Ik heb dus een Abit BX6 rev2 met een C300@466, duidelijk toe aan een upgrade, daarom wou ik er nieuwe Celeron insteken. Daar er enkel nog een C633 (Blue Core) ter beschikking was in de lokale hardwarezaak heb ik deze proc moeten testen.
Probleem: multiplier 9,5 kent m'n Abit niet (met de nieuwste bios).
Vreemde is echter als ik toch doorga met booten (via F1) de processor wel werkt. Nu wordt het zelf nog beter: Als ik 100Mhz FSB selecteer in SoftmenuII dan werkt ie nog altijd! 633@950 draait stabiel (toch zeker voor een halfuur in Wot, Nfs4, 3Dmark2000) met standaard Intel Cooler.
Enige nadeel is dat ik de oc-instellingen in het SoftMenuII elke keer opnieuw bij het opstarten moet instellen. Gaat Abit de nieuwe multipliers ondersteunen via een Biosupdate of hoef ik dit niet meer te verwachten? Of is er nog een andere truukje?
Enige nadeel is dat ik de oc-instellingen in het SoftMenuII elke keer opnieuw bij het opstarten moet instellen. Gaat Abit de nieuwe multipliers ondersteunen via een Biosupdate of hoef ik dit niet meer te verwachten? Of is er nog een andere truukje?