Toon posts:

Interesse in collectief REASON project?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste reason gebruikers,

Ik wilde proberen of het een suc6 zou worden om collectief een Reason project te starten met een bepaalde basis, waar een ieder zijn creativiteit op kwijt kan. Dit is puur om te kijken hoe het werkt als je met een echt grote groep een productie probeert te maken. Ik wil wel een beetje webspace beschikbaar stellen om wekelijks een url'etje te posten.

graag jullie reacties!
(het gaat hier om een basis van progressive trance op ongeveer 140 bpm.) en met reason 1.0!

Verwijderd

Mjah.. leuk idee wel, maar 140 bpm is beetje te snel voor mij.. trouwens hoe ga je dat doen? Ik maak eigenlijk alleen loops in Reason en daar gebruik ik samples voor die niet iedereen of helemaal niemand anders heeft.. ben ik vast niet de enige in..?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Samen software ontwikkelen via Internet kan nog erg goed werken, maar muziek maken? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
als je hem opslaat (.rns), slaat ie de samples toch ook op?
bpm kunnen aangepast worden toch?..

Verwijderd

Topicstarter
met midi gebeurt het al jaren op nieuwsgroepen!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik wil er best aan mee werken, maar de samples worden helaas niet opgeslagen als je het als .rsn opslaat.
Dus dan moet je als je samples gebruikt, die erbij leveren, en dan ook het volledige path ernaar geloof ik..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
kan ook,
ik zip de boel, en de standaarddir is dan bijv:
c:/reasonproject/....
idee?

• Phase

Phase

Supremely Insane

Volgens mij kun je het beste een basis, met alleen maar reason sounds, leveren, en dat iedereen daar wat van probeert te maken.
Zoiets als een fotosoepchallenge, maar dan een ReasonChallenge. :) :)

Of inderdaad zoals je zegt, de samples erbij, met die dir. als standaard ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 01:05 schreef Phase-Shifter het volgende:
Volgens mij kun je het beste een basis, met alleen maar reason sounds, leveren, en dat iedereen daar wat van probeert te maken.
Zoiets als een fotosoepchallenge, maar dan een ReasonChallenge. :) :)
lijkt me inderdaad beter, op die manier haal je wel het meeste uit reason zelf...het is tenslotte geen magix..
de standaard factorybank is voor mij tot nu toe ruim voldoende geweest!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Samples kan je allemaal in de rns zetten, via file -> Song-self-contain-settings. Het is een leuk initiatief, maar de uitwerking is moeilijk. Ik heb al eerder co-ops gedaan en het probleem is dat veelal ieder z'n eigen visie heeft op hoe het moet worden/klinken. Ik ben zelf ook te druk bezig met m'n eigen nummers en stop daar op het moment liever tijd in dan in een co productie. Ik hou het topic iig wel in de gaten. Suc6 ermee :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip...ik wilde het gebruik van samples dan in ieder geval beperken tot voices of andere essentiele geluiden. dat iedereen zijn eigen ideeén heeft lijkt mij juist mooi!
misschien kan ik zelfs contact opnemen met de jongens van propellerhead..een prijsje voor de beste arrangementen is altijd leuk en zeker als dit in de vorm van een gratis exemplaar van REASON 2.0 gaat!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik denk inderdaad dat als iedereen aan hetzelfde liedje gaat werken er problemen ontstaan, omdat zoals Kaspur al zegt, iedereen heeft zijn eigen ideeen over hoe het moet klinken.

Dan krijg je van die taferelen dat mensen bepaalde stukken uit het liedje dat iemand anders gemaakt heeft gaan deleten.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat je op den duur toch een opsplitsing krijgt inderdaad.is het dan een idee om in meerdere teams te gaan werken? dan beperk je dit risico enorm!

Verwijderd

Het is een leuk plan, maar ik begrijp nog steeds niet hoe je dat in de praktijk wilt gaan brengen.

