Eindelijk een leica digicam, alleen het ontwerp...

Pagina: 1
Acties:

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
eindelijk, leica heeft een digitale camera.
Superieur objectief, alles handmatig in te stellen, snelle dataverwerking, 4 Mpixel, 2,5 inch tft-je, you name it.

-goh teacher koop er dan een

Goed, het nadeel; waarom zien die leica's er altijd uit als enorm grote kinderspeelgoedcamera's?
Afbeeldingslocatie: http://www.leica-camera.com/imperia/md/images/leica/produkte/compact/kameras/digilux1/8.gif
Ze noemen het zelf "tijdloze styling". Ik zeg: "lomp, groot en vierkant". Zonde toch?

ik denk dat * teacher op de cybershot U wacht....

Wise enough to play the fool

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

't is dat ze in het jaar nul nog geen camera's hadden, anders had ik gezegd dat het toestel een uiterlijk had uit die tijd....

Maar dan nog:

Waarom niet kopen?

Als hij volgens jou zo goed is... Okee, hij ziet er dan niet echt uit als of hij uit het jaar 'nu' komt, laat staan uit het jaar 'nu, maar dan later', 1 voordeel: het zal niet zo snel een jat-item zijn als een toestelletje met een future-look

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
ja, leuke mededeling, maar wat wil je hier nu mee :?

camera ziet er inderdaad niet uit nee..

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Uhm, wie koopt er een digicam om hoe ie eruit ziet? Er zijn veel dingen waar het me inderdaad uitmaakt hoe ie eruitziet... zonnebril.... auto... zelfs PDA (de Palm V blijft de klassieker)... maar een digicam maakt me toch niet bizar veel uit als ie maar goed beeld geeft :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Even titel wat sprekender gemaakt.

Heb je nog officiele specs voor ons? Opslagmedia, isowaardes, etc, etc?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
hier hebbie hem:

[url="http://www.leica-camera.com/digitalekameras/digilux1/index_e.html"]http://www.leica-camera.com/digitalekameras/digilux1/index_e.html[/url]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik moet zeggen dat de specs wel goed zijn zeg.. behalve dan de SD kaartjes.. zou ik liever CF kaartjes hebben gezien.
En eigenlijk valt die body ook wel weer mee... voor Leica.. ;)

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

review: [url="http://electronics.cnet.com/electronics/0-6613935-1304-8917462.html?tag=st.sh.8920578-311-8917462.dir.productinfo"]http://electronics.cnet.com/electronics/0-6613935-1304-8917462.html?tag=st.sh.8920578-311-8917462.dir.productinfo[/url]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:42
Op dinsdag 23 juli 2002 01:34 schreef teacher het volgende:
Leica heeft in het verleden ook al wel digitale camera's gehad, kijk maar bij discontinued products op [url="http://www.dpreview.com/reviews/specs/Leica/"]http://www.dpreview.com/reviews/specs/Leica/[/url]

(ok, volgens mij waren dat niet meer dan Fuji toestellen met een Leica stikkertje erop)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zag hem gisteren ook. Ik vind hem wel mooi, maar op en andere manier. Hij heeft wel stijl. Is weer eens iets anders. Alleen die SD kaartjes is wel een beperkende factor.

Zal in ieder geval niet zo snel gejat worden.

Edit: zie net dat je er 64 MB bij krijgt, dat is wel heel netjes. En dan 2,5" display is ook koel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Voor:
bijgeleverd 64MB kaart (betaal je zeker ook wel voor...)
groot display.
4MP
3x optische zoom.
Extreem snel (volgens de review)

negatief:
design (je moet er maar van houden, maar ik vind het een zielige vertoning. Iemand die zijn verleden niet wilt loslaten en hopeloos nieuwe technologie in een oud jasje te proppen)
SD-card gebruik. (heel duur)
accu (3 uurtjes standby is niet veel..)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Het is geloof ik wel een leuk toestel, maar ik hoorde laatst in een fotowinkel dat bijna alles intern van Minolta (of Canon?!) is (geloof vooral de lens), dus je betaalt al iets van 25% voor de naam alleen en hebt techniek van andere merken, toch?! :?

