Toon posts:

Iiyama Visionmaster pro 410 vs Belinea 103040

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he mede-tweakers,

Ik heb kortgeleden een Belinea 103040 (17") aangeschaft. Het viel mij op dat deze monitor, zodra de resolutie hoger dan 1024*768 wordt ingesteld, een erg vaag, onscherp en vermoeiend beeld geeft om naar te kijken. Ik dacht eerst dat de monitor kapot was. Dit bleek niet het geval.
Nu kan ik met bijbetaling van 250,= de belinea waarschijnlijk inruilen tegen een Iiyama Visionmaster pro 410 (17").
Ik weet alleen niet of de Iiyama de meerwaarde wel waard zal zijn.

Wie heeft er ervaring met deze monitoren en kan mij adviseren???????

Verwijderd

heb niet echt ervaring met Belinea, maar had zelf eerst een CTX en nu een Iiyama vision master pro 450 (19"). Superbeeld...erg scherp en helder...maar tis wel belangrijk dat je een beetje een goede videokaart hebt uiteraard die de resoluties en refreshrates ook aankan.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
de pro 410 daait op 1280x1024 nog met 85hZ en superscherp. alleen bij 1600x1200 issie nog maar 75hZ en iets minder scherp (ietsje ja, niet veel) maar het is die 250 piek zeker waard. heb je ook meteen een flatscreen. 8-)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

doen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 21:19 schreef vertigo het volgende:
heb niet echt ervaring met Belinea, maar had zelf eerst een CTX en nu een Iiyama vision master pro 450 (19"). Superbeeld...erg scherp en helder...maar tis wel belangrijk dat je een beetje een goede videokaart hebt uiteraard die de resoluties en refreshrates ook aankan.[/quote]EEEHMMM, kan een matrox G400 dat aan, want dat is namelijk de combinatie die ik wil hebben?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 22:22 schreef FrankGuthrie het volgende:
EEEHMMM, kan een matrox G400 dat aan, want dat is namelijk de combinatie die ik wil hebben?[/quote]lijkt mij absoluut wel..draaide eerst op een viper 550 met 16mb ..draaide al redelijk goed..draai nu met een gforce mx 32mb en dat draait prima..denk zeker dat met een g400 vooral in 2d je erg goede performance zal hebben....alhoewel..beter nog even wachten tot de g800 uitkomt..dan zullen de g400 en 450 zeker in prijs dalen...( tenzij je al een g400 hebt natuurlijk :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook een Geforce2MX, dus die refreshrates zullen wel lukken.
Ik denk dat ik maar voor die Iiyama ga, als die idd op 1280*1024 wel scherp beeld geeft

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Ik heb 4 maanden op een Belinea 17" gewerkt en zoals je zegt is het beeld idd erg wazig :(. Ik zou er zelf geen een kopen. Als zelfs nog hoger gaat dan 1024*768 dan is het helemaal niet te trekken.

Dus ik zou die monitor ruilen!

Verwijderd

DOEN!

Ik heb zelf ook een Vision Master Pro 410 en het is gewoon een pracht apparaat! :)

Ik draai zelf op 1152x864 op 100Hz en is echt gewoon haarscherp! Vind 1280x1024 net iets te klein voor op een 17" maar inderdaad het beeld is zelfs dan nog haarscherp!

Dit is een deal waar je geen spijt van gaat krijgen!

Verwijderd

Ik heb hier een Iiyama Pro 450 en een Pro 410 naast elkaar staan. Zelfs hangend aan de Geforce 2 MX (Hercules OEM op 220/210) is de 410 nog fraaier dan de 450 aan de Matrox G400. Absoluut doen dus, het is een topmonitor!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 15:26 schreef gansje het volgende:
Ik heb hier een Iiyama Pro 450 en een Pro 410 naast elkaar staan. Zelfs hangend aan de Geforce 2 MX (Hercules OEM op 220/210) is de 410 nog fraaier dan de 450 aan de Matrox G400. Absoluut doen dus, het is een topmonitor![/quote]:?, zeg je nou dat de 410 met beide kaarten beter beeld geeft dan de 450?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Gamesmagazine PC Gameplay medewerkers zweren bij iiama. Ikzelf ook trouwens, alleen jammer van die 2 horizontale spandraden over het scherm. Zie je erg goed op lichte kleuren.

Die-hard Brexiteer

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 22:22 schreef FrankGuthrie het volgende:
EEEHMMM, kan een matrox G400 dat aan, want dat is namelijk de combinatie die ik wil hebben?[/quote]Dat kan zekers..!!
heb ik namelijk ook....
zeer tevreden met resolutie van 1152*864
groter vindt ik ook te klein om lekker te lezen.
:):):):):):):)

.........www.raketje.com....................soon.....

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Iedereen heeft het altijd over die lijnen, op de UT hebben we ook Iiyama's, maar ze zijn me nog nooit opgevallen. Waar moet ik die zien dan?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 21:28 schreef Gugger het volgende:
Iedereen heeft het altijd over die lijnen, op de UT hebben we ook Iiyama's, maar ze zijn me nog nooit opgevallen. Waar moet ik die zien dan?[/quote]Ikzelf heb een iiyama pro 410. Die lijnen waarover je het hebt, kan je alleen zien als je een lichte achtergrond hebt (bijv. als je in word werkt). Dan zie je twee horizontale dunne lijnen door het beeld. Dit is trouwens alleen zo bij de diamondtron monitoren van iiyama.

Deze zeer dunne draadjes zijn horizontaal gespannen over het stalen masker om deze meer stabiliteit te geven. Als deze draadjes er niet zouden zitten dan zou het beeld overgevoelig worden voor trillingen en schokken. Niet erg fraai, maar verder is de 410 een prachtmonitor. Veel rustiger beeld dan bijvoorbeeld bij een belinea.
Pagina: 1