[I&T] oth.net slotje: waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
[topic=554158] behandelt het al wat langer onbereikbaar zijn (door mij en topicstarter geverifieerd) van oth.net, 1 van de grootste (ftp-)mp3-finders uit het pre-Napster-tijdperk, die tot op de dag van vandaag (uh, gisteren) mensen aan hun muziek helpt.

Als - en daar lijkt het wel op - dat door een bewuste actie (itt server uitgevallen) is gedaan, is dat nieuws vergelijkbaar met het platgaan van bv. AudioGalaxy (die zelfs een directe concurrent van oth.net was, ook ag had een heftige ftp-search). Dat heeft hier een aantal heftige threads opgeleverd, en dat mocht wel ;)

Maar dit topic wordt na een paar posts op slot gegooid onder het motto: "we gaan niet voor elke platte site een thread openen". In het meest ongunstige geval kan het nog altijd een soort RIAA-complotten-draadje worden, maar, met topicstarter, vrees ik dat er meer aan de hand is. Vandaar het draadje.

Mag 'ie weer open?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

maar zeg nou zelf, wordt dat voor de mod duidelijk uit (vooral) de beginpost, en de rest van het topic? :)

als ik dat zo lees, is het slotje volledig terecht gezet

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 00:59 schreef LuNaTiC het volgende:
maar zeg nou zelf, wordt dat voor de mod duidelijk uit (vooral) de beginpost, en de rest van het topic? :)

als ik dat zo lees, is het slotje volledig terecht gezet
Tja, kzit net wat draadjes over beginners te lezen en dat we die hier niet hoeven helpen ;) nofi, maar als je niet weet wat oth.net is, is dat geen reden voor een slotje. IMO is oth.net een van de allergrootste namen uit de mp3-leecherij.

Dat de site al een paar dagen uit de lucht is zegt ook heel veel: stel je maar 'ns voor dat Kazaa, eDonkey of DirectConnect een paar dagen niet werken. Dan kunnen jullie een themaforum openen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Op dinsdag 23 juli 2002 01:06 schreef Rataplan het volgende:

Tja, kzit net wat draadjes over beginners te lezen en dat we die hier niet hoeven helpen ;) nofi, maar als je niet weet wat oth.net is, is dat geen reden voor een slotje. IMO is oth.net een van de allergrootste namen uit de mp3-leecherij.

Dat de site al een paar dagen uit de lucht is zegt ook heel veel: stel je maar 'ns voor dat Kazaa, eDonkey of DirectConnect een paar dagen niet werken. Dan kunnen jullie een themaforum openen :)
Ik sluit me bij jou aan Rataplan.

Toen ik 3,5 jaar geleden Chello kreeg. Heb ik ontzettend veel plezier gehad van oth.net.
Je kon er werkelijk van alles vinden. Niet bekend bij velen, maar ik had wel altijd alle muziek :7

Ik wist niet dat de site plat was. Too bad. ;(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tsjah dan zal ik ook wel een n00b zijn, want ik ken het ook niet hoor :P (ik haal mn stuff wel via andere wegen, misschien dat dat ook helpt ;)).

anyway, het gaat er vooral om hoe een topic loopt en hoe het gestart is. Een topic hangt erg af van de beginpost; die zet de toon, en als je ergens over wil discussieren zul je toch wat uitgebreider dan dit moeten komen :P

Dat zie je ook aan de rest van de reacties, nu lijkt het meer op 'site x is nu down, hoe komt dat'.

Dan kan ik me de reactie van M@fi@ wel voorstellen hoor :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 23 juli 2002 01:11 schreef LuNaTiC het volgende:
tsjah dan zal ik ook wel een n00b zijn, want ik ken het ook niet hoor :P (ik haal mn stuff wel via andere wegen, misschien dat dat ook helpt ;)).

anyway, het gaat er vooral om hoe een topic loopt en hoe het gestart is. Een topic hangt erg af van de beginpost; die zet de toon, en als je ergens over wil discussieren zul je toch wat uitgebreider dan dit moeten komen :P

Dat zie je ook aan de rest van de reacties, nu lijkt het meer op 'site x is nu down, hoe komt dat'.

