[LapTop] P4 or Mobile P4 in Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:20
Volgende 'probleem':

Ik bestel een Asus L3800C laptop voor 1970 euro. Laptop komt in de winkel aan maar na check blijkt dit niet de L3800C te zijn maar de L3400S (foutje Asus naar importeur). Dit zijn exact dezelfde laptops alleen de L3800C heeft een mobile P4 en de andere een normale. De winkel is zo vriendelijk mij de L3400S voor 1700 euro aan te bieden (laagste prijs in de watch is 1909 voor deze machine). Wat moet ik doen :?

Configuratie: p4-1.6GHz/256MB/30GB/15"/DVD

Ik ben bang dat door de hitte van de normale P4 naar verloop van tijd te processor zichzelf af gaat knijpen en ook dat de accu snel leegloopt. Ik kan er natuurlijk een tweede accu bijkopen (149 euro) maar twee accus is weer een stuk zwaarder om mee te nemen. Een prijsverschil van 270 euro is echter ook niet onaardig...

Iemand met gebruikservaring van een P4 vs P4-M? Moet ik toch voor de P4-M gaan?

Verwijderd

Ik zou voor de Mobile versie gaan gaan. Is toch speciaal voor dit soort doeleinden gemaakt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je geen mobile PIV hebt, dan mag je constant naar zo'n herrie fan luisteren.
Een mobile gaat af en toe maar aan vanwege het lage verbruik.
Ik zou dus voor een mobile gaan en geen desktop. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Is het ook niet zo dat de 3400 een 14 en de 3800 een 15 inc beeld is .
en de L3400 is er al voor 1625 euro te koop.(kijk op [url="http://www.prijsindex.net"]www.prijsindex.net[/url]

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:20
Ja, het zou kunnen dat het een L3800S is met een 1.6GHz P4 maar daar staat er maar 1tje van in de pricewatch en die staat daar voor 1999 euro. Dan zou 1700 euro wel een mooie prijs zijn. Dus het enige verschil tussen de 3400 en 3800 serie is de schermgrootte?

Maar ik heb mijn keuze gemaakt mede dankzij de replies, ik wacht twee weken op de mobile uitvoering :)

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Op maandag 22 juli 2002 23:38 schreef Rick2001 het volgende:
Als je geen mobile PIV hebt, dan mag je constant naar zo'n herrie fan luisteren.
Een mobile gaat af en toe maar aan vanwege het lage verbruik.
Ik zou dus voor een mobile gaan en geen desktop. :)
Osse stront.
Heb een P4 1,6 in een Voyager Notebook van Paradigit.
Alleen bij heavy games (SOFII) gaat de fan aan.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Heeft hier iemand er varing met de 3400S?
Ik heb geen geld (:P) voor een de mobile versie.
Maar ik vraag me of er hier personen zijn die er een hebben en wat kunnen zeggen over de behuizing\scherm. :)

Hij is er trouwens al voor 1617 euro op [url="http://www.computerpirates.com"]www.computerpirates.com[/url] :9

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waar gebruik je het ding voor? Afknijpen e.d. kun je uitzetten, herrie valt best mee alleen je accu's gaan er wat harder doorheen met een normale P4. Als je de kracht niet nodig hebt en liever wat langer onderweg wil zijn zou ik voor de mobile gaan. Wil je gewoon een snelle laptop met alle rekenkracht dan zou ik de normale P4 pakken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Hmm, ik heb dus de Asus L3800S gekocht (de über-variant :+ ), maar naar mijn weten zit er geen P4-Mobile in. Hij's lekker rustig met z'n fan. Beetje heet in 't begin, maar dat schommelt als de nete. Ik vind 't een toplaptop! Goeie ervaringen mee, al heb ik 'm pas 4 dagen :)

Btw, installeer niet de Intel Application Accelerator..die maakt je laptop fubar :)

En nog wat, over mijn topic waar nu een slotje op zit (één van de zovelen) in OW, ik heb 'm voor 1500 euro gekocht.

Have fun met je laptop...boeiend welke variant :9
edit:
Je nick eronder schijnt niet op prijs gesteld te worden...dus...

• Gehaktbal
Op dinsdag 23 juli 2002 13:38 schreef KtK het volgende:
Hmm, ik heb dus de Asus L3800S gekocht (de über-variant :+ ), maar naar mijn weten zit er geen P4-Mobile in. Hij's lekker rustig met z'n fan. Beetje heet in 't begin, maar dat schommelt als de nete. Ik vind 't een toplaptop! Goeie ervaringen mee, al heb ik 'm pas 4 dagen :)

Btw, installeer niet de Intel Application Accelerator..die maakt je laptop fubar :)

En nog wat, over mijn topic waar nu een slotje op zit (één van de zovelen) in OW, ik heb 'm voor 1500 euro gekocht.

Have fun met je laptop...boeiend welke variant :9
edit:
Je nick eronder schijnt niet op prijs gesteld te worden...dus...
Waar hebbie die gekocht dan? :9~ :9~
Scheelt 117 euro met mijn laagste prijs en das dan nog de 3400S :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 13:52 schreef Gehaktbal het volgende:
Waar hebbie die gekocht dan? :9~ :9~
Oooow, ergens.. >:) (Ja, legaal!)

Maar ik denk niet dat ik dat voor jou ook kan regelen...sorry :'(

• Gehaktbal
Jammer :'(

* Gehaktbal Zoekt vrolijk verder :P

Verwijderd

Ik zou niet meer vrolijk zijn als ik dat hoorde :+

Maar succes verder >:) Het is een leuk apparaatje...alleen ff wennen dat 't geen natural toetsenbord heeft. Dat zou wel een uitvinding zijn op een laptop: een mobile natural toetsenbord :P
Pagina: 1