Toon posts:

WLan met Wireless Router of Access Point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huiselijke situatie.

Netwerkje van 2 pc's. + ADSL
Losse Laptop met een PCMCIA card.

Nu zou ik graag een draadloos netwerk willen maken.
Wat kan ik nu het beste doen?

Een Wireless Router + 2 x PCMCIA to PCI adapter + 2x PCMCIA card

of

Een Access Point?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op dinsdag 23 juli 2002 11:01 schreef F1 het volgende:
Een Wireless Router + 2 x PCMCIA to PCI adapter + 2x PCMCIA card

of

Een Access Point?
Je bedoeld: een gewone router + accesspoint, of een wireless router ?

Nou, dat maakt helemaal niets uit. Je kunt er in princiepe hetzelfde mee, aangezien in een wireless router gewoon een router en een accesspoint ingebouwd zit.

Toch heeft mijn voorkeur een losse router en een losse Access point, aangezien je dan meestal meer kunt configueren, en het is makkelijker voor de garantie als er 1 kapot gaat :)
En een losse AP heeft meestal een aansluiting voor een externe antenne, een wireless router meestal niet.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat zou betekenen, dat zo'n Accespoint ook in een bestaande hub in de uplink gestoken kan worden en zo een laptoppie kan voeden met Inet?

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 11:08 schreef Wekkel het volgende:
Dat zou betekenen, dat zo'n Accespoint ook in een bestaande hub in de uplink gestoken kan worden en zo een laptoppie kan voeden met Inet?
Klopt, hebben we hier op kantoor. Losse Accesspoints op een hubje met laptop. Hubje op router en je hebt internet.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan snel sparen voor een laptop en die wireless ellende. Tis alleen zo verdomde duur allemaal.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op dinsdag 23 juli 2002 11:20 schreef Wekkel het volgende:
Dan snel sparen voor een laptop en die wireless ellende. Tis alleen zo verdomde duur allemaal.
Dat valt wel mee...

6 maanden geleden, toen wij onze wireless spul kochten, waren de prijzen zeker 100% hoger...

Wireless router: hfl 825
Wireless PCMCia kaartje orinoco: hfl 350
Toshiba laptop met ingebouwde wireless nic: hfl 300 duurder dan zonder Wireless nic.

Das toch heel wat meer als wat je nu betaald:
Wireless router: ¤250
Pcmcia kaartje: ¤90
laptop: geen id :+

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik die laptop al :)

Maar het is zeker een duur geintje. Maar nu weet ik teminste dat ik dus een Wireless router met ingebouwde AP nodig heb.

Maar het is zeker duur nog. Maar je hebt er wel plezier van denk ik.

Verwijderd

Een tip, koop spul dat voldoet aan de wi-fi standaard. Niet alles dat 802.11b is, voldoet ook aan wifi, alleen met wi-fi zijn de verschillende merken 100% compatible. Toshiba notebooks hebben vaak een zender ingebouwd (4600 serie) maar deze is niet compatible met een accesspoint dat niet van toshiba is omdat het zendertje geen wi-fi ondersteunt.

Verwijderd

ik heb ook net een laptoppie en zit ook te denken aan wireless lannetje zodat ik lekker overal kan inetten :)

maar ik heb nu al een getweakte ethernet modem gekoppeld aan een switch zodat al mijn pcs internet krijgen zonder een server ofzo

ik dacht dus dat ik daarom nu die switch moest vervangen voor een wireless router maar ik kan dus ook gewoon een access point aansluiten op die switch of zie ik dat nu verkeerd :?

dat zou wel mooi zijn want dat is iets goedkoper en dan kan ik een goeie ap kopen met beter bereik :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

[url="http://www.tomshardware.com"]http://www.tomshardware.com[/url]

Beetje offtopic, maar mooi artikeltje over (on)veiligheid van wireless LAN'nen.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op dinsdag 23 juli 2002 11:26 schreef eyesonly het volgende:

Een tip, koop spul dat voldoet aan de wi-fi standaard. Niet alles dat 802.11b is, voldoet ook aan wifi, alleen met wi-fi zijn de verschillende merken 100% compatible. Toshiba notebooks hebben vaak een zender ingebouwd (4600 serie) maar deze is niet compatible met een accesspoint dat niet van toshiba is omdat het zendertje geen wi-fi ondersteunt.
Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met mijn Toshiba 4600 en de WAP11 Access Point... Waar je alleen wel tegen aan kunt lopen bij Toshiba (had ik wel last van) is dat je laptop met win 2k onnoemelijk traag wordt door je wireless kaartje.. Maar daar is ene fix voor, als je er tegenaan loopt moet je even hier in de search kijken, ik heb al eens de correcte links gepost...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch ook direct 2 PCMCIA cards met elkaar laten verbinden? en dan geen Wireless router.

Maar wat is het bereik daarvan. Heb je geloof ik ook speciale antennes voor toch?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]
*zoef* :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Twee netwerk kaartjes Ad-hoc werkt wel echter de afstand die je kan overbruggen is niet al te groot. Uit ervaring ~10 a 15 meter binnenshuis. Een externe antenne plaatsen kan wel maar is ook niet eenvoudig te doe.

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Het aansluiten van een externe antenne is helemaal niet moeilijk als je spullen hebt met een plug.
Even de standaard antenne er af halen en er een andere aanschroefen. Doe ik dagelijks.
Kijk maar op mijn homepage.
Je moet namelijk wel een beetje oppassen met welke hardware je aan de gang gaat. Niet bij alle accespoint en pcmcia kaartjes is het makkelijk om de antenne los te maken.
Maar met een externe antenne kan je echt heeeeeel ver komen als je antenne maar buiten hangt en een beetje vrij zicht heeft.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb begrepen dat dat wel enkele kilometers kan betreffen. Een vriend van me gaat het proberen met een kilometer of 4 (door de polder :P ).

Megabouwtekeningen gezien van antennes..

Verwijderd

Ik heb een vraag gezien van Effex die naar mijn mening nog niet is beantwoord. Is het mogelijk om de AP rechtstreeks op de switch aan te sluiten? Zodoende wordt het internet signaal van de vast PC met ADSL modem via de switch en AP naar het laptopkaartje gezonden.
Pagina: 1