Best wel...

trouwens: voor diegenen die het niet kennen:

[search=oth.net]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 01:11 schreef LuNaTiC het volgende:
tsjah dan zal ik ook wel een n00b zijn
Geen commentaar :P
Ik ook, maar ik keur 'm desondanks niet goed :) Dat er 'tweakers' links en rechts loze kreten in een thread posten, terwijl ze niet weten waar het over gaat, lijkt me niet een probleem van de topicstarter - ik had iig meer dan genoeg info; blinde paniek! woede! Hoe durven ze met hun ***** jatten aan oth.net te komen!

Maar ik begrijp dat ik een nieuw topic van dezelfde strekking (en met een iets uitgebreidere openingspost :)) kan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 23 juli 2002 01:18 schreef Rataplan het volgende:

[..]

[..]

Ik ook, maar ik keur 'm desondanks niet goed :) Dat er 'tweakers' links en rechts loze kreten in een thread posten, terwijl ze niet weten waar het over gaat, lijkt me niet een probleem van de topicstarter - ik had iig meer dan genoeg info; blinde paniek! woede! Hoe durven ze met hun ***** jatten aan oth.net te komen!

Maar ik begrijp dat ik een nieuw topic van dezelfde strekking (en met een iets uitgebreidere openingspost :)) kan starten?
Van mij wel, alleen ben ik geen IT-mod, dus mijn woord is in deze allerminst bindend :)

maar ik denk wel dat als je het topic wat anders begint en meer aanleiding tot 'gespreksstof' geeft, dat het best wel mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 23 juli 2002 01:18 schreef Rataplan het volgende:

[..]

[..]

Tja... maar als GoT plat ligt ga ik hier toch ook niet als een idioot lopen posten wat er aan de hand is :+

Je snapt wat ik bedoel; hoop ik..

Hotmail/messenger is natuurlijk een duidelijker voorbeeld; ook regelmatig plat (gebruik de search maar)
Lijkt me nogal stug... ik denk dat M@fi@ alsnog met het commentaar zal komen aanlopen.... (of een andere mod)
Check de history maar eens van GoT; hoeveel topics er gesloten zijn over 'www.punt.......punt.... ligt plat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Overigens moet ik zeggen dat ik niet stijl achterover sla als ik 12 zoekresultaten op GoT krijg hoor :o

typ maar eens Napster of Kazaa in voor de gein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 01:20 schreef LuNaTiC het volgende:
Van mij wel, alleen ben ik geen IT-mod, dus mijn woord is in deze allerminst bindend :)
Dan ga ik er ff een nachtje over slapen en lees ik morgen wel wat het, uhm, relevante personeel ervan vindt :)
Op dinsdag 23 juli 2002 01:22 schreef LuNaTiC het volgende:
Overigens moet ik zeggen dat ik niet stijl achterover sla als ik 12 zoekresultaten op GoT krijg hoor :o

typ maar eens Napster of Kazaa in voor de gein :+
Dat zegt meer over de gemiddelde leeftijd op GoT dan over de kwaliteiten van oth.net :D Nogmaals, dit is een engine die er min of meer uitgeconcurreerd is door Napster. En hoe groot was GoT toen Napster werd geintroduceerd?

...dat was een rhetorische vraag.

Net ff gezocht. [topic=59006] is misschien een leuk voorbeeld. Als je niet weet wat Napster is... :) SLOTJUH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 23 juli 2002 01:28 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Net ff gezocht. [topic=59006] is misschien een leuk voorbeeld. Als je niet weet wat Napster is... :) SLOTJUH!
kijk even naar de datum...

tegenwoordig worden er veel vaker van dat soort topics geopend; 'policies' zijn wat veranderd sindsdien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
*boot*

AV modjes in da house? Is oth.net als topic taboe of zal ik een nieuwe openen?

