Op vrijdag 26 juli 2002 00:33 schreef M@FI@ het volgende:
Daar ben ik weer, ten eerste zit ik ook niet altijd 24 uur per dag op GoT en had je mij makkelijker via mail of icq kunnen benaderen dan reageer ik altijd wat sneller.
Point taken, let us be relaxed about things

Mijn ongeduld werd vooral gevoed door de opmerking "Maar iig kijk eerst je beginpost eens," terwijl het bedoelde topic helemaal niet door mij geopend was. Dat vinnik niet vertrouwenwekkend, vooral omdat ik imo met een hele barrage aan argumenten kom waar dan *ook* al niet op ingegaan wordt. Mail vind ik geen optie, omdat het niet over mijn topic gaat (en ik die enkele bijval-post ook op prijs stel, thx RaiZin en Smarron

) en de topicstarter hiervan moet kunnen meegenieten, en omdat ik denk dat dit topic het slachtoffer is geworden van overwegend nuttig, maar schijnbaar nivellerend slotjeszetten. ICQ moet sowieso verboden worden

Ten tweede ga ik altijd eerst in overleg met mijn meerdere, daar ben ik nu dus pas mee bezig.

Ha die Jotti

Er is dus besloten dat we dit soort topics dus gewoon liever niet zien, onze mening is niet gebasseerd op een vermoeden maar op feiten.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Feit: oth.net is een site die copyright-infringement faciliteert. Niet aanmoedigt, maar wel mogelijk maakt. Nogmaals: vergelijk dit maar met Napster, AG, Kazaa, ...
Daarom is het interessant om te weten wat er aan de hand is.
Als je wilt weten wat er met oth.net gebeurd is, is het misschien gewoon makkelijker om met iemand van daar te mailen dan het op GoT te vragen.

...en dit, met permissie, is de grootste flauwekul die ik hier in tijden heb gelezen. Hoeveel topics worden ongemoeid gelaten terwijl de antwoorden in de handleiding staan? Die uitvoerig (zie ALLE topics over Linux, bijvoorbeeld) gedocumenteerd zijn, op het internet en voor iedereen beschikbaar?
Om te controleren wat er met oth.net is gebeurd heb ik bijvoorbeeld een aantal malen een tracert uitgevoerd, de afgelopen twee of drie weken (oth.net is 1 van de 5 zoekmachines op mijn eigen hp), maar het domein (geregistreerd by mass broker Network Solutions, dus die hoef ik ook niet te mailen want het enige wat zij me kunnen vertellen is dat de domeinregistratie de afgelopen maand is verlengd, en [url="http://www.internic.com"]www.internic.com[/url] geeft ook al geen mailadressen meer) is niet te bereiken. Conclusie: mailto:info@oth.net (of zo) gaat domweg *niet werken*.
Ik ben dus in de gelegenheid om de topicstarter te vertellen dat dat mailtje, dus, niet gaat werken. En dat wil ik ook best doen, maar dan moet dat draadje niet op slot, natuurlijk.
Ook een Google-search leverde niks inzake de oorzaken niks op. En dan houdt het ook voor mij op - het is niet mijn gewoonte om hier om informatie te vragen (want ik kan het meestal zelf wel vinden), maar hier is iets aan de hand (terwijl op de FP de discussie over het legaal hacken door de platenindustrie van Kazaagebruikers wordt besproken) dat zo onverklaarbaar is als dat het actueel is. Want (en dit heb ik nou al een paar keer gezegd) oth.net is GEEN website waar je informatie kunt vinden, het is een interface tussen gebruikers en servers, en ze handelen in muziek. Net als Kazaa, maar dan in een goedkoper jasje (en beschikbaar voor alle OS'en

). Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat dit als willekeurig welke andere site behandeld wordt. Als [url="http://www.story.nl"]www.story.nl[/url] of [url="http://www.prive.nl"]www.prive.nl[/url] uit de lucht gaan, zal je mij niet horen
Frappant in dit verband is dat ook AG na het sluiten van de Satellite-dienst nog een paar weken een FTP-zoek-functie heeft aangeboden (zoals ze altijd al deden, trouwens) en dat die
ongeveer gelijk met oth.net uit de lucht is gehaald. Toeval? Of boze opzet van de Californische lobby?
Ik ben het eigenlijk wel zat om de levensvatbaarheid van het draadje aan te tonen. Deze discussie (dat is: mijn argumenten versus het tot dusverre ongemotiveerde beleid ("Ja ligt plat, nee hier niet, hier wel." telt niet mee. Het ding *ligt* plat, we zijn niet allemaal incompetente n00bs.)) hoort straks in I&T gevoerd worden. Dat jullie het draadje de kans niet geven om zichzelf te bewijzen, dat in het licht van alle vraagtekens en de onmogelijkheid van het bereiken van de makers van oth.net, is imho een GoTspe
(jaja, pun intended
).
Als jullie dit draadje niet willen hebben, wat ik volstrekt niet begrijp, dan zit ik hier blijkbaar structureel verkeerd; en moet ik maar ophouden met het investeren van zoveel energie in een forum dat uiteindelijk haar bestaansrecht dan toch aan de HK, aan plaatjeskijken, en aan het herkauwen van handleidingen ontleent.
Als jullie weten hoe het allemaal wel hoort, dan nodig (& daag) ik jullie bij deze ten laatsten male uit om dat te demonstreren op de in Nederland eerst daartoe geëigende plaats: het [url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/4"]I&T-forum van gathering.tweakers.net[/url]. Maar dan moeten jullie mij wel eerst ff een topic laten openen.
Hijg.