Toon posts:

[Flash, ActionScript] Url in variabele?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen! Op het moment ben ik bezig met het maken van een soort lichtkrant, en sommige tekst moet aanklikbaar zijn. De url waar de bezoeker dan heen gaat moet variabel zijn, dus dat heb ik zo geregeld:
code:
1
<embed src="lichtkrant.swf?tekst1=Ga naar blaat&url1=www.blaat.com">

Maar als ik 'm dan inlaad, dan laat ie niet eens het flashfilmpje zien! Als ik echter de variabele url1 ("www.blaat.com") vervang door "blaat", dan opent ie netjes een nieuw venster, alleen met een nutteloze link. Ik moet gewoon een variabel "www.blaat.com" kunnen meegeven! Weet iemand hoe dit probleem in elkaar zit, of zie ik gewoon iets enorm stoms over het hoofd :?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jah .. geen flash hier :D ... /13 is de plek ;)

Verwijderd

Topicstarter
Actionscript is toch echt webSCRIPTING, dus hoort het (denk ik) wel thuis in /14: "Programming en Webscripting". Bovendien is het (denk ik) een probleem dat ik niet alleen bij flash zou hebben, maar ook bij PHP, als ik dat binnenkort hiermee ga laten samenwerken!

Maar als de modjes vinden dat ie naar /13 moet, dan respecteer ik die beslissing natuurlijk :)

edit:

typo

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=397053/1/100]
[forum=14] -> [forum=13]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
"...HTML, JAVASCRIPT en FLASH moeten in W&G!", owkee, jullie winnen >:)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

vertel iets meer aub.

in welke browser moet het werken? Je gebruikt nu namelijk de de embed (Mozilla/Mac) methode.

probeer iig even "http://www.blaat.com" in Flash te laden (als je de url rechtstreeks overneemt in flash).
Maar laat vooral even zien wat je in Flash ermee gaat doen!

Verwijderd

- misschien deze variabelen inlezen vanuit een .txt bestand?
- http:// voor je URL zetten?
- <object> niet vergeten.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Je kan het ni een textfield plaatsen, maar daar kan je geloof ik dan geen motiontween aan vast plakken want dan laat falsh de text niet meer zien.(probeer het toch maar want ik weet het niet zeker).

Een andere optie is om je textfield in een een movie te plaatsen en daar de text in te stoppen. Door middel van actionscripting kan je de movie steen een aantal pixels op laten schuiven.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt allemaal geweldig hoor! Ik zie een tekst voorbij komen die ik doorgeef met de variabele "tekst1", en als ik de variabele "url1" instel, dan opent ie netjes een nieuw venster als ik op de tekst klik.
Het probleem is alleen nu dat ik geen variabele door kan geven waar (blijkbaar) een punt (".") in zit. Ik heb op het I'net al gekeken naar van die speciale HTML-codes voor characters, maar de punt wordt nergens genoemd...

Nogmaals, het bewegen van een (variabele) tekst werkt perfect, ik moet alleen een URL door kunnen geven:
code:
1
&lt;embed src=&quot;lichtkrant.swf?tekst1=dit is tekst1&amp;url1=www.tweakers.net&quot;&gt;

En dat vertikt ie om te doen. Hij geeft dan gewoon de flashanimatie niet weer!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Kijk anders is op [url="http://www.flashkit.com"]www.flashkit.com[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken, form gezocht, maar nergens wordt er iets over gezegd... Is het niet gewoon een soort 'universeel' probleem dat altijd optreedt bij doorgeven van variabelen via de 'post' methode? Ook bij dingen als Javascript en PHP?

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 10:55 schreef zkywalker het volgende:
- misschien deze variabelen inlezen vanuit een .txt bestand?
- http:// voor je URL zetten?
- <object> niet vergeten.
maar heb je nou dit al eens geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
1. Uitlezen uit textbestand is enorm veel lastiger. Niet moeilijker, maar het moet uiteindelijk een php-driven website worden. Het bedrijf waar de pagina van is heeft dan een 'admin-pagina', waarin ze de teksten kunnen aanpassen (php-mysql). Het is dan natuurlijk heel erg onzin om het uit een file te halen

2. HTTP ervoor helpt niet

3. Snap ik eigenlijk niet O+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

. niet gevonden? Al %2e geprobeert?

Vervang daarnaast ook ff de spaties in de tekst door %20, is wel zo netjes.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 11:49 schreef CyberKnutselaar het volgende:
3. Snap ik eigenlijk niet O+
dit is een normale implementatie van een .swf (MX versie)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
&lt;OBJECT classid=&quot;clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000&quot;
codebase=&quot;http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0&quot;
WIDTH=&quot;234&quot; HEIGHT=&quot;60&quot; id=&quot;yourID&quot; ALIGN=&quot;&quot;&gt;
&lt;PARAM NAME=movie VALUE=&quot;yourfile.swf&quot;&gt;
&lt;PARAM NAME=quality VALUE=high&gt; 
&lt;PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF&gt; 
&lt;EMBED src=&quot;yourfile.swf&quot; quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH=&quot;234&quot; HEIGHT=&quot;60&quot; NAME=&quot;yourID&quot; ALIGN=&quot;&quot;
 TYPE=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; PLUGINSPAGE=&quot;http://www.macromedia.com/go/getflashplayer&quot;&gt;&lt;/EMBED&gt;
&lt;/OBJECT&gt;

;) en zelf heb ik ook zo`n flash-file gemaakt die het nieuws uit een d-base haalt met een gegenereerde url, dus in feite moet het makkelijk kunnen werken,.. op flashkit eens zoeken op "newsticker" oid.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 11:50 schreef Janoz het volgende:
. niet gevonden? Al %2e geprobeert?

Vervang daarnaast ook ff de spaties in de tekst door %20, is wel zo netjes.
Die spaties had ik al, maar die punt niet, en het werkt!! :) Ech wel goe joh! Tnx guys...
Pagina: 1