Toon posts:

Microsoft VISIO maar dan anders

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie weet er een programmaatje zoals VISIO, maar dan tot er automatisch een plattegrond van het netwerk wordt gemaakt incl bekabeling ed.

WhatsUp Gold, geen bekabeling
VISIO, alles zelf invoeren
Network inventory, alleen maar wat op welke pc staat
laat het me ff weten aub

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Lancer

What the......

Visio Enterprise versie??? (Visio Professional kan 't niet)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik nog nooit van gehoord!
weet alleen dat er een 'normale' versie en een professional versie is. Prof versie heb ik en daar gaat het idd niet mee.
Zal eens kijken of ik dat ergens kan bestellen!
Is daar ook een trial versie van uit btw?

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Lancer

What the......

Van Visio 2002 heb ik 'm ook nog niet in levende lijve gezien. Van visio 2000 wel. Overigens is'tie volgens mij wel uit. De enterprise versie heeft verder ook nog een gigantische berg leverancier specifieke icons (een hele CD).

Ik weet niet waar je een testversie kunt krijgen of downloaden.
(Bij MS?)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
zal eens ff gaan kijken, anders ff een ritje naar het office center dan maar!

helaas geen trial versie van enterprise te vinden :S

iemand nog andere programmaatjes? liefst met trial!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 23 juli 2002 09:18 schreef kemeel het volgende:
zal eens ff gaan kijken, anders ff een ritje naar het office center dan maar!

helaas geen trial versie van enterprise te vinden :S

iemand nog andere programmaatjes? liefst met trial!
3com network supervisor, kun je als trial 30 dagen downloaden

A wise man's life is based around fuck you

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb een proggie ergens staan dat Lannetscan heet. Brengt de topologie van je netwerk in beeld (dat is toch je bedoeling?). Een vriend van me gebruikt het soms en zegt dat het erg handig is.

Als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of ik wat meer van het proggie te weten kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je daar eens voor wilt kijken graag, kan op internet niet zo snel iets vinden over Lannetscan.
Ik hoor het dan wel van je!

Verwijderd

Zat vroeger in Gnome (Linux) niet iets dergelijks? Ik weet niet of het er tegenwoordig nog inzit, heb gnome al een jaar niet meer aangeraakt.
Windowsvarianten ken ik niet B-)

Verwijderd

Topicstarter
heb lannetscan al gevonden.

maar ik wil eigenlijk een programmaatje waar je een hele plattegrond krijgt van je netwerk.
Als iemand nog ideeen heeft.....

anders wordt het morgen toch maar richting office center en visio enterprise halen, met tegenzin van de baas, hij probeert liever een programaatje uit!

Dus ideeen, laat her me ff weten!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 23 juli 2002 15:01 schreef kemeel het volgende:
heb lannetscan al gevonden.

maar ik wil eigenlijk een programmaatje waar je een hele plattegrond krijgt van je netwerk.
Als iemand nog ideeen heeft.....

anders wordt het morgen toch maar richting office center en visio enterprise halen, met tegenzin van de baas, hij probeert liever een programaatje uit!

Dus ideeen, laat her me ff weten!
bedenk wel dat de meeste van dit soort tools alleen een goed beeld van je netwerk geven als deze SNMP ondersteunen, (dus 'unmanaged' hardware (switches/hubs) zonder snmp) daar kan die software niet zo veel mee)

visio enterprise kost om en nabij de $999,- dus dat haal je niet even bij de office centre ;)

EDIT: dit lees ik op de MS site

Microsoft Visio® Enterprise Network Tools has been discontinued due to lack of customer demand.

;(

A wise man's life is based around fuck you

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 23 juli 2002 08:58 schreef kemeel het volgende:
wie weet er een programmaatje zoals VISIO, maar dan tot er automatisch een plattegrond van het netwerk wordt gemaakt incl bekabeling ed.

WhatsUp Gold, geen bekabeling
VISIO, alles zelf invoeren
Network inventory, alleen maar wat op welke pc staat
laat het me ff weten aub
ehhh...hoezo INCL bekabeling?!?! Volgens mij bestaat dat niet :) 'k bedoel 'k kan me voorstellen dat een pakket als VISIO (heb Vision 2002 INCL de Add On cdrom) wel kan aangeven dat er kabels lopen maar het type kabel ehh..dat zal hij niet weergeven :) *lol* hmm...misschien als de kabels ook SNMP gaan ondersteunen :p

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

3com network supervisor kan het ook. Weet eigenlijk niet ofdat ie gratis is. Maar wij krijgen het altijd bij switches e.d

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 22:00

grimson

domeingrommer

Fluke Network Inspector 5.0 !!

die moet je eens proberen :)

Software die ook je topologie kan mappen.

[url="http://www.flukenetworks.com/us/LAN/default.htm"]http://www.flukenetworks.com/us/LAN/default.htm[/url]

Succes !
Arian

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Kep hier Visio 2002 Professional.

En daar kun je idd een netwerk mee reverse engineeren.
Kost wat, heb je ook wat 8-)

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 23 juli 2002 16:32 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

ehhh...hoezo INCL bekabeling?!?! Volgens mij bestaat dat niet :) 'k bedoel 'k kan me voorstellen dat een pakket als VISIO (heb Vision 2002 INCL de Add On cdrom) wel kan aangeven dat er kabels lopen maar het type kabel ehh..dat zal hij niet weergeven :) *lol* hmm...misschien als de kabels ook SNMP gaan ondersteunen :p
Hij bedoelt gewoon dat de verbindingen tussen switches/routers weergegeven worden.

Kemeel wil je dit enkel om er een tekening van te hebben ?
Of wil je een network management station ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1