Xfree86 4.2.0 error na nieuwe Nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik wou dit eigenlijk in het Mijn nvidia doet het niet topic zetten maar ja die is een beetje weg :D .
Dus plaats ik het hier, ik heb nu Suse 8.0 hij draait goed totdat ik de officeele suse 8.0 rpm's installleer en dan load ''glx''' en nv is nvidia gedaan te hebben(exact de readme gevolgd en nog steeds die error) start X na een reboot niet meer op :(
Weet iemand of dit een bug is ofzo(want elke keer moet ik suse weer opnieuw installeren) ?

edit: er staat wel bij dat ik X af moet sluiten voordat ik de rpm's installeer en load ''glx'' toe mag voegen, dit heb ik alleen niet gedaan want ik weet niet hoe ik X in gnome afsluit zodat ik zo'n dos achtig schermpie krijg(en hoe kan ik dan daar de XF86Config kan veranderen).

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
X kun je afsluiten met alt-ctrl-backspace

als je in de prompt zit kun je met een editor bijvoorbeeld vi nano emac o.i.d. een bestand bewerken.

post eens /var/log/XFree86 o.i.d. dit is de log die wordt gemaakt als je X op start. vaak staan hier ook foutmeldingen in en zo.

je kunt de volgende keer gewoon in het groote Nvidia topic zetten omdat deze daar voor zijn gemaakt. :)

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Probeer eens de kernel-module in

/usr/src/kernel-modules/nv_glx/

opnieuw te bakken en installeren.
Deed het voor mij.
Moest met de standaard 2.4.18-64GB-SMP-kernel van SuSE wel even het een-en-ander in .config aanpassen.

This is my sick nature.

• RickDB
Hmm ik heb net een reinstall gedaan dus ik heb nu geen log files meer maar straks wel als die weer niet werkt :D.
Maar hoe kan ik mijn nv_glx driver opnieuw ''installeren'' (modprobe ofzo) ?
Dit heb ik alleen met Suse 8.0 met de rest van distro's niet(RH MD enzo geen probleem)

• RickDB
Ok met de tar.gz net effe getest: make install gedaan en voila hij doet het.
Alleen nog 1 probleem als ik sax2 start dan zegt ie er zijn dummy(alleen hij gebruikt nu de echte drivers volgens Xlog) drivers wilt u online update(YOU: yast online update) starten dat doe ik dus en dan zegt ie bij alle ftp servers van kan geen patches vinden.
En ik heb ook al geprobeerd de HD lokatie op te geven(/home/rick/) maar dat mocht niet baten.
3diag geeft alles goed aan GLX en Kernel van Nvidia enzo is allemaal goed.

Is er een andere om 3d aan de praat met een geforce kaart?

ps: sorry voor de postkick maar ik ben nu al 3 dagen bezig om dit X gedoe goed te krijgen.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 17:13 schreef Rick164 het volgende:
[..]
3diag geeft alles goed aan GLX en Kernel van Nvidia enzo is allemaal goed.

Is er een andere om 3d aan de praat met een geforce kaart?
Je zegt dat alles goed is, maar 3d werkt niet? Misschien heb je iets aan onderstaande link: [url="http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Nvidia-OpenGL-Configuration/index.html"]http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Nvidia-OpenGL-Configuration/index.html[/url]

Welcome to the desert of the real.

• RickDB
Ja die link staat precies in hoe het moet maar dat heb ik allemaal gedaan.
Ik snap het nu ook effe niet hij zegt glx en kernel enzo is goed(ik post straks wel de log file), maar als ik armagetron als test start zegt ie: no 3d hardware support.

• RickDB
Laat maar als ik bij armagetron op continue druk doet ie het gewoon goed op 300 fps mert alles op high wel raar dat ie dan zegt geen 3d hardware maar ja hij doet, in ieder geval bedankt allemaal :)
Pagina: 1