Toon posts:

Abit BX6r2 Multiplier 9,5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Abit BX6 rev2 met een C300@466, duidelijk toe aan een upgrade, daarom wou ik er nieuwe Celeron insteken. Daar er enkel nog een C633 (Blue Core) ter beschikking was in de lokale hardwarezaak heb ik deze proc moeten testen. :) Probleem: multiplier 9,5 kent m'n Abit niet (met de nieuwste bios). :( Vreemde is echter als ik toch doorga met booten (via F1) de processor wel werkt. Nu wordt het zelf nog beter: Als ik 100Mhz FSB selecteer in SoftmenuII dan werkt ie nog altijd! 633@950 draait stabiel (toch zeker voor een halfuur in Wot, Nfs4, 3Dmark2000) met standaard Intel Cooler.

Enige nadeel is dat ik de oc-instellingen in het SoftMenuII elke keer opnieuw bij het opstarten moet instellen. Gaat Abit de nieuwe multipliers ondersteunen via een Biosupdate of hoef ik dit niet meer te verwachten? Of is er nog een andere truukje?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Mijn Abit BE6 heb ik geflashed, van multiplier 8x naar 12x, dan kan bij jou bord misschien ook wel!

Verwijderd

Topicstarter
Das een BE6, ik heb een BX6r2... hij is geflashed maar heeft een maximale multiplier van 9x. Of bestaan er ook 'officieuze' flashes?

Verwijderd

Hm BIOS update, maar das eigenlijk niet eens nodig, die multiplier is toch gelocked en dan hapt je mobo het toch wel, het heeft weinig keuze :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar nu moet ik telkens manueel oc bij het opstarten... :(

Verwijderd

Jah das idd wel onwijs bagger en niet te doen, is toch hopelijk wel een BIOS update voor te vinden.

*edit*
FF geneuzeld op de Abit site en idd maar tot 600mhz Cel2. Ik zou ze ff een mailtje sturn oid. Niet dat je dan gelijk morgen je BIOS hebt ofzo, maar wie weet zijn ze bezig met een update of hebben ze een andere oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Is gebeurd eerder deze avond... 'k verwacht natuurlijk pas tegen maandag een antwoord. ;)

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Je kan ook je pc gewoon opstarten met zeg 75Mhz FSB en in windows met SoftFSB automatische naar 100Mhz gaan.....

OK je hebt een extra stapje met opstarten maar je bent wel je handmatige (tijdrovende/irriterende) overclock gebeuren kwijt;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat proggie ff bekeken, gelukkig wordt m'n MB ondersteund. :) Ik neem aan dat ik clockgenerator niet nodig heb...

Bedankt Rozz! :) Dit moet wel lukken totdat Abit een bios-update uitbrengt. Hoop ik.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

K.....graag gedaan...

Wacht zelf ook op`n update...maar duurt wat lang:(

Verwijderd

multiplier zin ingebakken in je cpu (gelocked)ook al ondersteund je moederboard
de processor officieel niet (sinds wanneer storen tweakers zich daar eigenlijk aan)
doet 'ie het verder wel.
Dat je bij het opstarten op F1 moet drukken, kan je uitzetten in je bios bij je cpu instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik er aan denk: ik kan in SoftFSB de voltage niet tweaken... misschien is de 950 zo niet meer haalbaar. I'll will see soon...

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Je zet je voltage toch gewoon hoger in je bios...zodat je al "vermogen" hebt om in windows om met SoftFSB je FSB omhoog te gooien?? of zie ik het verkeerd;)

Verwijderd

Topicstarter
Doordat de multiplier onbekend is, reset de bios telkens m'n softmenu, dus ook m'n voltageinstelling. Snappie?

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Tja...dan kan ik je ook niet verder helpen:(

Sorry;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vergeten nog te reageren nadat ik de processor heb aangeschaft. Hierbij de resultaten:

Nadat ik de optie 'Hold on Error' in m'n softmenu uit had gezet bleek dat de overklok instellingen niet veloren ging. :) 633@950 was dus geen probleem meer...

SoftFSB crashed wel, waarschijnlijk omdat de multiplier van 9,5 niet in de bios wordt ondersteund. Niet zo erg...

De standaard cooler (Coolermaster ofzoiets) die er nu nog op zit voldoet om het geheel stabiel te draaien (1,85V) BEHALVE in 3D-games zoals Fifa en NFS4. (Die crashen na een halfuur) BGII is daarintegen wel stabiel.
Er komt binnenkort een Golden Orb op, maar die zijn niet makkelijk goedkoop te vinden in België. Zeker niet als je em samen wil kopen met een ATI Radeon 32DDR.

Conclusie: die ouwe BX6rev2 kan nog best mee met zijn tijd en de huidige overklokwereld.
Pagina: 1