Toon posts:

Muziek produceren: Welke stijl?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niet zo gek veel over wat voor een stijl muziek jullie produceren.. ik zag alleen wat staan over techno en over trance, maar ik ben toch benieuwd wie wat maakt!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Expirimentele Ambient/Breakbeat shit. Ik kan er niet echt een naam/stijl aangeven. Gewoon expirimenteren, als het nummer opzich maar staat :)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Mijn mainstyle is toch hardstyle, maar ik wil af en toe ook wel eens wat relaxers maken. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• RUFFNECK
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Begon met hardcore/terror, daana wat club en trance/goa/progressive en drum 'n bass. Nu doe ik niks, maar ben van plan weer te beginnen met idd hardstyle :P
Ik heb wel 2 of 3 ambient/breakbeat nummertjes ooit es gedaan (niet erg goed :P).
Allemaal met Modplug Tracker non-hardware ;)

Verwijderd

Topicstarter
Squarepusher ken ik wel, beetje technoish breakbeat stuff.. staat ook op de X-Mix van Ken Ishii volgens mij..

• Phase

Phase

Supremely Insane

Op dinsdag 23 juli 2002 01:13 schreef RUFFNECK het volgende:
Begon met hardcore/terror,
jah, daar zeg je wat.

Ik heb vroeger jarenlang met Fasttracker hardcore gemaakt. :)

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:14 schreef Phase-Shifter het volgende:

[..]

jah, daar zeg je wat.

Ik heb vroeger jarenlang met Fasttracker hardcore gemaakt. :)
Goeie oude tijd, ik flikte heel graag wat RUFFNECK remixes in mekaar (niet erg origineel zou je denken, maar het klonk egt serieus anders, alleen bepaalde samples gebruikt), vandaar me nick :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar jullie zitten niet echt aan een ding vast dan?
Ken trouwens maar weinig mensen die niet met hardcore/terror bezig zijn/geweest.

• Phase

Phase

Supremely Insane

Op dinsdag 23 juli 2002 01:17 schreef Elias_ het volgende:
Maar jullie zitten niet echt aan een ding vast dan?
Ken trouwens maar weinig mensen die niet met hardcore/terror bezig zijn/geweest.
Hardcore is vrij simpel te maken, vooral met een tracker. Je hoeft in ieder geval geen muziekaal genie te zijn, wil je een track maken dat aardig klinkt.

En niemand zal aan één bepaalde muzieksoort vastzitten, het is alleen dat een bepaalde style je beter ligt als je van die style muziek houdt. Je weet immers wat je wil horen, dus dan maak je dat maar als het nog niet bestaat. :)

Verwijderd

en als ik je nou vertel, dat ik met de amiga met fasttracker kon toveren, maar er nou nix meer mee bak?
fat boy slim werkt er nog steeds mee zag ik laatst...
weet iemend waar je een goeie handleiding kan dl-en?

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:23 schreef Phase-Shifter het volgende:

[..]

Hardcore is vrij simpel te maken, vooral met een tracker. Je hoeft in ieder geval geen muziekaal genie te zijn, wil je een track maken dat aardig klinkt.

En niemand zal aan één bepaalde muzieksoort vastzitten, het is alleen dat een bepaalde style je beter ligt als je van die style muziek houdt. Je weet immers wat je wil horen, dus dan maak je dat maar als het nog niet bestaat. :)
Hehe gelijk heb, muzikale genie hoef je niet te zijn, maar de basis moet je zowieso kennen (al die noten en blaat). Hoe wil je anders een lekker vette donkere harmonieuze synth neerzetten :) Ja ik geef toe dat er heel wat simpele zijn ;)

En ja ook mee eens dat niemand vastzit aan een muzieksoort. (zelfde als muziekstijl ?).
Persoonlijk zag ik tracken ook als een uitdaging om nieuwe dingen te proberen. Ik hield bijv. niet erg veel van trance toendertijd, maar wilde het toch proberen.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:27 schreef STAYFAN het volgende:
en als ik je nou vertel, dat ik met de amiga met fasttracker kon toveren, maar er nou nix meer mee bak?
fat boy slim werkt er nog steeds mee zag ik laatst...
weet iemend waar je een goeie handleiding kan dl-en?
oeeeeeeeeeh heb jij nog zo'n amiga liggen?
Lekkere machines waren dat zeg!

