Toon posts:

[98] Windows 32-bit VxD message server en CPU load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem op mijn Windows '98 OSR2 machine. Het is een niet al te snel beestje (AMD K6 2 500 met 80 MB EDO, bus op 83), maar er zit toch echt iets in wat niet klopt.

Zelfs wanneer ik vrijwel niks draai kan de CPU-load tot 100% oplopen. Iarsn TaskInfo leert mij dat dit komt door de Windows 32-bit VxD message server. Regelmatig gebruikt dit proces 85%. Erg vreemd is dat dit ook binnen een paar seconden tot 0,1 procent kan zakken, om een paar seconden later weer omhoog te schieten. Hoe dan ook, het fluctueert nogal.

Volgens mij heeft dit probleem iets te maken met netwerkzaken. Dus hieronder nog wat info over de betreffende file en over wat netwerkinstellingen:

Windows 32-bit VxD Message Server info:
- File version: 4.10.2222
- Internal name: MSGSRV32
- Filename: MSGSRV32.EXE
- Started by: C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
- Modules: WP32_240.DL MPR.DLL USER32.DLL GDI32.DLL ADVAPI32.DLL KERNEL32.DLL

Netwerkdingetjes:
Geinstalleerde...
- clients: Client for Microsoft Networks (logging on to NT domain)
- adapters: Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC (enhanced mode NDIS driver; half duplex)
- protocols: TCP/IP

Mijn vraag is eigenlijk: Kent iemand dit probleem en heeft iemand een idee waar het door kan komen, en wat eraan te doen is?

Groeten Miels

ps: los van dit probleem vraag ik me af of 't nuttig is om de netwerkkaart op full duplex te zetten

Verwijderd

[url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q138708"]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q138708[/url]

[Edit]
De URL hierboven bevat info over wat deze VxD doet. Waarom staat de client voor Microsoft Networks aan btw? Verwijder m eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 12:59 schreef Mithjo het volgende:
<snip> Waarom staat de client voor Microsoft Networks aan btw? Verwijder m eens.
Uhm, volgens mij is ie nodig omdat ik inlog op 't domein van de TU hier in Eindhoven, en er zo een drive wordt gemapt (die ik nodig heb) en ik de Exchange server kan (en ja, ik geef toe: ook wil ;() gebruiken.