/me wil zeker mee doen!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Op dinsdag 23 juli 2002 01:21 schreef STAYFAN het volgende:
ik denk dat je op den duur toch een opsplitsing krijgt inderdaad.is het dan een idee om in meerdere teams te gaan werken? dan beperk je dit risico enorm!
Jah, dat lijkt me een goed idee.
Misschien een idee dat je eerst de basis post, wij er wat mee klooien en dat ergens neerzetten, zodat we kunnen horen welke richting iedereen uit wil.
Aan de hand daarvan kan iedereen kijken met wie hij wil samenwerken. :)

• RUFFNECK
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

:( Heb ook interesse, maar nog nooit met Reason gewerkt :'(
Anyways, lijkt wel leuk en ik zal dit projecte blijven volgen :)

Verwijderd

Topicstarter
goed, dit is het plan:
ik ram 3 basisprojecten het net op...
in deze projecten staat vast:
de beat,
de lengte,
de bass synth.
verder is alles vrij!
deze 3 projecten moeten verschillende genres zijn.(kan je diegene kiezen die je het meest aanspreekt)
hierin arrange je wat je mist...
iedere vrijdag mail of ftp je je creatie naar mij of een evt project beheerder toe. deze beslist wat wel of geen leuke ideeen zijn en gooit deze selectie terug op het net.
er mag verder dus door niemand gewist worden!het project moet groeien!dat is het hele idee er achter.het mooie hiervan is juist dat je van elkaar leert.
ik ken uiteindelijk een paar producers die dit geheel kunnen afwerken tot een professioneel geheel.(of gehelen)
op deze manier moet het mogelijk zijn om uiteindelijk 3 complete projecten af te leveren, en als hier door meerdere mensen over nagedacht is , word het ook door meerdere mensen goed gevonden lijkt me!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Wel een grappig idee...

Nu nog ff een platenlabel zoeken en de opbrengst gaat naar een goed doel.... *kuch* tweakers.net *kuch* :P

• BCC
  • Laatst online: 08:13

BCC

Count me in :)
Ik draai alleen altijd Reason onder Cubase omdat ik niet kan werken met die kl*te interface van reason... maar daar verzin ik wel wat op >:)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Phase

Phase

Supremely Insane

/kick
Op dinsdag 23 juli 2002 01:45 schreef STAYFAN het volgende:
goed, dit is het plan:
ik ram 3 basisprojecten het net op...
in deze projecten staat vast:
de beat,
de lengte,
de bass synth.
verder is alles vrij!
deze 3 projecten moeten verschillende genres zijn.(kan je diegene kiezen die je het meest aanspreekt)
hierin arrange je wat je mist...
iedere vrijdag mail of ftp je je creatie naar mij of een evt project beheerder toe. deze beslist wat wel of geen leuke ideeen zijn en gooit deze selectie terug op het net.
er mag verder dus door niemand gewist worden!het project moet groeien!dat is het hele idee er achter.het mooie hiervan is juist dat je van elkaar leert.
ik ken uiteindelijk een paar producers die dit geheel kunnen afwerken tot een professioneel geheel.(of gehelen)
op deze manier moet het mogelijk zijn om uiteindelijk 3 complete projecten af te leveren, en als hier door meerdere mensen over nagedacht is , word het ook door meerdere mensen goed gevonden lijkt me!
Mee eens, wanneer kunnen we de 3 basisprojecten verwachten?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Leuk idee, maar ik ben zelf al druk genoeg bezig een stuk of 11 nummers te produceren.. enneh..ik wil et commercieel dnek ik gaan gebruiken..dus meedoen den ik ff niet

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op woensdag 24 juli 2002 21:41 schreef gitaarwerk het volgende:
Leuk idee, maar ik ben zelf al druk genoeg bezig een stuk of 11 nummers te produceren.. enneh..ik wil et commercieel dnek ik gaan gebruiken..dus meedoen den ik ff niet
toemaar ;)

• BCC
  • Laatst online: 08:13

BCC

Op woensdag 24 juli 2002 21:41 schreef gitaarwerk het volgende:
Twee woorden: FAT CHANCE!
Maar doe verder wat je niet laten kunt...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1