Verwijderd

Do You Believe In A God That Satisfies
Do You Believe In A God That Opens Eyes
Do You Believe In A God That Tells You Lies
Or Do You Believe In Me ? ...

(over kicke nummer gesproken....)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 01:29 schreef RUFFNECK het volgende:

[..]

oeeeeeeeeeh heb jij nog zo'n amiga liggen?
Lekkere machines waren dat zeg!
helemaal mee eens...heerlijk arrangen en dam weer naar 1 track samplen zodat je weer 1 van de 4 mono kanalen overhad....klinkt stom maar ik blijf het missen...
ik heb hem later aan mijn neefje gegeven, en toen was ie dood :'(
ik heb toen een atari gekocht omdat je daat meer tracks op had, maar zoals de amiga is het nooit meer gelukt...

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:34 schreef STAYFAN het volgende:

[..]

helemaal mee eens...heerlijk arrangen en dam weer naar 1 track samplen zodat je weer 1 van de 4 mono kanalen overhad....klinkt stom maar ik blijf het missen...
ik heb hem later aan mijn neefje gegeven, en toen was ie dood :'(
ik heb toen een atari gekocht omdat je daat meer tracks op had, maar zoals de amiga is het nooit meer gelukt...
Ja ik had em zelf niet, maar een goeie maat van mij die ook een die-hard Fasttracker tracker ( :P ) was, gebruikte die. Ik geloof dat ie ook multiview ofzow aankon?

Niw, we gaan offtopic denk ik... :)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, trouwens wat ik me ook nog afvroeg:
Hoelang zijn jullie gemiddeld bezig om een nummer te maken? Ik ben er echt weken mee bezig..

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:44 schreef Elias_ het volgende:
Mjah, trouwens wat ik me ook nog afvroeg:
Hoelang zijn jullie gemiddeld bezig om een nummer te maken? Ik ben er echt weken mee bezig..
Allereerst hoe maak jij je nummertjes? (dus tracker ofzow?)
In het begin deed ik er ook 2 tot 3 weken over, ik had nog veel te leren over al die effecten die je softwarematig in die samples kon douwen.
Na een jaartje ongeveer, lukte het me om binnen 1-1,5 dag een nummer in mekaar te zetten, maaar meestal editte ik deze later toch wel weer om het te "perfectioneren"

Verwijderd

gut soms maanden, en dan aan 20 of meer projecten...zit ik in de auto... schiet me net dat ene deuntje te binnen wat heel goed een ander nummer zou kunnen worden...niets voor waar ik mee bezig was, dus dan maar nieuw..en dan de rest er omheen kleien...

Verwijderd

UK Garage, 2-step, r&b en hip-hop uiteraard een hoop met vocalen, vroeger veel techno & hardcore uitgebracht maar nu niks meer, alleen bovenstaande stylen

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:52 schreef XenoDaSouljah het volgende:
UK Garage, 2-step, r&b en hip-hop uiteraard een hoop met vocalen, vroeger veel techno & hardcore uitgebracht maar nu niks meer, alleen bovenstaande stylen
Ejay? :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 01:52 schreef XenoDaSouljah het volgende:
uitgebracht??
kennen we iets?

