Toon posts:

PC vraagt om BIOS te flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC doet sinds vorige week een beetje raar. Als ik hem aanzet dan komt hij bij het opstarten alvorens dat hij de primary IDE etc. detecteerd met de vraag om de boot diskette waar de awdflash.exe op staat, gewoon zomaar, spontaan, in één keer. Ik heb nooit iets geprobeerd met BIOS flashen o.i.d. Meestal als ik 5 of 6 keer reboot dan loopt hij wel opeens door, maar sinds gister doet hij zelfs dat niet meer. Hij start nu helemaal niet meer op. Kwestie van de BIOS idd flashen? Of kwestie van de BIOS op het moederbord aandrukken, of kwestie van moederbord batterij?? Ik weet het niet hoor. Ik vind het alleen wel heel vreemd dat ik van de ene op de andere dag mijn BIOS moet flashen terwijl ik nooit eerder daar mee gewerkt heb ofzo. Het lijkt wel of iemand mijn BIOS heeft geprobeerd te flashen en wat mislukt is en nu is hij alles kwijt, maar dat is onmogelijk want niemand bij ons thuis weer uberhaupt wat een BIOS is laat staan hoe je deze moet flashen. |:(

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:23
Virussen konden toch ook met je bios prutsen, nee?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 08:35 schreef Fire69 het volgende:
Virussen konden toch ook met je bios prutsen, nee?
Hmmm, heb ik eigenlijk nog niet aangedacht aangezien ik Norton Anti Virus 2002 heb draaien.

Verwijderd

Het kan wel, kijk [url="http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=28&PHPSESSID=9b7184b23affeec2de4b2a42b481b1b1"]hier[/url] maar eens....

Als je batterij leeg is gaan je CMOS instellingen verloren, maar blijft je BIOS intact.
Heb je mischien nieuwe hardware geinstalleerd die je BIOS versie niet aankan??
Verder kun je ook eens op de site van je BIOS leverancier kijken of daar wat te vinden is.
Zuk6

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 08:32 schreef vmijoost het volgende:
Het lijkt wel of iemand mijn BIOS heeft geprobeerd te flashen en wat mislukt is en nu is hij alles kwijt, maar dat is onmogelijk want niemand bij ons thuis weer uberhaupt wat een BIOS is laat staan hoe je deze moet flashen. |:(
Welk moederbord is het? Niet toevallig eentje die op internet zoekt naar de laatste bios-versie?

Kan me herinneren dat er zoiets bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 09:29 schreef hoolie_v het volgende:
Het kan wel, kijk [url="http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=28&PHPSESSID=9b7184b23affeec2de4b2a42b481b1b1"]hier[/url] maar eens....

Als je batterij leeg is gaan je CMOS instellingen verloren, maar blijft je BIOS intact.
Heb je mischien nieuwe hardware geinstalleerd die je BIOS versie niet aankan??
Verder kun je ook eens op de site van je BIOS leverancier kijken of daar wat te vinden is.
Zuk6
Nee, niks aan hardware geinstalleerd. PC is nog precies zo als de dag dat ik hem kocht, ca. 2 jaar geleden. Ik zal eens kijken op die site.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik zou in jou plek gewwon via een andere pc de recentse bios downen en flashen die handel...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 09:33 schreef DAzN het volgende:

[..]

Welk moederbord is het? Niet toevallig eentje die op internet zoekt naar de laatste bios-versie?

Kan me herinneren dat er zoiets bestaat.
Het is een chaintech moederbord, op de site [url="http://www.chaintech.com.tw"]www.chaintech.com.tw[/url] kan ik hier niks over vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 09:37 schreef The_Stickie het volgende:
ik zou in jou plek gewwon via een andere pc de recentse bios downen en flashen die handel...
Ja, dat idee had ik zelf ook al... Maar het blijft vreemd. Ik ben/blijf erg benieuwd naar de oorzaak van zoiets. >:)
Pagina: 1