Het mormeltje is nog steeds offline, ik begin me *ernstig* zorgen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kijkt* ziet topic nu pas, is beetje weggeweest gisteren. :)
Maar iig kijk eerst je beginpost eens, zodra iets platligt is het in i&t niet meteen de bedoeling om een topic te openen. Je krijgt dan alleen maar reacties van:

Ja ligt plat, nee hier niet, hier wel.

Totaal overbodig dus.

Maar zulke topics hebben we dus liever gewoon niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Hey Mafia, wel ff lezen hoor, het is mijn topic helemaal niet :D

Verder: ik ben toch wel behoorlijk nieuwsgierig, want het ding ligt er nou bijna een week plat - relevantie voor de IT (en voor I&T :)) heb ik dacht ik hierboven aangetoond - en de RIAA slaat woest om zich heen. Waar zou ik "wat is er gebeurd?" anders kunnen vragen dan op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
*SCHOP EN RANSEL*

Ik probeer het nog een keer.

-oth.net is/was niet zozeer een site als wel een hele grote (ftp-)muziekboer, vergelijkbaar met bijvoorbeeld AudioGalaxy, die (who knows? onvrijwillig?) uit de lucht is gegaan, en dat nu al zeker een week is, waarschijnlijk langer;
-met copyrightvraagstukken is tegenwoordig iedereen bezig;
-"totaal overbodig" is een mening van Mafia die blijkbaar uitsluitend gebaseerd is op het vermoedelijke gedrag van jonge twiekertjes die hun geschiedenis niet kennen EN die graag posten in draadjes waar ze geen verstand van / info over hebben; en
-ik wil weten wat er met oth.net is gebeurd.

Economie? Servers gejat? RIAA? Het zal best dat het een overbodig draadje *kan* worden, maar de vraag is dus of dat wel zo is, en zo ja, waarom. Zo nee, dan is het draadje echt interessant. Technisch falen, waar Mafia zo bang voor lijkt ("dus"), lijkt mij juist vrijwel helemaal uitgesloten, ook al omdat het zo lang duurt.

Als die ene post van Mafia beslissend is en er niet van hem verlangd wordt dat 'ie ooit nog in dit draadje komt, of als de policy is gewijzigd in "we willen geen vragen over het internet, want er zijn erg veel tweakers die hersenloos gaan brallen als ze iets zien wat ze niet kennen", dan zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als hier een gemotiveerde sluitpost onder gehangen wordt. Dan kan ik ook weer verder.

En verder zou ik het toch leuk vinden als d'r in elk geval 1 in I&T bevoegd persoon blijk van geeft dat 'ie dit draadje gelezen én begrepen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwsgierig als ik ben wil ik natuurlijk ook wel weten wat er met oth.net gebeurd is. Al is het om het feit dat mijn startpage niet meer ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 21:14 schreef Rataplan het volgende:
*SCHOP EN RANSEL*

Ik probeer het nog een keer.

-oth.net is/was niet zozeer een site als wel een hele grote (ftp-)muziekboer, vergelijkbaar met bijvoorbeeld AudioGalaxy, die (who knows? onvrijwillig?) uit de lucht is gegaan, en dat nu al zeker een week is, waarschijnlijk langer;
-met copyrightvraagstukken is tegenwoordig iedereen bezig;
-"totaal overbodig" is een mening van Mafia die blijkbaar uitsluitend gebaseerd is op het vermoedelijke gedrag van jonge twiekertjes die hun geschiedenis niet kennen EN die graag posten in draadjes waar ze geen verstand van / info over hebben; en
-ik wil weten wat er met oth.net is gebeurd.

Economie? Servers gejat? RIAA? Het zal best dat het een overbodig draadje *kan* worden, maar de vraag is dus of dat wel zo is, en zo ja, waarom. Zo nee, dan is het draadje echt interessant. Technisch falen, waar Mafia zo bang voor lijkt ("dus"), lijkt mij juist vrijwel helemaal uitgesloten, ook al omdat het zo lang duurt.

