Toon posts:

[Woody] soundblaster live werkend krijgen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al het een en ander geprobeerd (sndconfig, alsaconfig), maar ik krijg dat ding niet aan de praat.

Bij modconf kan ik al helemaal geen drivers voor mn kaartje vinden :'(

Het opnieuw compileren van de kernel doe ik liever nog niet, zo veel ervaring heb ik niet met linux osjes, en ik heb nu niet de tijd om me daarin te gaan verdiepen.

Ik doe duidlijk iets fout, maar wat precies??

output sndconfig
-------------------
you don't seem to be running a kernel with modular sound enabled (soundcore.0 was not found in the module searchpath)
-------------------

output alsaconfig
-------------------
Could not initialize the mixer, the card was probably not detected correctly
-------------------

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Al bij de installatie kun je de emu10k1 module toe laten voegen, dus dan werkt het meteen. Maar dat kun je na installatie ook handmatig doen. Dan werkt het als een zonnetje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat dan??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 juli 2002 01:08 schreef TheKiwi het volgende:
hoe doe ik dat dan??
emu10k1 toevoegen aan /etc/modules.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

volgens mij zit die emu10k1 module helemaal niet standaard bij debian, kernel source apt'en en compilen dus :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

uh fout?
modprobe emu10k1

(werkte wel bij mij :D)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 juli 2002 02:26 schreef Apache het volgende:
volgens mij zit die emu10k1 module helemaal niet standaard bij debian, kernel source apt'en en compilen dus :)
Onnodig veel werk, want als je bij de installatie optionele modules kiest dan staat die emu10k1 er ook tussen. Ik heb het gisteren nog zo gedaan.

Verwijderd

Werkt die module ook voor andere geluidskaarten?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:03

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nop, EMU10K1 is de chip die op SBLive! kaarten zit, en die module gaat dus niet werken met andere kaarten...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 juli 2002 11:28 schreef stuartje het volgende:
Werkt die module ook voor andere geluidskaarten?
De EMU10K1 is de chip die op de Live zit. Op de Audigy zit de opvolger ervan, maar het schijnt voor een groot deel downward compatible te zijn:

[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/1499"]http://www.tweakers.net/meuktracker/1499[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 01:58 schreef Exirion het volgende:

[..]

emu10k1 toevoegen aan /etc/modules.
ik ben nog niet zo heel erg bekend met linux, dus zou je dit wat nader kunnen toelichten?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op dinsdag 23 juli 2002 11:53 schreef TheKiwi het volgende:

[..]

ik ben nog niet zo heel erg bekend met linux, dus zou je dit wat nader kunnen toelichten?
euhmmmm..... open /etc/modules (tekstbestandje) met je favoriete editor (vim vim vim vim >:)) en zet de regel emu10k1 er in en opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 12:06 schreef riotrick het volgende:

[..]

euhmmmm..... open /etc/modules (tekstbestandje) met je favoriete editor (vim vim vim vim >:)) en zet de regel emu10k1 er in en opslaan.
ok, dat was een stuk makkelijker dan ik dacht ;)

maar nog steeds geen geluiid :(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Voor een sblive, kan je best de driver downloaden van het emu10k1 project op sourceforge.

Die geeft je geluid al 5 boxen, hardware mixing en is stabiel. Installatie is zeer simpel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 12:30 schreef XTerm89D het volgende:
Voor een sblive, kan je best de driver downloaden van het emu10k1 project op sourceforge.

Die geeft je geluid al 5 boxen, hardware mixing en is stabiel. Installatie is zeer simpel.
dat probeer ik nu te doen maar loop alweer snel vast....

bij het maken van het driver bestand emu10k1.o met het commandeo make, krijg ik de volgende melding;
-----------------------
/lib/modules/2.2.20-idepci/build directory does not exist. Please edit the file 'config'
in this directory and set KERNEL_SOURCE to the correct location of your kernel source.
-----------------------

hoe doe ik dat precies?? en wat is de lokatie van mn kernel source??

Verwijderd

Meestal is dat /usr/src/linux. Maar heb je ook ./configure gedaan of bestaat dat script niet in de source directory van je driver?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 14:37 schreef janjanjansen het volgende:
Meestal is dat /usr/src/linux. Maar heb je ook ./configure gedaan of bestaat dat script niet in de source directory van je driver?
Die staat er niet tussen....

en mijn /usr/src is vrij leeg....Daar staat alleen een map met rpm's

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Pff, waarom doe je zo moeilijk? Gewoon
code:
1
modprobe emu10k1

en het zou moeten werken...

My other computer is your windows box.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Weet je waarom het allemaal niet werkt?
waarschijnlijk omdat je een oude kernel draait (ik lees 2.2.20 in je foutmelding)
Wat je moet installeren is een nieuwe kernel (2.4.18 bijvoorbeeld). Dit doe je met "apt-get install kernel-image". Volg de aanwijzingen.
Als dat klaar is en je hebt gereboot heb je wel een emublabla

[edit]
Okee, 2.2.20 heeft ook emu10k1-support, maar installeer toch maar 2.4.18
Ook kun je het beste meteen je kernel-source installeren (apt-get install kernel-source). Dan heb je die paraat staan wanneer je zelf modules gaat proberen te compileren.
En je kunt proberen om de alsa-modules-2.4.18 (bijpassend voor je kernel) te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 16:14 schreef Valium het volgende:
Weet je waarom het allemaal niet werkt?
waarschijnlijk omdat je een oude kernel draait (ik lees 2.2.20 in je foutmelding)
Wat je moet installeren is een nieuwe kernel (2.4.18 bijvoorbeeld). Dit doe je met "apt-get install kernel-image". Volg de aanwijzingen.
Als dat klaar is en je hebt gereboot heb je wel een emublabla

[edit]
Okee, 2.2.20 heeft ook emu10k1-support, maar installeer toch maar 2.4.18
Ook kun je het beste meteen je kernel-source installeren (apt-get install kernel-source). Dan heb je die paraat staan wanneer je zelf modules gaat proberen te compileren.
En je kunt proberen om de alsa-modules-2.4.18 (bijpassend voor je kernel) te installeren.
Kijk, hier kan ik wat mee :)
maar welke van de 2.4.18 kernels moet ik hebben? 386??
[laat maar, hij pakte auto 386, is ook wel logisch]

Maar waarom werd de 2.2.20 kernel gebruikt tijdens de instal :? ?
Pagina: 1