he tweakertjes. ik wil een @home abonnement (breedband) nemen op 2 computers, maar ik ben er gisteren achter gekomen dat je nu maar 1 ip krijgt omdat de ip's bijna op zijn. ik zat nu te denken, als ik een router aanschaf, dan kan ik toch op 2 of meer computers kabelen, maar weet een van jullie of dit illegaal is? en als ik nou aan 1 van de poorten van de router een switch 10/100 hang, hebben die 8 poorten van de switch ook allemaal kabel? weet er iemand trouwens een goeie router?
Verwijderd
nope, het is illegaal, maar ze komen er niet achter, als je je modem in een switch steekt gebeurt er nix, je moet je modem in een router (of router pc) stoppen, die verdeeld dan dat ip via nat over het netwerk, dit kun je met alle linux distro's (iptables) of op windows pc's met pakketten als winroute of sygate
ah, maar ik bedoel als je eerst een kabel van de modem naar de router trek en daarna 1 van de poorten van de router op de switch aansluit, hebben dan die 8 poorten op de switch allemaal kabelinternet?
uhm ik neem toch aan dat je router meer dan 1 poort heeft..Op dinsdag 23 juli 2002 01:40 schreef BasjeBanaantje het volgende:
ah, maar ik bedoel als je eerst een kabel van de modem naar de router trek en daarna 1 van de poorten van de router op de switch aansluit, hebben dan die 8 poorten op de switch allemaal kabelinternet?
waarom nog een switch erbij je heb toch maar 2 pc's ?!
btw ip's raken niet op door pc gebruikers op zich.., RIPE geeft isp's erg weinig ip's ivm toekomstige schaarste (wasmachines met ip, stofzuiger met ip
dunno had ff zin deze info te spuien lol..leuke weetjes?
maar ik wil dat weten, want als ik nou ooit een lanparty houdt en ik wil ff iedereen online laten, wil ik inplaats van de router op de pc aansluiten er een 8 poorts switch tussen hangen.
dat kan gewoon heOp dinsdag 23 juli 2002 01:47 schreef BasjeBanaantje het volgende:
maar ik wil dat weten, want als ik nou ooit een lanparty houdt en ik wil ff iedereen online laten, wil ik inplaats van de router op de pc aansluiten er een 8 poorts switch tussen hangen.
maar hebben we dan alle 8 kabel? owja. ik heb net gekeken naar een router. Repotec RP-IP2014, is dit iets? of is deze zo traag als een slak?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAOp dinsdag 23 juli 2002 01:54 schreef BasjeBanaantje het volgende:
maar hebben we dan alle 8 kabel?
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
ja sorry! ik ben echt geen expert op dat gebied! ik woon ook in een kutdorp waar sinds deze maand eindelijk kabel isOp dinsdag 23 juli 2002 02:04 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Doe toch even de moeite om de FAQ's te lezen !Op dinsdag 23 juli 2002 02:06 schreef BasjeBanaantje het volgende:
[..]
ja sorry! ik ben echt geen expert op dat gebied! ik woon ook in een kutdorp waar sinds deze maand eindelijk kabel is
Onder andere deze :
[topic=309398/1/50]
Bovendien was het antwoord al gegeven :
dat kan gewoon he
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
je hebt dus betaald voor 2 ip's? en ze geven je er maar 1? dan zal je ze kunnen wijzen @ jouw contract 
/woot
2000ste post!!!!
/unwoot
ach ja
/woot
2000ste post!!!!
/unwoot
ach ja
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd
btw. Meerdere pc's is dus niet meer illegaal volgende haal ik v/d @home site af:
Hieruit maak ik op dat het een ieder vrij staat om meerdere PC's aan te sluiten op de @home aansluiting. Echter kan je niet meer in alle gevallen terecht voor technische ondersteuning e.d.
of sla ik de plank nu helemaal mis ??
(zijn wat letters weggevallen hier en daar door de edit)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| @Home heeft besloten om de dienst Extra pc's niet langer aan te bieden. Het is dus niet meer mogelijk om een extra pc aansluiting aan te vragen voor je thuisnetwerk. Voor meer informatie hierover kun je in de Help kijken. Als je op dit moment al gebruik maakt van Extra pcs verandert er niets. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van de extra computernamen. Als je deze extra computernamen niet meer wilt gebruiken, moet je even contact opnemen met de Helpdesk. ------------------------------------------------------------ Thuisnetwerk Het is nog wel mogelijk om een thuisnetwerk aan te leggen. n plaats van met extra computernamen kan het ook op andere anieren. Op internet zijn verschillende goede bronnen met nformatie hierover. In de Help kun je hierover meer lezen. Let er wel op dat het opzetten en configureren van een huisnetwerk zeer complex is. Doe het alleen als je een rondige kennis van computers en van netwerken hebt. Als je problemen ondervindt met je thuisnetwerk kan @Home je geen ondersteuning bieden. @Home ondersteunt alleen de eerste pc, zoals je ook kunt lezen in de Algemene voorwaarden. Als je een tweede of derde computer hebt aangesloten op @Home, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid en je eigen risico. Je kunt wel bellen naar de Helpdesk als de eerste pc met een goed ingestelde computernaam rechtstreeks op het kabelmodem is aangesloten en de andere pcs uit het thuisnetwerk zijn los gekoppeld. |
Hieruit maak ik op dat het een ieder vrij staat om meerdere PC's aan te sluiten op de @home aansluiting. Echter kan je niet meer in alle gevallen terecht voor technische ondersteuning e.d.
