Alternatief 'net admin' (OS/2) commando voor NT?

Pagina: 1
Acties:

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
OS/2 Server (zover ik weet alle versies tot nu toe) heeft de mogelijkheid om remote mbv.
code:
1
net admin \\servername /c je_commando

een commando op je server uit te voeren.
Middels redirecting kun je uiteraard voor je input/output zorgen. Zo kun je bijv. services op afstand stoppen en starten, een bericht naar de gebruikers sturen etc, maar dan vanaf de server.
Is voor Windows NT/2000 hier een alternatief voor of gaat het alleen grafisch?
Is hier ook een aapje (API) voor?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
resourcekit (nt/2000) erbij pakken, daarin heb je een tool 'netsvc.exe' deze kan op afstand services stoppen/starten

A wise man's life is based around fuck you

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 13:22 schreef zwelgje het volgende:
resourcekit (nt/2000) erbij pakken, daarin heb je een tool 'netsvc.exe' deze kan op afstand services stoppen/starten
de domme vraag: hoe kom ik daaraan als ik niet over die resourcekit beschik? of zit die kit er standaard bij?

en zover ik begrijp is 'netsvc.exe' vooralsnog allenig voor services.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

wil het niet met dezelfde commando :?
want win nt/2000 beschikken ook over het net commando.
je kunt het altijd proberen.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 13:37 schreef eghie het volgende:
je kunt het altijd proberen.
dat was fase 1, fase 2 was een vergeefse speurtocht, en nu fase 3

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 23 juli 2002 13:35 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

de domme vraag: hoe kom ik daaraan als ik niet over die resourcekit beschik? of zit die kit er standaard bij?

en zover ik begrijp is 'netsvc.exe' vooralsnog allenig voor services.
wat je ook kan doen is 'dameware NT utilities' downloaden, hierin zitten ook veel tools die precies dat kunnen wat jij zoekt (en je kan hem als trial downloaden...)

A wise man's life is based around fuck you

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
dat is een mooi pakketje!
jammer dat er geen commandline tooltje bij zit.

• teigetjuh
  • Niet online
Op [url="http://www.sysinternals.com"]www.sysinternals.com[/url] geloof ik staan wat tools onder de naam pstools daarmee kun je remote sevices stoppen, starten, info opvragen enzo.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 23 juli 2002 14:41 schreef PipoDeClown het volgende:
dat is een mooi pakketje!
jammer dat er geen commandline tooltje bij zit.
rcmd kan een remote command prompt op starten.

sc.exe kan (zowel remote als lokaal) services maken, stoppen, starten, deleten, e.d.

zitten allebei in de resourcekit.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Je hebt ook Remote Console voor NT/2000. Die zit iig ook bij de verschillende resource kits. Je hebt dan een remote Command Prompt die draait als een service aan de server kant. Dus niet exact hetzelfde als bij OS/2.
Misschien dat je die ook op internet kan vinden ergens.

Op mijn werk hebben we ook nog wat OS/2 print servers staan. En idd is net admin /c superhandig. Je kan dat commando natuurlijk wel vanaf windows uit voeren naar een OS/2 machine he. Niet alleen van OS/2 naar OS/2. (Maar dat zal wel duidelijk zijn.)

Edit: Na nog ff wat beter lezen; redirecting kan dus helaas niet rechtstreeks, da's wel een groot verschil. Tenzij je eerst je output naar een file ook op die server schrijft en die daarna weer als input gebruiken, maar da's wel erg omslachtig.

Je wil het in Batch files gebruiken? Zo, ja dan moet je absoluut de Win2K Resource Kit hebben, zitten echt veel superhandige tools in. De meeste kunnen zelf over het netwerk hun commando uitvoeren, dan mis je het wat minder.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op dinsdag 23 juli 2002 15:34 schreef teigetjuh het volgende:
Op [url="http://www.sysinternals.com"]www.sysinternals.com[/url] geloof ik staan wat tools onder de naam pstools daarmee kun je remote sevices stoppen, starten, info opvragen enzo.
Ja, en ook remote processen opstarten (psexec), een shutdown doen (psshutdown), processen killen (pskill), etc.

Erg handige tools...

• Harrie666
  • Laatst online: 23-02 19:35
of je gebruikt de terminal service onder 2000 en dan kun je van elke werkplek af doen wat je wil op je server.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die API heet WBEM of WMI. Kun je bijv. met VBScript leuk aanroepen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1