[caraudio]waarom zo hard?

Pagina: 1
Acties:
  • 934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12 09:29
Ik veroordeel niemand maar wil wel eens weten waarom sommige mensen graag hun muziek met de rest van de wereld willen delen? ik loop door de stad het enig wat je hoort is BOOM BOOM BOOM. Het lijkt wel zo te zijn dat mensen hun deuren uit hun auto willen blazen.

Okay ik weet dat ik het niet moet vragen en als een admin vindt dat het echt niet kan gooi hem dan maar gelijk weg.

Maar leg eens aan mij uit wat er zo speciaal /bijzonder is aan je muziek hard te draaien in je auto.

Deze frustraties komen mede door dat ik aan een druke weg woon en regelmatig wordt geschud door zulke muziek liefhebbers.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 06:56
Het is gewoon lekker, je stapt in de auto raampje open radio hard ideaal. Het is gewoon een gevoel

• Bpje
maar dat gevoel wil je graag delen met de rest van de wereld?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ramen open is meer een macho iets. Kijk mij hier rijden.

Voor de rest is het best grappig om bastonen door je maag te voelen gaan. Niet te lang en te vaak doen, want bad for ears :P

Verwijderd

ik hou ook wel van een goed geluidje uit een auto
het moet wel een beetje redelijk klinken! niet zo'n bass die direct vervormd en waardoor alles in de auto mee begint te trillen en kraken :P

hij hoeft niet altijd op stand turbo te staan, maar af en toe de muziek wat harder is wel lekker! probleem is vaak dat als je zelf de muziek wat harder wilt hebben het al heel snel buiten je auto goed te horen is... maar sommige mensen weten dat inderdaad goed te overdrijven met 3 subwoofers enzo :)

moet je hier eens kijken :9~
[url="http://showcase.showyoursound.nl/Public/Showcase/Default.asp?Show=1"]http://showcase.showyoursound.nl/Public/Showcase/Default.asp?Show=1[/url]

Verwijderd

Het klinkt in de auto heel anders, maar buiten hoor je alleen de bas. Zelfs Roy Orbison of klinkt als 'boem boem' als je alleen de bas hoort.

Nou gaat mijn installatie niet superhard (nauwelijks te horen op meer dan een meter of 10 van de auto) maar het is leuk om je favoriete muziek lekker hard te kunnen draaien zonder dat iemand er (lang) last van heeft.

• Bpje
Een beetje bas in de maag is nooit verkeerd natuurlijk.

Maar als mensen dus door de stad rijden met BOOM BOOM BOOM vind jij dat macho gedrag, daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar waarom het heeft geen nut en iedereen die die gast ziet denkt wat een pauper.

dus blijft de vraag hebben die mensen geen ander doel in hun leven. dan hun "smaak" muziek te delen met de rest.

• Bpje
Op dinsdag 23 juli 2002 09:42 schreef Blerk_NKK het volgende:
Het klinkt in de auto heel anders, maar buiten hoor je alleen de bas. Zelfs Roy Orbison of klinkt als 'boem boem' als je alleen de bas hoort.

Nou gaat mijn installatie niet superhard (nauwelijks te horen op meer dan een meter of 10 van de auto) maar het is leuk om je favoriete muziek lekker hard te kunnen draaien zonder dat iemand er (lang) last van heeft.
goed hier ben ik het wel mee eens, je buren zijn dan niet altijd het Slachtoffer en dat is wel handig. Maar goed klinken in een auto ik vind dat het altijd maar belaberd slecht klinkt wat ik merk is het voledig mono en er zit kompleet geen diepte in. Oja natuurlijk komt het geluid wel uit verschillende speakers .... Okay ik moet ophouden iedereen heeft het recht om te luisteren wat hij zelf mooi vindt en daar mag ik zeker niet over oordelen.