• Christoph
  • Niet online
De "grote" lcd schijnt nogal een ripoff te zijn en weinig voor te stellen, tevens is idd het binnenwerk niet van leica zelf.

En ook de foto kwaliteit valt tegen volgens velen @ dpreview forum

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die camera is er al een poosje hoor.
Vind het design maar niets, maar goed leica is meer voor de pro-users. ;)

Whatever.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, ik vind het wel iets hebben zo met dat "ouderwetse design"

Verwijderd

Ik vind em juist erg mooi...

Verwijderd

Objectief is van Leica, de rest van Panasonic. Een goed objectief maakt echter niet per definitie een goede camera.

Verwijderd

Ik vind het een mooi ding :)

• Daan
  • Laatst online: 07-03 14:36
Wow, extreem lelijk :r
Maar goed, als het maar mooie plaatjes bakt ;)

Verwijderd

Lelijk ja.

Een bijgeleverde 64MB kaart vind ik alleen maar een nadeel. Als je liever één kaart koopt met veel opslagruimte dan heb je er nog weinig aan. CompactFlash zou ook beter zijn.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Voor de mensen die niet in SD willen geloven ;) SD gaat in de toekomst nog veel meer gebruikt worden.
• de optie van beveiling op het kaartje vinden fabrikanten leuk :P
• 512MB en 1GB modules zijn in de maak (zie panasonic site)
• Veel bedrijven sluiten zich aan bij de SD groep.
• Goed schaalbaar (zie 2e * )

JA ik vind het zelf ook een nadeel dat SD 2x zo duur is als CF maar als er meer apparatuur komt die SD gebruiken dan zul je vast wel zien dat het goedkoper wordt.
* The-Source 's cam heeft ook SD/MMC slot (Minolta DiMAGE F100 )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Ik geloof dat het bijna dezelfde camera is als de Panasonic DMC-LC5, tenminste dat staat hier in 'digitaal beeld' (wat een kutblad btw)

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 08:06

blaaat945

..?

Op dinsdag 23 juli 2002 20:29 schreef aardappelhoofd het volgende:
Ik vind het een mooi ding :)
Smaken verschillen gelukkig.. :D
Anders zouden we allemaal met dezelfde camera rond lopen..

......

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03
Panasonic heeft EXACT dezelfde camera gemaakt. Het model is hetzelfde, alleen een ieeets andere styling. Het model van panasonic is de LC5 geloof ik

Wat betreft die Leica, ik heb hem pas nog in mijn handen gehad. Mijn collega heeft em gekocht. Leuk ding. Zo zien de oude Leica's er ook uit. Kwestie van smaak denk ik. Ik heb persoonlijk meer met het Minolta D7i uiterlijk.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 22:25 schreef klaasbram het volgende:
Voor de mensen die niet in SD willen geloven ;) SD gaat in de toekomst nog veel meer gebruikt worden.
...
JA ik vind het zelf ook een nadeel dat SD 2x zo duur is als CF maar als er meer apparatuur komt die SD gebruiken dan zul je vast wel zien dat het goedkoper wordt.
/me 's cam heeft ook SD/MMC slot (Minolta DiMAGE F100 )
Het is ook een nadeel dat de controller in de camera zit. Er zijn altijd firmware upgrades nodig.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op donderdag 25 juli 2002 17:54 schreef dev het volgende:

[..]

Het is ook een nadeel dat de controller in de camera zit. Er zijn altijd firmware upgrades nodig.
SD heeft de structuur om tot 4 GB doro te groeien, dus zijn de controllers in de camera's PDA's, mp3-spelers allemaal zo gebouwd dat ze tot 4 GB ondersteunen.

Ik denk ook dat SD de toekomst heeft. Het enige obstacel is de prijs en het feit dat er op dit moment nog geen grote capaciteiten beschikbaar zijn.

