Directory kiezen vanuit browser

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:26
Ik wil graag vanuit de browser een bepaalde map kiezen. Een beetje zoals INPUT TYPE=FILE maar dan voor een bepaalde map. Dat path moet dan in een INPUT TYPE=TEXT komen zodat het via het form verstuurd kan worden.

Iemand enig idee wat ik hier voor kan gebruiken? Zelf ben ik een beetje 'out of options' ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Pelle

🚴‍♂️

Wat wil je nou precies? Via een of andere dialogbox een map kiezen en die via een input versturen?

Waar staat die map? Lokaal of op de server? Als het lokaal is, heb je pech denk ik.. voor een map op de server zul je zelf met een of andere scriptingtaal iets moeten schrijven dat directory's doorbladert.

• eborn
Dit map staat dus lokaal, anders was het meer een vraag voor jullie buren :) Daarom trok ik ook een beetje de vergelijking met INPUT TYPE=FILE.

Persoonlijk geef ik het ook weinig kans, maar als je ziet wat je tegenwoordig allemaal met JS kunt doen... :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 11:26 schreef eborn het volgende:
Dit map staat dus lokaal, anders was het meer een vraag voor jullie buren :) Daarom trok ik ook een beetje de vergelijking met INPUT TYPE=FILE.

Persoonlijk geef ik het ook weinig kans, maar als je ziet wat je tegenwoordig allemaal met JS kunt doen... :)
... wil je een complete map uploaden? Of alleen maar aan kunnen geven waar een map staat, en dat in een simpele <INPUT TYPE="text"> kunnen verzenden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14

André

Analytics dude

[LOL]
Zet dit eens in je HTML:
code:
1
&lt;iframe src=&quot;file:///c:\&quot;&gt;

[/LOL]

:P

Nee geintje, wat jij vraagt is bij mijn weten niet mogelijk.

Verwijderd

Ik denk dat je moet denken aan een workaround: laat ze een bestand in een directory selecteren, en dan is de diretory alles voor de laatste slash. Houd ook rekening met Linux gebruikers, die hebben geen driveletters :)

Wat je erna mee wilt doen is me eerlijk gezegd een raadsel, waarvoor ga je het gebruiken?

• eborn
Op dinsdag 23 juli 2002 11:34 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

... wil je een complete map uploaden? Of alleen maar aan kunnen geven waar een map staat, en dat in een simpele <INPUT TYPE="text"> kunnen verzenden?
Nee, ik wil helemaal niets uploaden :) Ik wil inderdaad een path selecteren zodat ik het via een <INPUT TYPE="text"> kan verzenden.

• eborn
Op dinsdag 23 juli 2002 11:43 schreef Cheatah het volgende:
Ik denk dat je moet denken aan een workaround: laat ze een bestand in een directory selecteren, en dan is de diretory alles voor de laatste slash. Houd ook rekening met Linux gebruikers, die hebben geen driveletters :)

Wat je erna mee wilt doen is me eerlijk gezegd een raadsel, waarvoor ga je het gebruiken?
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Enige probleem is dat het bestand wat dan geselecteerd wordt geupload wordt.

Misschien zou ik dat kunnen oplossen door vlak voor het submitten de TYPE=FILE leeg te halen en die waarde naar een hidden field over te hevelen. Maar mooi is anders :( En het blijft de vraag of het betrouwbaar genoeg is.

Ik heb het nodig omdat de bestanden die ik wil linken op de lokale schijf staan, alleen kan het path variabel zijn.

Verwijderd

Ach, ik had toch ff niks te doen ;) Dit vind ik persoonlijk wel een mooie oplossing, want je ziet het hele Browse... gedeelte niet meer. Ook wordt het bestand niet geupload (omdat ik er geen name attribuut aan heb gehangen :7). De server krijgt de map aangeleverd als SelectedFolder in dit voorbeeld.

Misschien heb je er wat aan :)

Best wel leuk dat je type=file toch kunt gebruiken als je hem niet ziet >:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
&lt;html&gt;
    &lt;head&gt;
        &lt;title&gt;Upload folder&lt;/title&gt;

&lt;script type=&quot;text/jscript&quot; defer&gt;

Form.FileSystem.onpropertychange = function()
{
    var $regExp = null;

if ( event.propertyName != 'value' )
        return;

$regExp = new RegExp('^(.+\\\\)');
    $regExp.exec(this.value);
    Form.SelectedFolder.value = RegExp.$1;
}

Form.SelectFolder.onclick = function()
{
    Form.FileSystem.click();
}

&lt;/script&gt;

&lt;/head&gt;
    &lt;body&gt;
        &lt;form action=&quot;http://www.ergens.com&quot; method=&quot;post&quot; id=&quot;Form&quot;&gt;
            &lt;input type=&quot;file&quot; id=&quot;FileSystem&quot; style=&quot;display:none;&quot; /&gt;
            &lt;input type=&quot;button&quot; id=&quot;SelectFolder&quot; value=&quot;Kies een bestand in het mapje...&quot; /&gt;
            &lt;input type=&quot;hidden&quot; id=&quot;SelectedFolder&quot; name=&quot;SelectedFolder&quot; /&gt;
            &lt;input type=&quot;submit&quot; value=&quot;Verstuur&quot; /&gt;
        &lt;/form&gt;
    &lt;/body&gt;
&lt;/html&gt;

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59

crisp

Devver

Pixelated

Jammer dat de click() method niet werkt onder Moz/NS...

Intentionally left blank

Pagina: 1