Iedereen veel plezier met zijn muziek in zijn auto maar denk er een keer aan als je 's nachts om 4:30 door de stad bromt dat er ook mensen liggen te slapen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Tja, je hebt hard en je hebt hard. Als het pijn aan mijn lijf gaat doen dan is de lol er wel heel erg snel vanaf. Maar een beetje volume vindt ik niets mis mee, zolang je het verkeer om je heen nog maar kunt horen. Maar alleen maar boomen om te boomen vind ik ook een beetje overdreven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik vraag het me ook altijd af waarom die muziek zo hard moet. Mijn broer heeft laatst nog van allerlei van die dure spullen gekocht voor beter geluid in zijn alfaatje. Ik vind het veel mooier om gewoon af en toe geen radio aan te hebben en eens lekker te luisteren naar het motorgeluid van een getunede V6 op 7000 rpm :)
En zowiezo in een Ferrari muziek luisteren gaat toch niet, en vooral als me pa rijdt met dat ding :9

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Volgens mij denkt het overgrote deel dat ze indruk maken op hun omgeving, alsof hun omgeving denkt: "Wow, wat een c00le dude! Met hem moet je geen mot krijgen!" Maarja, in plaats daarvan verafschuwt iedereen zo iemand en kotst iedereen het liefst even naar binnen in z'n auto. Helaas voor hem heeft hij dat zelf dus niet door. De arme jongen. |:(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waarom tunen sommigen hun auto op afschuwelijke wijze? Waarom lopen sommigen als een aap (breed) met leren jassen en gouden kettingen?

Allemaal macho gedrag wat past binnen de groep. Niets meer, niets minder.

Negatieve aandacht is ook aandacht :P

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Zie het als een vorm van TWEAKEN :P
In principe proberen die mensen om zoveel mogelijk geluid uit hun installaties te krijgen.
Er zijn zelfs wedstrijden in hoor (DB Drag), en dat kan ik iedereen aanbevelen om daar eens te gaan kijken, dat is echt té gék man :)

Duh iedere tweaker probeert zoveel mogelijk snelheid uit de PC te halen, zoniet, ben je gééén tweaker ;)
Enkel het verschil is, dat je bij het tweaken niet de hele buurt stoort, enkel misschien een flinke vloek als er iets kapot gaat door het tweaken: POTVERDORIE***CHIPS***FAQ**FAQ*FAQ en nog eens FAQ:+

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Ik stoor me er absoluut niet aan, zo'n auto rijdt voorbij en het is even BOOM BOOM BOOM...

Waar ik me wel heel erg aan irriteer als mensen in openbare ruimtes , zoals de trein hun koptelefoon op max zetten en dat dan de hele coupe kan meegenieten... dan zit je dus een half uur naar iemand zn muziek te luisteren waar je helemaal niet naar wil luisteren....

Ik heb zelf wat redelijke boom audio in auto zitten maar het geluid buiten valt best mee en in de auto wil het meestal ook nog wel heel mooi klinken...

Om een lang verhaal kort te maken.. en langsrijdende boomcar vind ik minder storend dan mega koptelefoon op hoog volume types.........

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, SPL bereiken is toch wat anders dan doelloos met SPL en open ramen door de stad beunen. Vele car hifi fanaten zouden zich beschaamd voelen of vrezen voor diefstal van hun installatie en laten het wel uit hun hoofd om heel A'dam mee te laten genieten van hun sound.

Macho, stoere mannen macho... (waarom is de golf GTi voor een groot deel voorbehouden aan macho's, idem BMW?)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Nakebod

Nope.

Soms, eigenlijk best vaak, zie je wel van dat soort macho gasten, dikke bm, merc, of iets anders duur, ze zijn net 20 jaar, ofwel, je pa heeft een goede baan ;-)
En dan zie je ze echt wel zitten van: Woow, kijk mij eens...

Of als ik in centrum van stad sta te w88 op bus, komt meer dan 1s dat zelfde auto langskomt, zelfs 1 gast die 5x langskwam om te showen...
Verders is music leuk, alleen zo hard, is kut, en je hoort nix meer buiten, of iig vrij weinig.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Een goeie installatie in je auto vind ik een absolute must, maar om dat te kopen om een beetje te showen met je ramen open is gewoon zielig. Ik rij zelf in een aardige patserbak maar m'n ramen open als ik keihard Slipknot luister is gewoon aso, en bovendien zit er toch climatecontrol in dus voor de frisse lucht hoef ik het niet te doen. :P

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In je Maserati?