Als die ene post van Mafia beslissend is en er niet van hem verlangd wordt dat 'ie ooit nog in dit draadje komt, of als de policy is gewijzigd in "we willen geen vragen over het internet, want er zijn erg veel tweakers die hersenloos gaan brallen als ze iets zien wat ze niet kennen", dan zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als hier een gemotiveerde sluitpost onder gehangen wordt. Dan kan ik ook weer verder.

En verder zou ik het toch leuk vinden als d'r in elk geval 1 in I&T bevoegd persoon blijk van geeft dat 'ie dit draadje gelezen én begrepen heeft.
Daar ben ik weer, ten eerste zit ik ook niet altijd 24 uur per dag op GoT en had je mij makkelijker via mail of icq kunnen benaderen dan reageer ik altijd wat sneller.

Ten tweede ga ik altijd eerst in overleg met mijn meerdere, daar ben ik nu dus pas mee bezig. :)

Er is dus besloten dat we dit soort topics dus gewoon liever niet zien, onze mening is niet gebasseerd op een vermoeden maar op feiten.

Als je wilt weten wat er met oth.net gebeurd is, is het misschien gewoon makkelijker om met iemand van daar te mailen dan het op GoT te vragen. :)

Deze post werd mede mogelijk gemaakt met Jotti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 00:33 schreef M@FI@ het volgende:
Daar ben ik weer, ten eerste zit ik ook niet altijd 24 uur per dag op GoT en had je mij makkelijker via mail of icq kunnen benaderen dan reageer ik altijd wat sneller.
Point taken, let us be relaxed about things :) Mijn ongeduld werd vooral gevoed door de opmerking "Maar iig kijk eerst je beginpost eens," terwijl het bedoelde topic helemaal niet door mij geopend was. Dat vinnik niet vertrouwenwekkend, vooral omdat ik imo met een hele barrage aan argumenten kom waar dan *ook* al niet op ingegaan wordt. Mail vind ik geen optie, omdat het niet over mijn topic gaat (en ik die enkele bijval-post ook op prijs stel, thx RaiZin en Smarron :P) en de topicstarter hiervan moet kunnen meegenieten, en omdat ik denk dat dit topic het slachtoffer is geworden van overwegend nuttig, maar schijnbaar nivellerend slotjeszetten. ICQ moet sowieso verboden worden ;)
Ten tweede ga ik altijd eerst in overleg met mijn meerdere, daar ben ik nu dus pas mee bezig. :)
Ha die Jotti ;)
Er is dus besloten dat we dit soort topics dus gewoon liever niet zien, onze mening is niet gebasseerd op een vermoeden maar op feiten.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Feit: oth.net is een site die copyright-infringement faciliteert. Niet aanmoedigt, maar wel mogelijk maakt. Nogmaals: vergelijk dit maar met Napster, AG, Kazaa, ... Daarom is het interessant om te weten wat er aan de hand is.
Als je wilt weten wat er met oth.net gebeurd is, is het misschien gewoon makkelijker om met iemand van daar te mailen dan het op GoT te vragen. :)
...en dit, met permissie, is de grootste flauwekul die ik hier in tijden heb gelezen. Hoeveel topics worden ongemoeid gelaten terwijl de antwoorden in de handleiding staan? Die uitvoerig (zie ALLE topics over Linux, bijvoorbeeld) gedocumenteerd zijn, op het internet en voor iedereen beschikbaar?

Om te controleren wat er met oth.net is gebeurd heb ik bijvoorbeeld een aantal malen een tracert uitgevoerd, de afgelopen twee of drie weken (oth.net is 1 van de 5 zoekmachines op mijn eigen hp), maar het domein (geregistreerd by mass broker Network Solutions, dus die hoef ik ook niet te mailen want het enige wat zij me kunnen vertellen is dat de domeinregistratie de afgelopen maand is verlengd, en [url="http://www.internic.com"]www.internic.com[/url] geeft ook al geen mailadressen meer) is niet te bereiken. Conclusie: mailto:info@oth.net (of zo) gaat domweg *niet werken*.

