DISK I/O error na unlocken CPU ?

Pagina: 1
Acties:

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Dit probleem heb ik nu.
Het lijkt me niet dat het aan de unlock van mijn 1800+ ligt. Nadat ik de cpu unlocked had, draaide mijn pc perfect.
Na verschillende settings getest te hebben (fsb - multiplier) kwam ik niet hoger dan de 2000+, met 138 x 13 starte windows niet helemaal door ondanks Vcore op 1.80.

Na een aantal reboots met testen starte die helemaal niet meer op en gaf'ie bovenstaande melding in dos (windows screen niet eens gehad).
Comp opgestart met bootdisk, zegt vrolijk cdrom is 'd'. Na a:> prompt typ ik c:\ en segt'ie "invallid drive specifications".
Bios herkent de disk gewoon goed alleen hij werkt dus nie echt.

Zou er een fout zitten in de bootsector van de schij (oplossen met fdisk /mbr) of is'ie echt kaduuk ?

Iemand ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie je de harddisk wel in de BIOS en met PartitionMagic of FDISK :?

Als blijkt dat de partities nog intact zijn, dan zou ik inderdaad FDISK/MBR proberen :)

• Tweakstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 11:25 schreef BalusC het volgende:
Zie je de harddisk wel in de BIOS en met PartitionMagic of FDISK :?

Als blijkt dat de partities nog intact zijn, dan zou ik inderdaad FDISK/MBR proberen :)
Met FDISK geeft'ie een melding dat er geen drive aan hangt :?
Het is mijn OS-schijf dus Partition Magic kan ik niet gebruiken. Ik zou ff mijn schijf in mijn andere pc kunnen hangen en dan Partition Magic kunnen checken.

Dit probleem gebeurde dus, zoals waarschijnlijk alle, zomaar ineens. Was lekker aan het testen, bios settings met multiplier werkte niet allemaal dus ook verschillende keren CLR Cmos gedaan, ineens na wederom rebooten starte die niet door en gaf'ie bovenstaande melding :? :?
(Blijven wazige apparaten die PC's, maak het ook weer leuk ;) )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je de FSB ook weer op de originele waarde gezet?

Door hogere FSB's kan je data inderdaad corrupt raken, en dus ook je partitie-tabellen etc..

Maar de schijf zou dan nog wel opnieuw ingedeeld kunnen worden (dus niet echt kapot enzo).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 juli 2002 11:43 schreef Tweakstarter het volgende:
Het is mijn OS-schijf dus Partition Magic kan ik niet gebruiken. Ik zou ff mijn schijf in mijn andere pc kunnen hangen en dan Partition Magic kunnen checken.
Tijdens de installatie van PartitionMagic heb je de optie om opstartdiskettes te maken. Volgende keer wel doen hé, is zeer handig bij zulke situaties ;)

Ik zou voor de zekerheid ook de bekabeling opnieuw checken, anders wordt het maar opnieuw partitioneren en formatteren :{

• Tweakstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 11:48 schreef Twynn het volgende:
Heb je de FSB ook weer op de originele waarde gezet?

Door hogere FSB's kan je data inderdaad corrupt raken, en dus ook je partitie-tabellen etc..

Maar de schijf zou dan nog wel opnieuw ingedeeld kunnen worden (dus niet echt kapot enzo).
Als ik alles op default zet, krijg ik dezelfde meldingen.

Ik heb inderdaad nog wel ergens die Partition disks, zoniet maak ik ze wel ff op m'n andere PC.

Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat mijn schijf kaduuk is, dus in het ergste geval (kapot uitgesloten) word het een format en Ghost image (van 8 cd's ;) ) terug.

• Tweakstarter
PPppffff, wat een ding.
Schijf op andere pc gezet (PM7.0 vanaf disk werkte niet, fdisk /mbr werkte ook niet).
Comp opstarten duurde lang, bleef veel diskactiviteiten zien. PM7.0 gestart, duurde ook lang, maar alles lijkt nu weer oké. Schijf is weer terug en clean install aan het doen, sofar so good.

Thx.
Pagina: 1