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op dinsdag 23 juli 2002 10:22 schreef Mr.Wizzard het volgende:
Een goeie installatie in je auto vind ik een absolute must, maar om dat te kopen om een beetje te showen met je ramen open is gewoon zielig. Ik rij zelf in een aardige patserbak maar m'n ramen open als ik keihard Slipknot luister is gewoon aso, en bovendien zit er toch climatecontrol in dus voor de frisse lucht hoef ik het niet te doen. :P
:) B-) :P >:) :9~ 8-) *D :) B-) :P >:) :9~ 8-) *D Toch?? :) :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• GaveGozer
  • Laatst online: 25-09 02:56

GaveGozer

That's Me

Op dinsdag 23 juli 2002 10:02 schreef Alfa_V6_Man het volgende:
Ik vraag het me ook altijd af waarom die muziek zo hard moet. Mijn broer heeft laatst nog van allerlei van die dure spullen gekocht voor beter geluid in zijn alfaatje. Ik vind het veel mooier om gewoon af en toe geen radio aan te hebben en eens lekker te luisteren naar het motorgeluid van een getunede V6 op 7000 rpm :)
En zowiezo in een Ferrari muziek luisteren gaat toch niet, en vooral als me pa rijdt met dat ding :9
:Z GAAAAAP :Z
we hadden het net over macho gedrag geloof ik!

jij doet ook aardig mee

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Kijk, de een rijdt te hard, de ander draait te hard. Laatst viel het me wel op dat ik hard zat te luisteren in de auto en de sirene van een politiewagen me ontging. Denk dus dat ik voortaan het volume wat zachter zet.

Verwijderd

Ik ben zelf nog een beetje jong voor een eigen auto (cq installatie) maar ik vind het altijd gaaf als je de bass kunt voelen, de ramen openzetten vind ik erg patserig (en dus fout) maar ik weet zeker dat ik zelf ook zoveel mogelijk vermogen in mijn auto zou willen.

Paar subwoofers op de achterbank, leuke versterkertjes eraan, leuk drum n bass cdtje.. lijkt me wel wat. :9

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12 14:55

Magic666

No one's neighbour!

Ik vind het errug irritant! Dat gedreun naast/achter/voor je! Je eigen muziek kun je niet eens meer horen laat staan de omgeving!

Stelletje losers!

• GaveGozer
  • Laatst online: 25-09 02:56

GaveGozer

That's Me

ik heb liever iets meer vermogen onder de motorkap ipv uit de speakers :)

[patser modus]
maar ja een auto met bijna 200 pk zoals ik nu heb is ook wel genoeg :)
[/patser modus]
dus ook macho gedrag aan deze kant :)

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• pietah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 08:54
de harde muziek is geen probleem, dat zijn de mensen zelf!

als iedereen zich een beetje sociaal insteld en dus niet het volume vol openzet op plaatsen waar andere mensen last van zouden kunnen hebben!!maar gewoon op de snelweg ofzo is iedereen gelukkig.
toch?

Verwijderd

Nou, je kunt je muziek ook behoorlijk hard zetten zonder dat mensen ervan mee hoeven te genieten. Ik schaam me de oren van de kop als ik mn ramen open heb staan en er komt knalharde muziek uit. Is gewoon matig gedrag. Hoe je het went of keert. En je zet jezelf gewoon voor lul, want het is gewoon kinderachtig gedrag: Kijk mij stoer wezen met mn vette muziek, mn opgejompte Kadett en mn stoere pet en agressieve blik...

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
ik geloof dat de meeste mensen hier niet aan een drukke weg wonen!
ik heb 25 jaar aan een drukke weg gewoond en ben nu gelukkig sinds 8 jaar naar een rustige buurt verhuisd,

het is dus echt geen pretje als je gezellig in de tuin zit en er rijd om de 10 minuten zo'n boomcar langs, wat zeg ik 10 min.? soms wel veel vaker!
errug vervelend! en inderdaad vooral 's nachts.

ik heb zelf de originele geluids installatie in de auto en mag het ook graag wel hard zetten, maar na 5 minuten kom je er toch steeds weer achter dat je helemaal niet kunt concentreren op het verkeer.
ik geloof er dan ook stellig in dat het ook nog eens voor verkeers ongevallen zorgt als je de radio knetter hard hebt staan.

• memphis
  • Laatst online: 00:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt het ook zien als een uitlaatklep.

Thuis heb je altijd ruzie met de buren als je iets hard zet wat je lekker vind klinken.

