[XP] Uiterlijk van mappen veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:04
XP heeft de nogal nare eigenschap om een map aan te passen aan de bestanden die erin staan. Als er MP3's in staan, komt er zo'n vage muzieknoot als achtergrond van de map, en met video's een soort van 'cut' dingetje (weet ik veel hoe je dat noemt :P). Ook zie je aan de linkerkant een lijst met specifieke muziek/videotaken.

Probleem is, dat wil ik helemaal niet! Die mappen moeten er gewoon uitzien als alle andere mappen zonder MP3's of video's erin, alleen ik kan die optie om dat in te stellen nergens vinden!

Weet iemand misschien hoe ik die mappen toch weer het 'default' uiterlijk kan krijgen, en dat te laten behouden?

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 01:21 schreef Saekerhett het volgende:
XP heeft de nogal nare eigenschap om een map aan te passen aan de bestanden die erin staan. Als er MP3's in staan, komt er zo'n vage muzieknoot als achtergrond van de map, en met video's een soort van 'cut' dingetje (weet ik veel hoe je dat noemt :P). Ook zie je aan de linkerkant een lijst met specifieke muziek/videotaken.

Probleem is, dat wil ik helemaal niet! Die mappen moeten er gewoon uitzien als alle andere mappen zonder MP3's of video's erin, alleen ik kan die optie om dat in te stellen nergens vinden!

Weet iemand misschien hoe ik die mappen toch weer het 'default' uiterlijk kan krijgen, en dat te laten behouden?
Enigste wat ik weet is algemene taken uitzetten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Tools - folder options - use classic desktop ?

En evt de folder.htt's verwijderen. Zo heb ik er nooit last van gehad.

(disclaimer: ik al een tijdje draai geen XP meer :P)

Edit: ik express Yoda praat als :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Saekerhett
  • Laatst online: 07:04
Op dinsdag 23 juli 2002 01:23 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Enigste wat ik weet is algemene taken uitzetten.
En waar staat die optie? Ik kan zelf nu even niet kijken, ik heb nu ff Win2k draaien, maar morgen XP.
Op dinsdag 23 juli 2002 01:26 schreef F_J_K het volgende:
Tools - folder options - use classic desktop ?

En evt de folder.htt's verwijderen. Zo heb ik er nooit last van gehad.

(disclaimer: ik al een tijdje draai geen XP meer :P)
Ah, daar zal ik dan even naar kijken als ik XP weer heb draaien :)

• Azrael
  • Laatst online: 31-08 15:50
hoe krijg je dat voor mekaar, ik heb dat uberhaupt nog nooit gezien geloof ik :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 01:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

En waar staat die optie? Ik kan zelf nu even niet kijken, ik heb nu ff Win2k draaien, maar morgen XP.
[..]

Ah, daar zal ik dan even naar kijken als ik XP weer heb draaien :)
Hetzelfde als F_J_K zei ,je hebt klassiek & algemene taken ,dus klassiek kiezen.

Verwijderd

rechtermuisklik op de map die je wil/tabblad aanpassen drukken.
en daar kan je het gewoon instellen op het heleboel vormen

• blakez
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik kick dit topic even omhoog, omdat ik zo'n zelfde soort probleem heb.. Ik heb m'n HD gedeeld in 3 partities.. C, D en E, maar nu wanneer ik E: aanklik geeft ie aan dat E: een video map is zegmaar.. zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/video.jpg

maar ik heb helemaal geen video bestanden of iets dergelijks in E: staan.. :? Hoe kan ik E: nu weer veranderen naar een 'normale' map? Ik wil niet alles uitschakelen van bijvoorbeeld mijn afbeeldingen enzo.. alleen E: moet gewoon normaal worden.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door blakez op 16-03-2003 14:11 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

op de mappen in die schijf klikken -> rechtermuisklik, eigenschappen -> tabblad aanpassen -> type map = document.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• blakez
naimed schreef op 16 March 2003 @ 14:14:
op de mappen in die schijf klikken -> rechtermuisklik, eigenschappen -> tabblad aanpassen -> type map = document.
Die 2 mappen die in E: staan, staan beiden al ingesteld als type map = documenten.. Het probleem zit nog voor die 2 mappen in E:, als je begrijpt wat ik bedoel, maar als ik met m'n rechtermuisknop op E: druk en dan op eigenschappen, kan ik geen tablab aanpassen kiezen.. :/

[ Voor 6% gewijzigd door blakez op 16-03-2003 14:19 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

misschien kan je de instellingen in 'extra' -> 'weergaven' met die knop eronder proberen te herstellen ?

"May our framerates be high and our temperatures low."

• blakez
Het is me gelukt.. Via extra --> mapopties --> weergave --> alle mappen herstellen.. Dus zoals jij hierboven ook zegt.. bedank iig.. hoef ik me daar ook geen zorgen meer over te maken.. :D

[ Voor 5% gewijzigd door blakez op 16-03-2003 14:31 ]

Pagina: 1