Toon posts:

[PIII]Abit BE6 rev 1.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het onderwerp al duidelijk maakt wil ik weten of bvb een PIII 700MHz werken op een ABit BE6 revisie 1.0 op abit staat dat er niet, maar een celly copermine wordt wel ondersteund..

Heeft er misschien iemand zelf ervaring met die bordje en een "snellere" PIII?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Coppermines hebben veelal een 133MHz FSB, en dat wordt [officieel] niet door een BX-bordje ondersteund. Een P3-800E (100MHz FSB) werkt in elk geval prima op een Asus CUBX, dus ik zie geen reden waarom 't niet zou werken op een BE6.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

[topic=75298/1/25]

Is het enige wat ik kan vinden.

Misschien proberen?
En wat is het eigenlijke verschil tussen een rev 1.0 en een 2.0?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op dinsdag 23 juli 2002 10:22 schreef Varienaja het volgende:
Coppermines hebben veelal een 133MHz FSB, en dat wordt [officieel] niet door een BX-bordje ondersteund. Een P3-800E (100MHz FSB) werkt in elk geval prima op een Asus CUBX, dus ik zie geen reden waarom 't niet zou werken op een BE6.
Leuk dat je over het 133MHz verhaal begin, maar een PIII-700 is er alleen in 100MHz FSB variant. (anders is het een 733MHz).
En waarom het op een CUBX wel zou werken is misschien, omdat de fabrikant anders is, bios ondersteuning anders en omdat er vaak op eerdere revisies van een mainbord geen ondersteuning is voor nieuwe processoren.

Ik heb iig geen ervaring met de BE6.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 juli 2002 10:23 schreef vwk het volgende:
En wat is het eigenlijke verschil tussen een rev 1.0 en een 2.0?
BE6 rev 1.0 heeft een oudere stepping (B-1) van de 440BX chipset, die officieel geen FSB@133 ondersteunt, terwijl de nieuwere stepping (C-1) van BE6 rev 2.0 én de CUBX dat wel doet :)

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Als je de laatste BIOS (TH) op je BE6 hebt dan kan je een maximaal een Pentium III 850 of een Celeron 700 op prikken. ;)

Verwijderd

Ze ondersteunen het wel met een 1/4:FSB/PCI divider alleen je AGP loopt een beetje uit spec maar volgens de manual van de ABIT BE6-II (en de meeste mede tweakers hier) moet dat geen probleem zijn. Echter jij hebt een BE6-I ... dat gaat dan misschien ook wel leuk maar de kans op succes lijkt me minder. Ik weet dat de BE6-II zelfs de PIII-1000MHz (133) in zijn prefab instellingen heeft in het BIOS.

Kijk eens op de abit website ... genoeg goodies and stuff te vinden :)
Pagina: 1