God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
resourcekit (nt/2000) erbij pakken, daarin heb je een tool 'netsvc.exe' deze kan op afstand services stoppen/starten
A wise man's life is based around fuck you
de domme vraag: hoe kom ik daaraan als ik niet over die resourcekit beschik? of zit die kit er standaard bij?Op dinsdag 23 juli 2002 13:22 schreef zwelgje het volgende:
resourcekit (nt/2000) erbij pakken, daarin heb je een tool 'netsvc.exe' deze kan op afstand services stoppen/starten
en zover ik begrijp is 'netsvc.exe' vooralsnog allenig voor services.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
wil het niet met dezelfde commando 
want win nt/2000 beschikken ook over het net commando.
je kunt het altijd proberen.
want win nt/2000 beschikken ook over het net commando.
dat was fase 1, fase 2 was een vergeefse speurtocht, en nu fase 3Op dinsdag 23 juli 2002 13:37 schreef eghie het volgende:
wat je ook kan doen is 'dameware NT utilities' downloaden, hierin zitten ook veel tools die precies dat kunnen wat jij zoekt (en je kan hem als trial downloaden...)Op dinsdag 23 juli 2002 13:35 schreef PipoDeClown het volgende:
[..]
de domme vraag: hoe kom ik daaraan als ik niet over die resourcekit beschik? of zit die kit er standaard bij?
en zover ik begrijp is 'netsvc.exe' vooralsnog allenig voor services.
A wise man's life is based around fuck you
dat is een mooi pakketje!
jammer dat er geen commandline tooltje bij zit.
Op [url="http://www.sysinternals.com"]www.sysinternals.com[/url] geloof ik staan wat tools onder de naam pstools daarmee kun je remote sevices stoppen, starten, info opvragen enzo.
rcmd kan een remote command prompt op starten.Op dinsdag 23 juli 2002 14:41 schreef PipoDeClown het volgende:
dat is een mooi pakketje!
sc.exe kan (zowel remote als lokaal) services maken, stoppen, starten, deleten, e.d.
zitten allebei in de resourcekit.
Je hebt ook Remote Console voor NT/2000. Die zit iig ook bij de verschillende resource kits. Je hebt dan een remote Command Prompt die draait als een service aan de server kant. Dus niet exact hetzelfde als bij OS/2.
Misschien dat je die ook op internet kan vinden ergens.
Op mijn werk hebben we ook nog wat OS/2 print servers staan. En idd is net admin /c superhandig. Je kan dat commando natuurlijk wel vanaf windows uit voeren naar een OS/2 machine he. Niet alleen van OS/2 naar OS/2. (Maar dat zal wel duidelijk zijn.)
Edit: Na nog ff wat beter lezen; redirecting kan dus helaas niet rechtstreeks, da's wel een groot verschil. Tenzij je eerst je output naar een file ook op die server schrijft en die daarna weer als input gebruiken, maar da's wel erg omslachtig.
Je wil het in Batch files gebruiken? Zo, ja dan moet je absoluut de Win2K Resource Kit hebben, zitten echt veel superhandige tools in. De meeste kunnen zelf over het netwerk hun commando uitvoeren, dan mis je het wat minder.
Misschien dat je die ook op internet kan vinden ergens.
Op mijn werk hebben we ook nog wat OS/2 print servers staan. En idd is net admin /c superhandig. Je kan dat commando natuurlijk wel vanaf windows uit voeren naar een OS/2 machine he. Niet alleen van OS/2 naar OS/2. (Maar dat zal wel duidelijk zijn.)
Edit: Na nog ff wat beter lezen; redirecting kan dus helaas niet rechtstreeks, da's wel een groot verschil. Tenzij je eerst je output naar een file ook op die server schrijft en die daarna weer als input gebruiken, maar da's wel erg omslachtig.
Je wil het in Batch files gebruiken? Zo, ja dan moet je absoluut de Win2K Resource Kit hebben, zitten echt veel superhandige tools in. De meeste kunnen zelf over het netwerk hun commando uitvoeren, dan mis je het wat minder.
Ja, en ook remote processen opstarten (psexec), een shutdown doen (psshutdown), processen killen (pskill), etc.Op dinsdag 23 juli 2002 15:34 schreef teigetjuh het volgende:
Op [url="http://www.sysinternals.com"]www.sysinternals.com[/url] geloof ik staan wat tools onder de naam pstools daarmee kun je remote sevices stoppen, starten, info opvragen enzo.
Erg handige tools...
of je gebruikt de terminal service onder 2000 en dan kun je van elke werkplek af doen wat je wil op je server.
Die API heet WBEM of WMI. Kun je bijv. met VBScript leuk aanroepen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Pagina: 1