet meer in het zelfde netwerk en zal je client dus geen game server meer vinden.

Je zult dus de 2 netwerken moeten bridgen. Dan zal het wel werken.

• Mar
Op dinsdag 23 juli 2002 14:25 schreef martijntje het volgende:
Ik denk dat je client een broadcast request naar het lokale netwerk stuurt en zo de game server vind. (deze zal antwoord geven)
Zodra je vpnned zit je niet meer in het zelfde netwerk en zal je client dus geen game server meer vinden.
Ik heb met VPN juist een lokaal netwerk en mensen die inloggen op mijn VPN-server zitten dan ook met hun ip-adres op mijn lokale netwerk
Je zult dus de 2 netwerken moeten bridgen. Dan zal het wel werken.
Ik heb met VPN juist 1 virtueel LAN gecreeerd dus bridgen lijkt me niet nodig

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

hmmm. Komen de broadcast pakketjes wel aan op je pc? Je zou eens effe moeten sniffen.

• Mar
na wat zoeken ben ik nog geen stap verder.
Mijn interne lan heeft:
server ipadres 192.168.33.1
PC ipadres 192.168.33.4
beide hebben subnetmask 255.255.255.0

De clients die inbellen krijgen:
client1 ipadres 192.168.33.101 (daarna .102 etc)
met subnetmask 255.255.255.255

Dus die clients zitten in een ander subnetmask, zouden ze daarom de (game)server op mijn PC niet zien bij de browselist in de spellen?

Moet je dan een static route toevoegen? en zo ja welke dan? (add route .......)

DPC Team ColdFusion