[Cool Edit 2000] Save probleem

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik ben dit weekend bezig geweest met Cool Edit 2000 en ik heb al mijn samples gesaved als Windows PCM (*.wav). Het probleem is echter dat er in het 'Save As...' menuutje opeens Windows PCM (*.mp3;*.wav) staat...De file wordt dan als MP3'tje opgeslagen, wat ik natuurlijk niet wil. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil namelijk de samples zonder kwaliteitsverlies opslaan. Of moet ik nu, om het probleem te omzeilen over gaan op Windows ADPCM (*.wav)?
Mijn tweede vraag is of ik het eigenlijk wel op de beste manier op sla, dus zonder kwaliteitsverlies en of er een groot verschil is tussen ADPCM en PCM.

Thanx :*

• zork
Hej, ik zie al wat het probleem is :) *.mp3 is er als nieuwe optie bij gekomen (vraag me niet waarom :? ) en ik moet nu gewoon de gewenste extentie, dus .wav, achter de filename typen :)

Nu vraag 2 nog ;)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik had hier ook last van met Cool Edit Pro. Alleen het is niet echt een mp3 hoor, maar gewoon een wavje met een mp3 extentie. beetje vreemd, maar het zei zo...

Sinds ik Cool Edit Pro 2 gebruik heb ik er geen last meer van. (sowieso veel beter doorontwikkeld dan CEP 2000, maar dat terzijde ;) )

Op je 2e vraag kan ik niet echt antwoord geven. Ik sla al jaren als PCM mijn wavjes op en dat gaat best. Geen idee of ADPCM beter is. (staat dat niet in de help uitgelegd?)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• zork
Op dinsdag 23 juli 2002 12:46 schreef DJTimo het volgende:
Ik had hier ook last van met Cool Edit Pro. Alleen het is niet echt een mp3 hoor, maar gewoon een wavje met een mp3 extentie. beetje vreemd, maar het zei zo...

Sinds ik Cool Edit Pro 2 gebruik heb ik er geen last meer van. (sowieso veel beter doorontwikkeld dan CEP 2000, maar dat terzijde ;) )

Op je 2e vraag kan ik niet echt antwoord geven. Ik sla al jaren als PCM mijn wavjes op en dat gaat best. Geen idee of ADPCM beter is. (staat dat niet in de help uitgelegd?)
Ik heb eventjes getest, en mijn bevindingen zijn als volgt.

Windows PCM is een puur wavje --> cd kwaliteit
Windows ADPCM is een vernaggelt wavje --> verminderde bitrate, verminderde kwaliteit
Al de andere vormen van wav zijn ook van verminderde kwaliteit :)

Ik heb net dus gewoon de extentie wav erachter gezet, en tot mijn verbazing staat er nu achter Windows PCM, na het programma opnieuw opgestart te hebben, alleen nog maar *.wav :o

• zork
Ow ja, ik gebruik Cool Edit 2000...Wil je zeggen dat ik met verouderde software opgescheept zit? ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Op dinsdag 23 juli 2002 12:52 schreef zork het volgende:
Ow ja, ik gebruik Cool Edit 2000...Wil je zeggen dat ik met verouderde software opgescheept zit? ;)
Nuh, Cool Edit 2000 is niet verouderd..
Alleen van de Pro is een nieuwe versie..
Syntrillium_Cool_Edit_Pro_v2.0-PARADOX

En die is imho stukken verbeterd.. kan nu ook multitracking aan enzo

• zork
Op dinsdag 23 juli 2002 12:56 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Nuh, Cool Edit 2000 is niet verouderd..
Alleen van de Pro is een nieuwe versie..
Syntrillium_Cool_Edit_Pro_v2.0-PARADOX

Hmm...Syntrillium_Cool_Edit_Pro_v2.0-PARADOX heet ie he...ff zoeken dan maar >:)

/edit

Hmm...kun je je icq ff checken plz ;)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op dinsdag 23 juli 2002 12:52 schreef zork het volgende:
Klein beetje wel dus ;)

COP2 is naar mijn weten de meest doorontwikkelde versie met de meeste opties :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:28
ADPCM is een compressie van Microsoft die imho minder goed klinkt dan een pure PCM wavefile. Over het algemeen is ADPCM ook iets kleiner dan een puur PCM wavefile.

Overigens CE2000 is een rip-off van CoolEdit Pro (altijd al geweest). CoolEdit Pro kon vanaf versie 1.0/1.1 al reeds multitracken. (Heb dan ook nooit CE2000 gebruikt).
Ik werk nu met CEP v2.0

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 23 juli 2002 12:56 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

lol dat konden we al in Cool edit Pro 1.0 >:)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1