Ik ben dus in de gelegenheid om de topicstarter te vertellen dat dat mailtje, dus, niet gaat werken. En dat wil ik ook best doen, maar dan moet dat draadje niet op slot, natuurlijk.

Ook een Google-search leverde niks inzake de oorzaken niks op. En dan houdt het ook voor mij op - het is niet mijn gewoonte om hier om informatie te vragen (want ik kan het meestal zelf wel vinden), maar hier is iets aan de hand (terwijl op de FP de discussie over het legaal hacken door de platenindustrie van Kazaagebruikers wordt besproken) dat zo onverklaarbaar is als dat het actueel is. Want (en dit heb ik nou al een paar keer gezegd) oth.net is GEEN website waar je informatie kunt vinden, het is een interface tussen gebruikers en servers, en ze handelen in muziek. Net als Kazaa, maar dan in een goedkoper jasje (en beschikbaar voor alle OS'en :)). Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat dit als willekeurig welke andere site behandeld wordt. Als [url="http://www.story.nl"]www.story.nl[/url] of [url="http://www.prive.nl"]www.prive.nl[/url] uit de lucht gaan, zal je mij niet horen :P

Frappant in dit verband is dat ook AG na het sluiten van de Satellite-dienst nog een paar weken een FTP-zoek-functie heeft aangeboden (zoals ze altijd al deden, trouwens) en dat die ongeveer gelijk met oth.net uit de lucht is gehaald. Toeval? Of boze opzet van de Californische lobby?

Ik ben het eigenlijk wel zat om de levensvatbaarheid van het draadje aan te tonen. Deze discussie (dat is: mijn argumenten versus het tot dusverre ongemotiveerde beleid ("Ja ligt plat, nee hier niet, hier wel." telt niet mee. Het ding *ligt* plat, we zijn niet allemaal incompetente n00bs.)) hoort straks in I&T gevoerd worden. Dat jullie het draadje de kans niet geven om zichzelf te bewijzen, dat in het licht van alle vraagtekens en de onmogelijkheid van het bereiken van de makers van oth.net, is imho een GoTspe (jaja, pun intended :D).

Als jullie dit draadje niet willen hebben, wat ik volstrekt niet begrijp, dan zit ik hier blijkbaar structureel verkeerd; en moet ik maar ophouden met het investeren van zoveel energie in een forum dat uiteindelijk haar bestaansrecht dan toch aan de HK, aan plaatjeskijken, en aan het herkauwen van handleidingen ontleent.

Als jullie weten hoe het allemaal wel hoort, dan nodig (& daag) ik jullie bij deze ten laatsten male uit om dat te demonstreren op de in Nederland eerst daartoe geëigende plaats: het [url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/4"]I&T-forum van gathering.tweakers.net[/url]. Maar dan moeten jullie mij wel eerst ff een topic laten openen.

Hijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 26 juli 2002 02:17 schreef Rataplan een heel lang verhaal:
Ik snap goed wat je bedoelt en waarom je erover wilt discussieren, maar de reden waarom dit specifieke topic dicht ging is toch omdat het een heel hoog gehalte had van "Dit ligt down topic" zoals mafia al zegt.

Maar goed ik vraag me dus af als er een topic is dan wat er over te discussieren valt :?.

Want zoals ik begrijp uit jou tekst wil je discussieren over wat er gebeurt zou kunnen zijn, maar ik kan je garanderen dat dat topic dan toch wel wegzakt.

Dus om in het kort maar te zeggen ik zie helemaal geen discussie punt in zoeen topic, zelfs al zou hij open blijven of een nieuw topic geopent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Airwolf: het gaat dan ook niet om de mensen die geen antwoord weten ;) het gaat om de mensen die wel een antwoord weten, en om het stellen van zinnige vragen. De discussie daarover levert vaak nieuwe ingangen op, waarbij meer mensen meer kunnen dan 1.

You know, de reden dat er sowieso fora bestaan :)

Pagina: 1