Niet alle routers hebben meerdere poorten...Op dinsdag 23 juli 2002 01:44 schreef MaxBurn het volgende:
[..]
uhm ik neem toch aan dat je router meer dan 1 poort heeft..
waarom nog een switch erbij je heb toch maar 2 pc's ?!
[...]
Dat heb je helemaal goedOp dinsdag 23 juli 2002 03:55 schreef maui71 het volgende:
btw. Meerdere pc's is dus niet meer illegaal volgende haal ik v/d @home site af:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 @Home heeft besloten om de dienst Extra pc's niet langer aan te bieden. Het is dus niet meer mogelijk om een extra pc aansluiting aan te vragen voor je thuisnetwerk. Voor meer informatie hierover kun je in de Help kijken. Als je op dit moment al gebruik maakt van Extra pcs verandert er niets. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van de extra computernamen. Als je deze extra computernamen niet meer wilt gebruiken, moet je even contact opnemen met de Helpdesk. ------------------------------------------------------------ Thuisnetwerk Het is nog wel mogelijk om een thuisnetwerk aan te leggen. n plaats van met extra computernamen kan het ook op andere anieren. Op internet zijn verschillende goede bronnen met nformatie hierover. In de Help kun je hierover meer lezen. Let er wel op dat het opzetten en configureren van een huisnetwerk zeer complex is. Doe het alleen als je een rondige kennis van computers en van netwerken hebt. Als je problemen ondervindt met je thuisnetwerk kan @Home je geen ondersteuning bieden. @Home ondersteunt alleen de eerste pc, zoals je ook kunt lezen in de Algemene voorwaarden. Als je een tweede of derde computer hebt aangesloten op @Home, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid en je eigen risico. Je kunt wel bellen naar de Helpdesk als de eerste pc met een goed ingestelde computernaam rechtstreeks op het kabelmodem is aangesloten en de andere pcs uit het thuisnetwerk zijn los gekoppeld.
Heh, alsof niet iedereen dat al deed
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
ach, wat allemaal niet mag... gewoon routertje ertussen, wat niet weet, wat niet deert toch?
Verwijderd
Netopia R9100 heeft 8 poorten en een heel goede firewall,maar er zijn uiteraart nog andere,hoef je geen switch.
Gewoon een goedkope linksys en je bent klaar...
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
vet beter kewl was net mijn pa aan ut overhalen om eebn router te kopen (heb nun 10,bit hub) maar ja een 100 mbit switch/router is veel lekkerder kan eindelijk mijn flaptop ook eens op inet!
Daarom willen ze ook IPv6 in het leven roepen. Dan hebben ze genoeg ip nummer voor de komende zoveel eeuwen en dan kun je in principe elk apparaat in je huis een ipnummer geven.. boiler, magnetron, telefoon, radio, televisie, deurbel enz....Op dinsdag 23 juli 2002 01:44 schreef MaxBurn het volgende:
btw ip's raken niet op door pc gebruikers op zich.., RIPE geeft isp's erg weinig ip's ivm toekomstige schaarste (wasmachines met ip, stofzuiger met ip, of mooier..koelkast die ff bij de supermarkt inlogt en een pak melk bestelt omdat het op raakt ;p..die toekomst)
dunno had ff zin deze info te spuien lol..leuke weetjes?
Toen ik 2,5 jaar geleden @home kreeg heb ik de helpdesk gebeld voor die deling. En toen vertelde meneer dat ze daar mee wilden stoppen en heeft hij mij verteld dat ik gewoon het internet wel mag delen.. Hij heeft mij daar zelf nog meer uitleg over gegeven. En tot heden heeft @home mij nooit meer verteld dat het niet mag. Dus ik deel dus legaal hier het internet door een mondelijke afspraak met de helpdesk.. (6 pc hangen hier aan de @Home pijp)nope, het is illegaal, maar ze komen er niet achter, als je je modem in een switch steekt gebeurt er nix, je moet je modem in een router (of router pc) stoppen, die verdeeld dan dat ip via nat over het netwerk, dit kun je met alle linux distro's (iptables) of op windows pc's met pakketten als winroute of sygate
Ik ga zelf ook I-net delen.
Ik word binnenkort ook aangesloten op de kabel(geen @home!).
Ik heb eerst wat info opgevraagd en heb toen de draytek 2000E aangeschaft.
Mac-adres in de router zetten, kabel in de router pluggen en dan de clients in je router prikken. De meeste routers kunnen dan autom. een ip nummer aan de clients geven.
Maar goed daar vroeg je niet om
Zoals ik uit de posts lees is het niet verboden, maar dien je zelf het een en het ander uit te zoeken.
Suc6!
Ik word binnenkort ook aangesloten op de kabel(geen @home!).
Ik heb eerst wat info opgevraagd en heb toen de draytek 2000E aangeschaft.
Mac-adres in de router zetten, kabel in de router pluggen en dan de clients in je router prikken. De meeste routers kunnen dan autom. een ip nummer aan de clients geven.
Maar goed daar vroeg je niet om
Zoals ik uit de posts lees is het niet verboden, maar dien je zelf het een en het ander uit te zoeken.
Suc6!
🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+
Zolang dat je het goed configureerd heeft @home denk ik er geen probleem mij.. Maar je blijft altijd van die mensen hebben die dan een dhcp server aan zetten op hun server die ook op het @home netwerk reageert.. Ik heb 2,5 jaar geleden mijn IP vast gezet en nog steeds heb ik hetzelfde IP
Pagina: 1