Oplaadbare batterijen of adapter voor Canon A40

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik vind het wel redelijk duur om telkens weer nieuwe batterijen te moeten kopen voor m'n A40 en daarom overweeg ik de aankoop van ofwel een stroomadapter (voor vb binnenshuis) maar nu dacht ik aan de andere kant ook aan herlaadbare batterijen wat wel aanzienlijk goedkoper is

Iemand die me hierin raad geven?

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 21:42

schizofreen

ik & jij

neem een GP powerbank met 1800 batterijtjes, deze wordt hier meestal geadviseerd voor de A40. En dan kun je zelf nog kiezen of je een supersnel lader neemt (1 uur, Smart) een snellader (2-5 uur, Rapid) of de langzame (18 uur, PowerBank 3)
zie ook [url="http://www.gppowerbank.nl/"]hier[/url]

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Adapters zijn vaak heel duur omdat je er eentje van het cameramerk zelf moet kopen. Als je een andere gebruikt vervalt je garantie.

Een snelle batterijlader en twee setjes 1800 mah Nimh batterijen zijn een veel beter keus.

Voordat de batterijen in je camera leeg zijn is er al weer een nieuw setje opgeladen. Met als voordelen dat je niet aan een snoer vast zit endat je de batterijen/lader ook voor andere apparaten kan gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RedC
Op dinsdag 23 juli 2002 11:02 schreef schizofreen het volgende:
neem een GP powerbank met 1800 batterijtjes, deze wordt hier meestal geadviseerd voor de A40. En dan kun je zelf nog kiezen of je een supersnel lader neemt (1 uur, Smart) een snellader (2-5 uur, Rapid) of de langzame (18 uur, PowerBank 3)
zie ook [url="http://www.gppowerbank.nl/"]hier[/url]
Welke moet ik dan nemen?

• GP PowerBank Smart (zilver) incl. batterijen: euro 79,95
• GP PowerBank Smart 12V autolaadsnoer: euro 6,50
• GP PowerBank Rapid (zilver) incl. batterijen: euro 59,95
• GP PowerBank 3 (zilver/groen) incl. batterijen: euro 39,95
• GP PowerBank II (zilver/oranje) incl. batterijen: euro 35,95
• GP PowerBank (wit) incl. batterijen: euro 25,95

• RedC
Denkt dat ik het zelf al heb gevonden...

de GP PowerBank Smart (zilver) incl. batterijen voor 79,95
en dat autolaadsnoer lijkt me wel handig voor als ik naar de Formule 1 in Spa ga zodat ik kan laden

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:08
Op dinsdag 23 juli 2002 12:03 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Welke moet ik dan nemen?

• GP PowerBank Smart (zilver) incl. batterijen: euro 79,95
• GP PowerBank Smart 12V autolaadsnoer: euro 6,50
• GP PowerBank Rapid (zilver) incl. batterijen: euro 59,95
• GP PowerBank 3 (zilver/groen) incl. batterijen: euro 39,95
• GP PowerBank II (zilver/oranje) incl. batterijen: euro 35,95
• GP PowerBank (wit) incl. batterijen: euro 25,95
Ik heb zelf gekozen voor GP PowerBank 3 + 4 extra batterijen
Want volgens mij gebruik je die oplader toch bijna niet in de auto. En met 8 batterijen kan je heel wat foto's schieten :) Ik moet alleen nog w88 op mijn digi :(

• Tjark
  • Laatst online: 01-03 16:27

Tjark

DON'T PANIC

Op dinsdag 23 juli 2002 10:58 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ik vind het wel redelijk duur om telkens weer nieuwe batterijen te moeten kopen voor m'n A40
owowowowow... sorry... ik kon het niet laten te reageren. Ik viel van me stoel van 't lachen.

sorry nogmaals, ik reageer meestal niet zo, maar als je een digicam koopt en je hebt dan nog niet uitgevogelt dat je oplaadbare batterijen moet hebben dan........

* Tjark onthoudt zich van open deuren over onze zuiderburen.

mijn excuses alvast.

[ontopic]
het goede antwoord is al idd gegeven. 2 setjes 1800mAh AA batterijen en een oplader.

*insert signature here

• RedC
Op woensdag 24 juli 2002 00:22 schreef TjarkVerhoeven het volgende:

[..]

owowowowow... sorry... ik kon het niet laten te reageren. Ik viel van me stoel van 't lachen.

sorry nogmaals, ik reageer meestal niet zo, maar als je een digicam koopt en je hebt dan nog niet uitgevogelt dat je oplaadbare batterijen moet hebben dan........
Kijk, dat is dan 1 van de redenen waarom ik op een forum zit... om een bruikbaar antwoord te krijgen waar ik iets aan heb.

Je hoort verschillende menen en daar kan je dat een vergelijk treffen en een beslissing nemen toch?
* RedC onthoudt zich van open deuren over onze zuiderburen.

mijn excuses alvast.

[ontopic]
het goede antwoord is al idd gegeven. 2 setjes 1800mAh AA batterijen en een oplader.
Bedankt...zoiets lijkt er al meer op :)

• cyclone
  • Laatst online: 18:57

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op woensdag 24 juli 2002 00:18 schreef tinus1983 het volgende:

[..]

Ik heb zelf gekozen voor GP PowerBank 3 + 4 extra batterijen
Want volgens mij gebruik je die oplader toch bijna niet in de auto. En met 8 batterijen kan je heel wat foto's schieten :) Ik moet alleen nog w88 op mijn digi :(
Ook ik maak hier dankbaar gebruik van met mijn A40.
Snellader heb je niet nodig als je 2 setjes batterijen hebt.
En ik heb op vakantie in Thailand veeeeel foto's gemaakt, en had voor de zekerheid nog wat duracell meegenomen, maar niet nodig gehad.

En ook mijn Iriver 150 is er erg blij mee :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• RedC
Het is zo dat ik een weekend F1 in Spa ga kijken dus ik ga de hele dag fotos maken en kan dus niet laden...
daarom dacht ik, als ik die snoer nu koop voor in de wagen dan kan ik 's avonds ook mn batterijen weer laden en het duurt dan ook maar een uurtje...

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op woensdag 24 juli 2002 10:38 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Het is zo dat ik een weekend F1 in Spa ga kijken dus ik ga de hele dag fotos maken en kan dus niet laden...
daarom dacht ik, als ik die snoer nu koop voor in de wagen dan kan ik 's avonds ook mn batterijen weer laden en het duurt dan ook maar een uurtje...
Ik denk dat als je een setje GP 1800-s erin hebt zitten dat je geheugen kaart eerder vol is dan dat die accu's leeg zijn !

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• RedC
Op donderdag 25 juli 2002 04:08 schreef BYM het volgende:

[..]

Ik denk dat als je een setje GP 1800-s erin hebt zitten dat je geheugen kaart eerder vol is dan dat die accu's leeg zijn !
Ik vond dat die gewone batterijtjes als zo snel leeg, dus als ik dat hier zo lees dan is dat wel een hemelsbreed verschil.
Pagina: 1