ECS K7S5A werkt niet met GF 2 GTS?

Pagina: 1
Acties:

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een ECS K7S5A-lan aangeschaft. Ik heb daarbij een 30 Gb IBM deskstar, 128 mb SDRAM, cd-romdrive, 1200 Duron, spire whisperrock II en een GeForce GTS/PRO 64 MB ddr van MSI.
Bordje ingebouwd, blijkt dat in 85% van de gevallen de boel niet opstart. Geen biosmeldingen, geen piepjes, gewoon een zwart scherm.
Als hij wel opstart, doet ook alles het uitstekend.

Heb vervolgens van alles uitgehaald om de boel aan de praat te krijgen. Ander besturingssysteem, alles behalve videokaart loskoppelen, ander ram erin.
Uiteindelijk heb ik de GTS vervangen door een viper 550 (AGP based TNT board with 16Mb 125Mhz SDRAM
and TV-out). Hielp ook niet.
Toen een hele oude kaart, die ik nog had liggen, namelijk een 128 ZX met 4 MB geheugen aan boord, een van de eerste AGP-kaarten. Nu startte de machine keer op keer op. Alles werkte. Wat is er aan de hand met dit bord? Hoe kan ik dit verhelpen (afgezien van terugbrengen naar de winkel)?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik zou beginnen met het updaten van het bios...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een GF2GTS in combinatie met een AMD systeem vréét nogal wat stroom. Een kwaliteitsvoeding van minstens 300W met een stabiele 5V lijn is sterk aanbevolen. Dus: welke voeding heb je? Heb je hem eigenlijk wel mee-opgewaardeerd vanuit het vorige systeem?

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
Ik heb hetzelfde bord, met ook de MSI GF2 GTS/PRO. Werkt prima !

mijn specs:
[url="http://duck.ath.cx/got/system/index.php?usr=191"]http://duck.ath.cx/got/system/index.php?usr=191[/url]

• Hampelman
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 13:01 schreef BalusC het volgende:
Een GF2GTS in combinatie met een AMD systeem vréét nogal wat stroom. Een kwaliteitsvoeding van minstens 300W met een stabiele 5V lijn is sterk aanbevolen. Dus: welke voeding heb je? Heb je hem eigenlijk wel mee-opgewaardeerd vanuit het vorige systeem?
In mijn huidige zit een 200 watt. Maar ik heb het ook geprobeerd met een 350 Watt PSU, hielp ook geen moer.
Die 350 watt gebruik ik in een EPOX 8k7a+, ook met dezelfde GF2GTS, met cdrw, dvd, 40 GB HD deskstar, 256 DDRram, 1333 thunderbird, silverado noisecontrol. Dit kan het dus naar mijn mening ook niet zijn...

Verwijderd

werkt prima :)

heb hier een powercolor gehad in zo`n bordje met een XP2000

werkte prima

alleen de TV out kan niet lief klonen :(

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Heb ook een k7s5a met GTS.
Probleem heb ik ook gehad. Je moet je videokaart enooorm hard in je AGP duwen.
Dat schijnt vaak de oplossing te zijn, bij mij werkte het iig wel.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 juli 2002 13:02 schreef Cutebritney het volgende:
Op dinsdag 23 juli 2002 13:16 schreef Dannyke het volgende:
werkt prima :)
En daarmee denken jullie het probleem te kunnen oplossen? Daar heeft de topicstarter zeker veel aan! :X

Ontopic: Ben je de BIOS instellingen met betrekking tot de AGP poort wel nagegaan? Heb je ook geprobeerd om de BIOS te resetten? Anders kun je ook met de moederbord en de GeForce terug naar winkel gaan en daar vertellen dat deze combo niet echt lekker werkt. Misschien dat ze dan kunnen uitsluiten of het toch aan de moederbord te wijten is.

• Xandrios
Op dinsdag 23 juli 2002 13:23 schreef BalusC het volgende:

[..]
Vraag:
ECS K7S5A werkt niet met GF 2 GTS?

Antwoord:

Maar ik zou eens naar het batterijtje van je bios kijken. FF AGP kaart goed aandrukken, en tja...anders heb je mischien een brak mobo...

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 13:23 schreef BalusC het volgende:

[..]

[..]

En daarmee denken jullie het probleem te kunnen oplossen? Daar heeft de topicstarter zeker veel aan! :X

Ontopic: Ben je de BIOS instellingen met betrekking tot de AGP poort wel nagegaan? Heb je ook geprobeerd om de BIOS te resetten? Anders kun je ook met de moederbord en de GeForce terug naar winkel gaan en daar vertellen dat deze combo niet echt lekker werkt. Misschien dat ze dan kunnen uitsluiten of het toch aan de moederbord te wijten is.
bios reset moet genoeg zijn :)

/me had dat ding gebouwd en alles werkte meteen dus :)

• Hampelman
  • Niet online
[/quote]

Batterijtje voor het BIOS vervangen, kaart meerdere malen stevig aangedrukt, blokkering (die bij ECS op het moederbord zit) goed vastgemaakt. Overigens ook CMOS gereset, BIOS gereset, etc.
Overigens, goed te horen dat bij sommige mensen mijn combo wel werkt. Wat voor PSU's gebruiken jullie?

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Enermax 300 watt...

[edit]wat onzinnigs getypt, niet goed gelezen.... |:(

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Hampelman
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 13:02 schreef Cutebritney het volgende:

mijn specs:
[url="http://duck.ath.cx/got/system/index.php?usr=191"]http://duck.ath.cx/got/system/index.php?usr=191[/url]
Cutebritney, wat voor voeding gebruik jij?

Verwijderd

Ik heb hier ook een K7S5A met een Powercolor GTS2 Pro draaien zonder problemen. De voeding is een Aopen 300Watt.

• Xandrios
Op woensdag 24 juli 2002 08:14 schreef Hampelman het volgende:

[..]

Cutebritney, wat voor voeding gebruik jij?
Ik heb een noname 350Watt voeding, zat standaard bij m'n (noname) case :)

• Hampelman
  • Niet online
Het blijkt inderdaad de PSU te zijn... Hallelujah, het is voorbij...
Pagina: 1