Maar een stevig stukkie muziek in de auto is gewoon lekker, zeker met die 2x 15" subs achter in de auto :9

* memphis heeft bijna 1 kw aan audio

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op de snelweg met ramen open boomen is ook niet echt slim, kost meer benzine..

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kheb liever een goeie installatie dan die normale luidsprekers

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Mr.Wizzard
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Op dinsdag 23 juli 2002 11:02 schreef Wekkel het volgende:
Op de snelweg met ramen open boomen is ook niet echt slim, kost meer benzine..
Ach dat kleine beetje meer sap van die 1 op 6 die ik haal maakt dat ook niet meer uit. ;)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat werkt in een cirkel. Ramen open = meer herrie + meer juice -> geluid harder zetten -> nog meer juice en dan eindigt de slang al naar gelang het warm is buiten en de airco zijn best doet.

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb een dure installatie om vooral goedklinkende muziek te horen. :)
Het gebeurt niet zovaak dat ik de boel hard zet maar als ik het hard zet dan moet het wel een heel goed nummer zijn.
Zo had ik dat laatst met een stukje klassiek, ik stond voor het stoplicht en zette ineens mijn zooi open.
Je had die mensen moeten zien kijken, zo van " :? ". :D

Echt, het kan mij dan geen zak schelen wat een ander op zo'n moment denkt, vaak heb ik mijn ramen dicht en dan hoor je er niet zoveel meer van buiten de auto. :)

Heb ik dan mijn ramen wel open dan kunnen zo hoogtens denken dat ik een grote halve zool ben die zijn klassieken muziek hard zet. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 23 juli 2002 09:05 schreef Bpje het volgende:
Ik veroordeel niemand maar wil wel eens weten waarom sommige mensen graag hun muziek met de rest van de wereld willen delen? ik loop door de stad het enig wat je hoort is BOOM BOOM BOOM. Het lijkt wel zo te zijn dat mensen hun deuren uit hun auto willen blazen.

Okay ik weet dat ik het niet moet vragen en als een admin vindt dat het echt niet kan gooi hem dan maar gelijk weg.

Maar leg eens aan mij uit wat er zo speciaal /bijzonder is aan je muziek hard te draaien in je auto.

Deze frustraties komen mede door dat ik aan een druke weg woon en regelmatig wordt geschud door zulke muziek liefhebbers.
Ten eerste (maar het is je vergeven ;)) veroordeel je wel mensen, maar dat terzijde.

Het zit zo, ik heb thuis een stereo van een paar duizend gulden staan, maar als ik die aanzet krijg ik de politie op mijn dak. Dus heb ik een stereo in mijn auto ingebouwd.

Waarom, muziek ervaar je heel anders als het hard staat, het klinkt veel lekkerder, veel intenser.

En ja ik zou liegen als er niet ook een "show factor" bij zit, voor mij is dat voornamelijk om mensen te laten zien dat ik niet naar dezelfde "crappy" top40 luister als zij.

Ik rij dan ook net zo vaak met (acid/hard)house in mijn auto als met (roots)reggae, pearl-jam/three fish, en/of Heather Nova.

Als je jong bent, en audiofiel, dan wil je lekker jouw muziek kunnen luisteren, en uitdragen.

p.s., waarom raamtjes open zo patserig is snap ik niet helemaal, mensen valt het het vaakst op als ze buiten op een terrasje zitten, waarom zitten ze daar? Juist, omdat het warm is! Als het buiten 25g is ga ik niet met mijn ramen dicht rijden hoor, dan staan ze ook op de snelweg open! (heb geen airco |:()

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Bpje
Op dinsdag 23 juli 2002 12:34 schreef zion het volgende:

[..]

Ten eerste (maar het is je vergeven ;)) veroordeel je wel mensen, maar dat terzijde.
Ik wou graag waar ik mensen veroordeel?

Want ik wil gewoon graag weten waarom mensen het zo fijn vinden? Ik ben zelf ook audiofiel maar heb niet echt de behoeft om anderen mensen mijn keuze muziek door de nek te drukken. Waar veschillen we dan van elkaar? ik hou van muziek jij ook alleen jij wil het graag hard draaien voor de beleving maar dat hoeft toch niet midden in de stad? (ik neem jou ff als voorbeeld niets persoonlijk)

Want het blijkt vaak zelfs zo te zijn dat die mensen (nu veroordeel ik mensen) geen donder te zoeken hebben in de stad en daar alleen maar zijn om een beetje te patseren?