Verwijderd

Geen ejay nee :) , wel cubase sx en harddiskrecording :)

Binnenkort komt er een hoop uit onder yardcure , hit maar eens in google voor een verzamelcd garage nation, of kijk naar de tijdelijke website [url="http://www.yardcure.tk"]www.yardcure.tk[/url] , al uitgebracht onder yardcure - life that we livin feat lady saw en wayne wonder , vroeger onder Xenophobe samen met een maat van mee, veel rampestamp werk en hakkuh. :)

edit// het is ook allemaal begonnen met fastracker , was toen niet meer te houden en nu doe ik niks anders //edit

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 23 juli 2002 01:58 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Geen ejay nee :) , wel cubase sx en harddiskrecording :)

Binnenkort komt er een hoop uit onder yardcure , hit maar eens in google voor een verzamelcd garage nation, of kijk naar de tijdelijke website [url="http://www.yardcure.tk"]www.yardcure.tk[/url] , al uitgebracht onder yardcure - life that we livin feat lady saw en wayne wonder , vroeger onder Xenophobe samen met een maat van mee, veel rampestamp werk en hakkuh. :)
Tof man, ik vind UK Garage erg vet, maar zoals al zovaak gezegd is is dit egt nog "underground" in de zin van dat het buiten de UK nog niet egt ingeslagen is. Persoonlijk hoop ik ook niet dat het al te mainstream wordt.
Garage tracks die nog zo'n classic speedgarage tintje hebben, vind ik het vetst altijd :P

Verwijderd

sorry...ik zat toen meer aan de clubkant.
hoe kom je in deze stijl verzeild na het hakke!
wel beter trouwens..maar das een kwestie van smaak!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 02:02 schreef STAYFAN het volgende:
sorry...ik zat toen meer aan de clubkant.
hoe kom je in deze stijl verzeild na het hakke!
wel beter trouwens..maar das een kwestie van smaak!
er was een keer een dj-team uit de uk in nederland in de gingen draaien in een club hier, heb ze mijn werk laten zien en zo kwam er wat,nu hebben we 2 studio's een in the uk en de ander hier in het nederlandje :) , verder is garage in the uk lang niet meer underground, er worden met grote geldbedragen gegooid voor de duurste videoclips. Verder is garage en 2-step ook heel erg populair is in amerika en aangezien dit de 2 grootste landen in de musicbusiness is gaat er veel geld om in deze scene

Verwijderd

2-step gaat er bij mij niet zo in..ik mis een opbouw of zo..ik weet het niet..garage is idd al veel toegankelijker dan vroeger...heb pas nog zo'n ouwe cd uit de piekenbak geraapt...compiled in '92...das pas underground..

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 02:10 schreef STAYFAN het volgende:
2-step gaat er bij mij niet zo in..ik mis een opbouw of zo..ik weet het niet..garage is idd al veel toegankelijker dan vroeger...heb pas nog zo'n ouwe cd uit de piekenbak geraapt...compiled in '92...das pas underground..
ja ieder zijn eigen smaak he ? is maar goed ook anders word het zo saai, maar verder als ik thuis kom zet ik ook geen garage op ,luister liever naar andere dingen, omdat ik er dagelijks in de studio mee bezig ben. Verder luister ik bijv graag naar trance, wat ik ook wel eens maak (lang leve me juno :9 )

ontopic : Nummers maken doe ik meestal niet langer over dan 3 dagen, als het dan nog niks is laat ik het liggen , verder het afmixen en de final touch er aan geven duurt meestal wel nog langer, vooral de mix en het masterings proces gaat een hoop tijd inzitten. Duurt het wel langer als 3 dagen komt er een volgende producer bij meestal om het vol ideeen te h ouden

Verwijderd

ook ff on topic:

persoonlijk vind ik de combo reason+cakewalk+soundforge tot nu toe het lekkers werken..complete vrijheid, alleen een dual mon opstelling is niet overbodig..je komt een beetje plaats te kort om het dan overzichtelijk te houden.

