Toon posts:

BEN JIJ DE ULTIME WINDOWS 98 KENNER?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,
Als ik mijn pc opstart

Abit KT7
Tbird 800
128MB sdram
Matrox g400
Aopen atx 300W bigtower
U-scsi controller
PLextor 40tsi cdrom
plextor 12/10/32 atapi burner
Sounblaster live 1024
Etech 56K6 V.90 modem
Iiyame vision master pro 450
Logitech cortless desktop pro

Blijft deze bij het (her)starten van windows 98SE soms hangen. Ik zie dan de muispijl wel(vaak met zandloper) en krijg dan bovenin mijn beeldscherm een felgroene streep. Mijn systeem doet dan verder niets.

Als ik met programma's werk (bijvoorbeel Flash) krijg ik ook overal in mijn beeld strepen op de meest rare plekken.

Soms hangt mijn pc gewoon ineens op een dood moment of terwijl ik erachter werk.

Wie kan mij helpen of adviseren?
Is windows 2000 de oplossing?

Ik weet het gewoon niet meer.....

Verwijderd

Het lijkt mij een videokaart probleem:

1) via 4in1 drivers installen
2) matrox drivers her-installen nieuwste downen van i-net

Verwijderd

Ben het met ConZ eens. De groene streep wijst inderdaad op de videokaart. Start de pc wel goed in safe-mode op? Zo ja, probeer eens standaard Vga-kaart te installeren en dan normaal opstarten. Als alles dan wel goed gaat weet je zeker dat het de videokaart is.

Verwijderd

Ook ik weet dat de groene balk een driver probleem is, vaak helpt het als je de drivers update. Ik heb zelf ook dat probleem gehad, toen ik nog met een Viper V330 draaide, die wijgerde in 98 ook, terwijl hij in 95 wel goed draaide. It's all about the drivers

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

ik ben geen win98 freak
maar idd vid kaart lijkt me het probleem
dat blijven hangen is misschien het 98 probleem ,daar kun je volgens mij een patch voor downen

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Het is voor zover ik weet in ieder geval geen win98 probleem, ik zou het echt eerst in de drivers gaan zoeken.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Omdat ik toch niks te doen had heb je <a href="http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.htm">hier</a> de driver-download page van matrox :).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dit kreeg ik met de 6.xx drivers. Installatie van de 5.54 drivers verhielp dit probleem.

• IceStorm

IceStorm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 19:51 schreef Wekkel het volgende:
Dit kreeg ik met de 6.xx drivers. Installatie van de 5.54 drivers verhielp dit probleem.[/quote]Wekkel, ik gok dat dit over de Nvidia series gaat en gelukkig is matrox nog NIET in handen van Nvidia ;)... Dus misschien niet zo'n goed advies ;)

Verwijderd

Ik sta ook helemaal achter de kreet. Its all about the drivers. Zoveel mogelijk de nieuwste drivers alleen geen beta's. Uitzondering is Nvidia waar iedereen een andere optimale driver heeft. Ik zelf TNT2 dus 3.68

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Dat probleem met het hangen als je ff niets doet, is volgens mij een probleem met energiebeheer. Dat was het bij mij in ieder geval wel zo. Als ik de schijven na 5 minuten niets doen uit laat schakelen, dan hing mijn machine als ik weer wat wilde gaan doen. ik heb het nu ingesteld, dat ze alles altijd aan is.

"Commercie kills the scene" - I-f

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Matrox heeft een 6.01 beta versie van hun drivers voor G400 en een 5.54 versie... Op http://www.matroxusers.com kan je zelfs een 6.4 versie vinden. Ik heb het dus gewoon over Matrox G400 drivers. Voor mijn TNT2 gebruik ik 5.33a Asus drivers....

• Frank Timmer
  • Laatst online: 23:35
Dit is voor mij WEL een bekend probleem, ik weet (bijna) zeker dat alle problemen zijn opgelost als je Windows98 non SE installeerd! Ik weet dat het vaag klinkt, maar het is waar!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ik ken het verschijnsel, en aangezien ik geen G400 heb maar een Radeon denk ik niet dat het probleem in de drivers van de G400 zit.
Bij mij hielp het opnieuw installeren van de VIA agp drivers (uit de nieuwste 4-1 update)
(wat overigens altijd aan te bevelen is na installatie van een nieuwe videodriver, aangezien deze soms de agp-driver overschrijven)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• IceStorm

IceStorm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 20:51 schreef Wekkel het volgende:
Matrox heeft een 6.01 beta versie van hun drivers voor G400 en een 5.54 versie... Op http://www.matroxusers.com kan je zelfs een 6.4 versie vinden. Ik heb het dus gewoon over Matrox G400 drivers. Voor mijn TNT2 gebruik ik 5.33a Asus drivers....[/quote]In dat geval.. sorry :)

Verwijderd

Ik ben het met Zero eens, dat dit een probleem is met de AGP drivers van Via...
Probeer in ieder geval de nieuwste drivers van Via te downloaden en kijken of je verschil ziet.

Succes

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Topic: ben jij de ultime win98 kenner?
Nee, ik gebruik linux.
Ja, ik heb hier certificaat van master win98 power user & administration.
Nee, want het stelt niets voor natuurlijk.
Ja, want ik herken je probleem, en dat is op te lossen door gewoon je hardware goed te installen.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Hi.
Dit probleem heb ik ook met mijn asus a7v en asus v7100geforce2 mx. t-bird800@1200, sblive
adaptec2930cu scsicard en een netwerkkaartje. absoluut geen conflicten of wat dan ook. en bij welke os dan ook. nu draait er winme nl versie. maar tog. ?:>>?
zoms bij thuiskomst zet ik mijn pc'tje aan dan de monitor. blabla. maar dan krijg ik een streep horizontaal boven in mijn scherm net op het moment als ie in windows moet komen. gekleurd en echt waar als het gebeurt is dit balkje elke keer een andere kleur.
Maar ja, als ik client microsoft netwerken had ingeschakeld had ik dit dus, dat ik mijn wachtwoord inmoet voeren. dan kreeg ik dit shit regelmatig terwijl ook nog es de newest original drivers dus geen det. of soms weer wel.
en echt waar raar, ik heb niks dat in de opstart groep zit. enz. en ik heb nu winlogon boolshit. en ik vraag mijzelf af of het komt door client. want met winlogon was probleem van koude start er niet meer.
hey floris nog in belgie

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
'k Vond dit op de EPOX-site:
ISSUE REPORTED BY CLIENT

My system locks at Windows boot-up (at the Enter your Microsoft networking password prompt). When this happens, there is no blinking cursor in the password field and at the top of the screen is a green and part blue horizontaly-alligned series of thinly spaced short vertical lines.

POSSIBLE SOLUTION

Some users reported renaming the files drvwppqt.vxd and drvwq117.vxd solves the problem (the files are located in the Windows/System/Iosubsys folder). Rename the files so the system cannot find them. It seems to be related to the tape drive software that is included in the operating system.

ADDITIONAL NOTES

Renaming the files above may have a negative effect on the supplied Microsoft Tape backup software. Use this procedure only if you experience the blue/green line issue and you do not use the supplied backup software.

http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?Article=1272

Ja, ik heb gelezen dat je geen EPOX plankje hebt, maar je weet maar nooit!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je windows opnieuw installeren en voor je videokaart een driverupdate doen, misschien dat het dan wel werkt, het ligt namelijk aan de videokaart.
Pagina: 1