Ik zou het een hele mooie opvolger vinden voor SM en CF eindelijk een echte standaard. Het MMC heeft al bijna helemaal vervangen. Als Sony nou ook eens mee deed... Maar dat stelletje }:O komt met een mini-memory stick met een opslag van maarliefst 16 MB |:( (binnenkort groter natuurlijk, maar daar hebben we nu weinig aan.)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 18:19 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

SD heeft de structuur om tot 4 GB doro te groeien, dus zijn de controllers in de camera's PDA's, mp3-spelers allemaal zo gebouwd dat ze tot 4 GB ondersteunen.

Ik denk ook dat SD de toekomst heeft. Het enige obstacel is de prijs en het feit dat er op dit moment nog geen grote capaciteiten beschikbaar zijn.

Ik zou het een hele mooie opvolger vinden voor SM en CF eindelijk een echte standaard. Het MMC heeft al bijna helemaal vervangen. Als Sony nou ook eens mee deed... Maar dat stelletje }:O komt met een mini-memory stick met een opslag van maarliefst 16 MB |:( (binnenkort groter natuurlijk, maar daar hebben we nu weinig aan.)
Das mooi dat t goed geregeld is met de structuur :P Bij SmartMedia (geloof ik) waren er problemen met oude apparatuur en grote formaten. Zou idd een goede zijn dan als ie goedkoper wordt.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hmm, ik vind 'm wel stijlvol. Er zit tenminste een zeker karakter in. Vergelijk dit nu eens met zo'n ultra-lelijke D7(i) of zo... (niets negatiefs over de kwaliteit van die camera hoor, maar hij is erg lelijk).

Zoef

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:09

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 27 juli 2002 16:21 schreef Zpottr het volgende:
Hmm, ik vind 'm wel stijlvol. Er zit tenminste een zeker karakter in. Vergelijk dit nu eens met zo'n ultra-lelijke D7(i) of zo... (niets negatiefs over de kwaliteit van die camera hoor, maar hij is erg lelijk).
inderdaad.. ik vind hem zeker niet lelijk omdat ie er misschien simpel uit ziet, hij ziet er beter uit dan vele andere camera's... en wat the heck.. het is een Leica :9~

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 23 juli 2002 01:34 schreef teacher het volgende:
Superieur objectief, alles handmatig in te stellen, snelle dataverwerking, 4 Mpixel, 2,5 inch tft-je, you name it.

-goh teacher koop er dan een

Goed, het nadeel; waarom zien die leica's er altijd uit als enorm grote kinderspeelgoedcamera's?
[url="http://www.leica-camera.com/imperia/md/images/leica/produkte/compact/kameras/digilux1/8.gif"][afbeelding][/url]
Ze noemen het zelf "tijdloze styling". Ik zeg: "lomp, groot en vierkant". Zonde toch?

ik denk dat * teacher op de cybershot U wacht....
Gewoon lekker gepantserde oudewetse design ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 01:44 schreef Azrael het volgende:
ja, leuke mededeling, maar wat wil je hier nu mee :?
Nou, deze discussie op gang brengen, of snapte je dat niet helemaal..?. :9

• Papa Roach
  • Niet online
iedereen zeuren dat hij lelijk is.

maar zij die het merk leica kennen :9~
dat is echt gewoon het merk, in spiegelreflex iig.

dus niet zeuren maar fotos schieten :P

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
maar dat is imho juist het probleem;
leica's zijn hebben allemaal een retegoed optiek en zullen je nooit in de steek laten.
Maar toen ik een paar jaar geleden een compact camera kocht ben ik toch voor een mju-105 gegaan.

Ik stond met een leica in mijn handen, wetend dat het een superieur toestel is, maar het oog wil ook wat toch...

• Papa Roach
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 12:48 schreef teacher het volgende:

Ik stond met een leica in mijn handen, wetend dat het een superieur toestel is, maar het oog wil ook wat toch...
goede foto's ja :P
ik zou nooit een fototoestel wel of niet kopen hoe hij eruit ziet.
tuurlijk is het leuk als hij mooi is, en dat zou de ontwerper ook moeten snappen :?

maar het gaat mij 100% om het resultaat, gebruiksgemak, en de hoeveelheid die je ermee kan kloten.
Pagina: 1