Ik ben al 3 dagen op zoek naar een goede overzichtelijke methode om simpelweg een XML bestandje in te lezen en de data die tussen de tags staat eruit te halen met een For Each loop. Zeg maar dat dit mijn XML bestandje is:
Hoe krijg ik dan nu de inhoud van laag1 en 2 en de namen en plaatsen? De informatie moet er als volgt uitgehaald worden:
Ik weet dat dat laag 2 xmlDoc.parent.childnodes ofzo benoemt moet worden, maar hoe precies weet ik niet. En hoe ik dat naam en plaats data eruit kan vissen weet ik ook niet.
Ik hoop snel een replytje te krijgen, want ik zit erg vast. Script graag in VBscript, JScript is klote. doei
tmmk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <data> <laag1> <laag2> <naam>Naam</naam> <plaats>Plaats</plaats> </laag2> <laag2> <naam>Naam</naam> <plaats>Plaats</plaats> </laag2> <laag2> <naam>Naam</naam> <plaats>Plaats</plaats> </laag2> </laag1> <laag1> <laag2> <naam>Naam</naam> <plaats>Plaats</plaats> </laag2> <laag2> <naam>Naam</naam> <plaats>Plaats</plaats> </laag2> <laag2> <naam>Naam</naam> <plaats>Plaats</plaats> </laag2> </laag1> </data> |
Hoe krijg ik dan nu de inhoud van laag1 en 2 en de namen en plaatsen? De informatie moet er als volgt uitgehaald worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| For Each laag2 in laag1 %> <table> <tr> <td>Naam: <naam></td> </tr> <tr> <td>Plaats: <plaats></td> </tr> </table> <% Next %> |
Ik weet dat dat laag 2 xmlDoc.parent.childnodes ofzo benoemt moet worden, maar hoe precies weet ik niet. En hoe ik dat naam en plaats data eruit kan vissen weet ik ook niet.
Ik hoop snel een replytje te krijgen, want ik zit erg vast. Script graag in VBscript, JScript is klote. doei
tmmk