Toon posts:

Ultra Cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort een keer een ouwe northwood van me (een 1.6) flink oc-en. Ik zat hierbij te denken aan koelen met vloeibarestikstof. Wat ik me nu afvraag is het volgende : wat zou ik moeten koelen, alleen mijn CPU en mijn northbridge of zou het ook verstandig zijn om het moederbord onder te dompellen in miniralen-olie?

Ik weet alleen niet hoe mineralenolie zal reageren op eventueele condensatie....

is er iemand hier die daar ervaring mee heeft?
(voordat ik het op voorhand al verpest door mijn mobo te mollen ofzo :P ).

thnx for all help!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

NightBird

DPC-Crew Coding
Hmm .. je mobo onder dompelen heeft geen nut .. alleen maar risico's .. :)

Wat je wel kan doen, is de onderkant van je cpu gaan coolen, dat zie je anders nooit ...

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 11:58 schreef NightBird het volgende:

Wat je wel kan doen, is de onderkant van je cpu gaan coolen, dat zie je anders nooit ...
moederbord onderdompelen heeft wel degelijk zin : je kan mineralenolie HEEL ver koelen zonder dat het gaat bevriezen.
het voordeel is dat je dan alle onderdelen van je pc kan koelen.

maarja .. voor ik dat doe wil ik wel weten of die idd helpt...voordat ik dat spul voor niets koop (tis ERG duur spul nmlk : )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 23 juli 2002 11:58 schreef NightBird het volgende:
Mjah, 't schijnt wel nut te hebben.. Is al ooit gedaan..
Alleen bleek uit de test dat een te lage temperatuur ook nadelige gevolgen had (systeem wilde niet meer opkomen), en bovendien was de vloeistof erg prijzig. (3M fluorent geloof ik).

Verder is vloeibare stikstof leuk om een keer mee te spelen, maar 't is geen oplossing om continu te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 12:01 schreef Twynn het volgende:

[..]

Verder is vloeibare stikstof leuk om een keer mee te spelen, maar 't is geen oplossing om continu te gebruiken
is ook niet de bedoeling om het continu te laten draaien ... na een dag mieter ik het toch het raam uit (bij wijze van spreken dan : )

Wil gewoon is kijken hoe ver die cpu wil...
voordeel is wel dat ik een developer sample heb ... no locks what so ever! :9~

Verwijderd

Topicstarter
ffies als toevoeging : weet iemand wat de electron threshhold is van een 1.6 northwood? is dat weer net als non-nortthwoods E^332/<DELTA> X2 ?
of hebben ze hiervoor een nieuwe berekening?
(best wel belangrijk ivm minimale operations temp)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 12:04 schreef madwil het volgende:

[..]

Wil gewoon is kijken hoe ver die cpu wil...
die moet je verkopen is vet veel geld waard!!! kun je zo en honderd meer voor krijgen dan dat een 1.6 nieuw kost

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 23 juli 2002 15:44 schreef T-Mug het volgende:

[..]

die moet je verkopen is vet veel geld waard!!! kun je zo en honderd meer voor krijgen dan dat een 1.6 nieuw kost
Het is hem toch niet om het geld te doen, hij weet zelf ook wel dat die cpu knaken waard is :)

Hij wil extreem gaan koelen en oc'en, laat hem lekker :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:32
Dan zou ik toch eerder kijken hoever ik hem krijg op een manier die continu bruikbaar blijft eerlijk gezegd.

Verwijderd

ik zat ook tijdje te denken aan een plexiglas kast voor je mobo en je pci/agp kaartjes, en dan daarboven op alle HD & cdrom gevallen, en dan dat plexiglas dichtkitten e.d. en vullen met die 3m vloeistof, tot ik zag hoeveel je minstens moet kopen en voor hoeveel :( haha en dan de bovenkant van koper ofzo zodat het de warmte weggeleid, zodat de kast zelf een circulatie opbouwt....hehe leuk ideetje he, maar of het werkt?!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 23 juli 2002 16:05 schreef Fire69 het volgende:
Dan zou ik toch eerder kijken hoever ik hem krijg op een manier die continu bruikbaar blijft eerlijk gezegd.
Ach ja, ieder zijn eigen ding. Ik heb mijn pc continu draaien met een peltier. Dat is denk ik een van de makkelijkste manieren van extreme koeling. Met daarna de phase change van Dabit en vapochil en dergelijken.

Maar, het gaat hier niet om wat jij wil, maar wat de topicstarter wil.

[ontopic]
Ik zou als ik jou was de chipset koelen met een lichte peltier met een luchtkoeler. En alleen je cpu echt koud maken :)
[/ontopic]

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Op dinsdag 23 juli 2002 12:04 schreef madwil het volgende:

[..]
Waar komt (heb je ) die vandaan?
Komen nl. niet vaak de fabriek/het lab uit.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
gewoon een hele dikke peltier met coldplate icm waterkoeling, lijkt me stukken goedkoper en haalbaarder dan fluorinert

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 23 juli 2002 19:37 schreef Ener-G het volgende:
gewoon een hele dikke peltier met coldplate icm waterkoeling, lijkt me stukken goedkoper en haalbaarder dan fluorinert
Ja, maar met een 172 Watt peltier haal je geen temperaturen onder het vriespunt met zo'n cpu als je ver gaat OC'en. Ik zit op 29 graden stressed met mijn WC/TEC setup met mijn XP 1700+...

Hiermee moet dat toch wel haalbaar zijn.

Verder gaat het niet om het goedkope enzo, maar om de fun die je ervan hebt. Had ik hier maar 2 man die dat ook wouden. Met zijn 3en heb je dan een leuk projectje!!!

Verwijderd

moet jij even gaan kijken wat fluorinert kost :)
dat is niet alleen maar duur, hehe, dat is heeeel duur!
verder is fluorinert ook niet ideaal aangezien het bij temps van (ik geloof) -17 ook langzamerhand begint te bevriezen.
maar er is genoeg over te vinden, gebruik de search en zoek ff met google naar fluorinert
Pagina: 1