Verwijderd

Big up to the drum n bass massive! :D

Ik gebruik FruityLoops + Nuendo + SoundForge nu. Ik probeer Cubase te leren, maar ik vind de interface nog wat raar. Reason ook wel gedaan, maar ik vind dat toch te strak (op een negatieve manier).
Ik maak ook rustige nummers en vooral experimenteren...

En natuurlijk heb ik vroeger ook FT2 gedaan. Prachtig programma :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 02:20 schreef STAYFAN het volgende:
ook ff on topic:

persoonlijk vind ik de combo reason+cakewalk+soundforge tot nu toe het lekkers werken..complete vrijheid, alleen een dual mon opstelling is niet overbodig..je komt een beetje plaats te kort om het dan overzichtelijk te houden.
Wat vind jij nou goed aan Cakewalk ? ik bedoel waarom begruik je het en niet logic of cubase ? ik heb me nog nooit zo bezig gehouden met sonor/cakewalk ? en ben wel benieuwd naar meningen

edit// dat zal morgen wel worden want ik zie dat het 2:24 is :P , lekker maffen dus :Z //edit

Verwijderd

ben aan cakewalk gewend geraakt omdat die als eerste kon step sequencen (voor zover ik toen wist)
ik werk overigens nog steeds met de zelfde versie (cw8)
reason hoeft niet strak te klinken als je maar goed met de filters omgaat.

Verwijderd

ik produceer punk/rock, (heb drums+versterkers enz in me kamer staan), gebruik nuendo, soms fruityloops voor tijdelijke opnamens met drum

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Hardstyle, Hardcore soms Terror (TERREUR BOVEN ALLES >:))

Als het maar beukt!

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een grote diversiteit aan stijlen hier :) Leuk om te zien! Ik "produceer" zelf progressive, vooral met Logic, en ik vind de Pro52 helemaal geweldig! Die nummers duren weleens een minuut of tien en ik ben altijd uren bezig om juist dat geluidje te krijgen in plaats van het geluidje wat ik heb. Takes time, get results zal ik maar zeggen.

Maar Yardcure is een serieus label dan? Coole shit, ik ben bezig met het opzetten van het label maar dat duurt nog wel even.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
triphop / progressive / trance / soms dnb - techno

laatste tijd luister ik meer naar triphop dus gaat mijn producties ook meer die kant op.

Human Bobby

Verwijderd

Zo'n beetje alle stijlen door elkaar heen ,een beetje experimenteel, zeg maar. Meestal pak ik een hardcore drumbeat/percussie, wat trancesynths/pads en gooi wat ambient geluidjes/psyefffecten erdoor heen (zoals de TR909) enz. Ik heb dus niet echt een stijl, maar het ligt toch meer in de buurt van goa/ambient en (hard)trance. :)

Verwijderd

noisy techno en electro !

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Me? :P
volop trance (ik houd van meer melodien)
verder speel ik gitaar (duh :P ) : blues / rock / jazz / country / pop
Keyboard : wat beetje bekend is : merendeel wat trance dingen..maar ik kan ook bijvoorbeeld die van bruce hornsby (changes geloof ik) beetje dan..niet helemaal (die gast is veelste goed :P )
eeuh..verder mondharmonica : blues
dat was et wel zo een beetje :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik maak op de computer met Logic Audio en m'n Audigy vooral funky fusion blues rock-achtige dingen :P Ik drum zelf, maar het opnemen vergt nog wat oefening :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Nog een tip voor het opnemen van midi controllers voor je virtual synths, bijv een lekker cutoff sweep opnemen, maak een nieuw midi kanaal zet die op 'any ' , en opnemen maar, daarna moet je de track wel terug routen naar je virtual synth, werkt perfect

in cubase wel te verstaan

edit// lukt dit niet zet dan bij midi filter sysex uit //edit

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:28
-> hardcore gabber (gedaan van 1993 t/m 2000)
-> (hard)trance probeersels (DOS-tracker werkte niet meer :( dus Fruityloops+Reason)
-> hardstyle (Buzz & Modplugtracker)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1