geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Driekwart jaar geleden heb ik 2 x 256 Hyundai DDR gekocht.
Vanaf het begin had ik stabiliteitsproblemen, maar ik wist niet goed waar dat aan kon liggen.
Een maand of 2 geleden was ik het zat en heb ik het geheugen getest (memtest86). Ik kreeg enorm veel errors, dus het was duidelijk allebei de reepjes geheugen waren brak.
Toevallig en erg vervelend dacht ik, maar tja shit happens.
Ik kreeg 2 nieuwe reepjes van 256 PQI geheugen toegestuurd.
Dat heb ik nu dus iets van anderhalve maand. Maar na opnieuw wat problemen (crc errors etc) besloot ik vandaag maar weer eens memtest86 uit te voeren en ja hoor. In beide reepjes had ik weer enorm veel errors.

Nu heb ik nog wel garantie, dus ik krijg wel nieuwe, maar ik vind dit toch op zijn minst wat verdacht aan het worden.
Ik heb het geheugen niet overclocked gehad oid...
Ik weet er verder niet zo veel van, maar zou er bijvoorbeeld iets mis kunnen zijn met de geheugenbankjes of het moederbord in het algemeen? Ik heb een K7S5A.

Als er iets is wat ik niet kan gebruiken is dat ik nieuw goed geheugen toegestuurd krijg wat dan na enige tijd ook ineens veel errors bevat.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Is dat geheugen ook al eens bij een vriend/kennis van je getest met memtest? Misschien dat je computer de oorzaak is en dat je geheugen nog in orde is.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien staan de geheugentimings te agressief? Stel ze in de BIOS wat softer in, bijvoorbeeld op 888-333, 'normal' of 'by SPD', etc.. :)

• asmoday
Dat vorige geheugen (hyundai) van me heb ik wel bij een vriend getest.
Daar kreeg ik net zo veel errors.
Het geheugen wat ik nu heb, is nog niet getest in een andere pc. Maar gezien de uitslag van de vorige leek me dat niet echt nodig.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• asmoday
Op dinsdag 23 juli 2002 11:45 schreef BalusC het volgende:
Misschien staan de geheugentimings te agressief? Stel ze in de BIOS wat softer in, bijvoorbeeld op 888-333, 'normal' of 'by SPD', etc.. :)
Timing staat al op normal en latency ook al standaard SPD.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan resten alleen voeding en moederbord (en hoogstwaarschijnlijk CPU, maar dat lijkt me dus sterk).. Wat voor een voeding heb je? Heb je ook een andere geprobeerd? Anders moet je de moederbord maar inruilen, mits je nog garantie hebt.

• asmoday
Heb een 300 Watt Enermax voeding. Lijkt me vaag als het daar aan ligt...
Dus dan zou het aan mijn moederbord kunnen liggen.
Vervelend dat je dat niet kunt testen. :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 juli 2002 12:05 schreef asmoday het volgende:
Vervelend dat je dat niet kunt testen. :(
Kan wel hoor; het is alleen vervelend dat je geen ander moederbord hebt :P ;)

• asmoday
Op dinsdag 23 juli 2002 12:47 schreef BalusC het volgende:

[..]

Kan wel hoor; het is alleen vervelend dat je geen ander moederbord hebt :P ;)
Toe maar, wrijf het er maar weer in. ;( :P

Pagina: 1