Je moet nu ook al betalen voor @mac.com e-mail |:(

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kreeg op mijn @mac.com mail-adres het volgende mailtje:
Dear iTools member,

Today we announced .Mac, pronounced "Dot Mac," that replaces the Apple iTools service. In the two and a half years since we introduced iTools, both the demand for Internet services and the cost of providing them has increased dramatically. As a result, we're no longer able to offer iTools for free. Instead, we are introducing a new paid membership program that will allow us to continually enhance and expand our Internet services offerings for our customers.

In addition to delivering dramatically enhanced versions of popular services like Mac.com Email, HomePage, and iDisk, .Mac includes all-new features like industry-leading virus protection, hassle-free data backup software, and more. And, as a member, you'll also get updates whenever new features are added. In fact, there are several great new services coming with the release of Mac OS X v10.2. So your .Mac membership grows with you over time.

Click here for all the details on .Mac

For the next two months, we invite you to explore what .Mac has to offer. Your iTools account will remain active until September 30th, and will also act as your .Mac trial account where you can try out the new service. As a thank-you for pioneering the growth of these services with us, you'll receive a special rate of $49.95 for your first year's .Mac membership a full $50 off the standard rate of $99.95.

If you choose not to join .Mac, your iTools account will be turned off on September 30th. Join before then to keep your account active and receive your special $49.95 rate. And keep an eye on your mailbox. We'll be sending reminders and tips for getting started with .Mac.

Sincerely,

Apple Computer

[Get the details on .Mac.]
[Go to your .Mac trial account.]
[Join as a full .Mac member. Only $49.95.]

© Copyright 2002 Apple Computer, Inc. All rights reserved.
@Mac.com e-mail behoorde tot de I-tools, gratis voor Mac gebruikers. Sinds de zomer van 2000 heb ik zo'n mail-adres. Erg handig, want je wisselt nog wel eens van provider en zo heb je een mail-adres dat gewoon altijd te gebruiken is.

Nu begint Apple met .Mac, en wordt het gratis I-tools afgeschaft.

Ik :r :r :r :r :r daarop. Net KPN met dat voice-mail gedoe: Eerst jaren gebruikers lokken, en daarna laten dokken. Dankzij dit soort klote geintjes kan ik nu iedereen een nieuw e-mail adres gaan doorgeven, inclusief alle fora waar ik lid van ben. Nog een gelukje dat Apple dit 2 maanden van tevoren meldt, en dat ik daarna nog een 60 dagen trial kan nemen. Dit betekent dus dat ik 4 maanden de tijd heb om iedereen op de hoogte te brengen van een nieuw mail-adres. Maar hoe dan ook, ik vind het een rotstreek.

Wat moet ik nu? Ik heb ook een @xs4all.nl-mail adres maar ja als ik over een tijdje van provider zou wisselen (stel dat...) dan kan ik wéér al die zooi gaan wijzigen. Als ze nou eens kappen met dat internet kunstmatig duur houden, dan hoeven dit soort diensten ook geen betaaldiensten te worden. Ik ga hier in ieder geval niet voor betalen, én Apple zakt behoorlijk in aanzien bij mij. Ik had Apple ooit hoog, maar nu...
Eikels :(

Hoe kan ik nou ooit veilig een gratis POP3-adres nemen waarvan ik weet dat ik dit gewoon jaren kan gebruiken zonder dit soort gedonder? (ik wil er wel wat voor betalen, maar dat moet ophouden met 10 Euro per jaar, en dan gewoon betalen via bank/giro en geen gezeik met creditcards :r )

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
gmx.net bestaat nog altijd :) (zowel gratis als betaald). Zie verder [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/15#15"]de FAQ[/url].

Een eigen domein is altijd een optie, en verandert natuurlijk helemaal nooit, maar is wel een stukje duurder.

Daarnaast zijn er redirect-services (bigfoot.com), maar van de continuiteit daarvan zou ik ook niet uitgaan :{..

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 00:52 schreef Kjev het volgende:
gmx.net bestaat nog altijd :) (zowel gratis als betaald). Een eigen domein is altijd een optie, en verandert natuurlijk helemaal nooit, maar is wel een stukje duurder.
Pff eigen domein..leuk idee, maar als je een paar dagen down ligt door een provider die dwars ligt, of een server die op z'n gat ligt, dan komen mijn mails niet aan.
Ik ben geen internet-provider en een 99,99% fulltime bereikbare mailbox is niet iets dat je met een consumenten-verbindinkje op een zolderkamertje kunt realiseren. Waren er maar gewoon providers die gratis of goedkope mail aanbieden en continuïteit garanderen.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op dinsdag 23 juli 2002 00:54 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Pff eigen domein..leuk idee, maar als je een paar dagen down ligt door een provider die dwars ligt, of een server die op z'n gat ligt, dan komen mijn mails niet aan.
Ik ben geen internet-provider en een 99,99% fulltime bereikbare mailbox is niet iets dat je met een consumenten-verbindinkje op een zolderkamertje kunt realiseren. Waren er maar gewoon providers die gratis of goedkope mail aanbieden en continuïteit garanderen.
Ermmm... je plaatst toch het domein bij een provider... Wat is het verschil?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 00:58 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Ermmm... je plaatst toch het domein bij een provider... Wat is het verschil?
Als ik een eigen domein aanvraag, heb ik de mail-server op mijn eigen server. De DNS is dan wel bereikbaar, maar de mail-server niet altijd omdat ik nooit met mijn server 100% uptime kan garanderen.

Verwijderd

Wanadoo Free acountje ? :)

pop3 ophalen van pop.wanadoo.nl

en smtp met je providers ISP :P

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

eigen mail server / domein rulles :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

[url="http://help.apple.com/mac/5/help/mail/pgs/mac43.htm"]http://help.apple.com/mac/5/help/mail/pgs/mac43.htm[/url]

tsk! het blijft gratis hoor :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 15:41 schreef chem het volgende:
[url="http://help.apple.com/mac/5/help/mail/pgs/mac43.htm"]http://help.apple.com/mac/5/help/mail/pgs/mac43.htm[/url]

tsk! het blijft gratis hoor :)
You must be a full .Mac member who has purchased an additional email-only account.

:?

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 17:13 schreef dev het volgende:

[..]

You must be a full .Mac member who has purchased an additional email-only account.

:?
Dat "gratis" geldt dus alleen als je een .Mac account hebt en daar een 2e mail account bij wil hebben.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 00:54 schreef svdmeer het volgende:
Waren er maar gewoon providers die gratis of goedkope mail aanbieden en continuïteit garanderen.
Hmm, misschien kost het wel geld voor die provider, en misschien willen ze zelfs winst maken. :z
Pagina: 1