Ik vind het gewoon jammer maar goed dat is en blijft mijn mening. Mensen die het niet kunnen laten blijven het toch wel doenl.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 23 juli 2002 12:46 schreef Bpje het volgende:

[..]

Ik wou graag waar ik mensen veroordeel?
In het eerste stuk zei je al dat mensen die hard hun muziek aanhebben dit doen om hun muziek met de rest van de wereld te delen, dat is ook mensen veroordelen, misschien willen ze het wel niet met anderen delen, maar gebeurt dit als bij-effect ;)
Want ik wil gewoon graag weten waarom mensen het zo fijn vinden? Ik ben zelf ook audiofiel maar heb niet echt de behoeft om anderen mensen mijn keuze muziek door de nek te drukken. Waar veschillen we dan van elkaar? ik hou van muziek jij ook alleen jij wil het graag hard draaien voor de beleving maar dat hoeft toch niet midden in de stad? (ik neem jou ff als voorbeeld niets persoonlijk)
Ik draai dan ook minstens net zo vaak mijn muziek hard op de snelweg met 150km/h
Want het blijkt vaak zelfs zo te zijn dat die mensen (nu veroordeel ik mensen) geen donder te zoeken hebben in de stad en daar alleen maar zijn om een beetje te patseren?

Ik vind het gewoon jammer maar goed dat is en blijft mijn mening. Mensen die het niet kunnen laten blijven het toch wel doenl.
Ja, daar kan ik verder weinig over zeggen, als ik niet in de stad moet zijn, dan ga ik daar ook niet heen om te "patsen", dan ga ik wel naar het strand (we hebben bij ons een speciaal gedeelte waar je met je auto mag komen, en waar andere mensen geen last van je hebben, en waar je dus rustig muziek kan draaien)

systeem

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 10:36 schreef MaceWindu het volgende:
Kijk, de een rijdt te hard, de ander draait te hard. Laatst viel het me wel op dat ik hard zat te luisteren in de auto en de sirene van een politiewagen me ontging. Denk dus dat ik voortaan het volume wat zachter zet.
Zet inderdaad je muziek maar zachter, en wat denk je ?
Je hoort die sirene nog niet.Zeker in een nieuwe auto hoor je niets omdat die best goed geisoleerd zijn, en die sireneniet hard genoeg. Dus het maakt niets uit.Kijk wat meer in je spiegels en om je heen, en het volume kan gewoon blijven staan.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 23 juli 2002 10:50 schreef OliverBB het volgende:
ik geloof dat de meeste mensen hier niet aan een drukke weg wonen!

[...]

ik heb zelf de originele geluids installatie in de auto en mag het ook graag wel hard zetten, maar na 5 minuten kom je er toch steeds weer achter dat je helemaal niet kunt concentreren op het verkeer.
Aha een heer van stand! Ik wist niet dat er een radio in de oude schicht zat :)

Ik heb helemaal geen audio installatie in mijn auto meer (met ook slechts 105 pk), daar heeft een junk voor gezorgd (oid).
En dat ga ik zou houden. lekker rustig.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• memphis
  • Laatst online: 00:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op dinsdag 23 juli 2002 10:50 schreef OliverBB het volgende:

ik geloof er dan ook stellig in dat het ook nog eens voor verkeers ongevallen zorgt als je de radio knetter hard hebt staan.
Oei.... kom ik aanzetten met mijn 5" schermpje op mijn desktop waar ik naast de bediening voor MP3 etc ook films op af kan draaien :P

Concentratie, wat is dat :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Wat een sneu topic.

:Z

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 23 juli 2002 14:41 schreef Post-It het volgende:
Wat een sneu topic.

:Z
wat een sneue reply :Z

systeem

• tweakerbee
  • Laatst online: 07-12 19:27

tweakerbee

dus..?

'k Heb nog een beter: Cabrio met open dak en speakers vol hard aan. Wat vindt tweakend Nederland daarvan? :P

'k Vind het best leuk op de snelweg (daar verwaaid het toch zo) maar als je door de stad rijdt of bij een stoplicht staat moet ie gelijk even zachter.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1