MBR kapot voor de 2e X: 29160 de oorzaak???

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik word er goed ziek van.
Het is nu de 2e keer dat mijn MBR naar de maan is. De eerste keer was dit op een Seagate Cheetah disk (2e hands Ebay) met XP erop. Dit gebeurde nadat mijn modem erbij werd geprikt....BSOD! . Na veel gemail met Seagate support Nederland (goeie support trouwens) en het eindeloos draaien van tools en utilitites bleek een PCB van de disk kapot te zijn. Gelukkig garantie dus die disk is nieuw onderweg.
Ik wilde toch tijdelijk doorwerken en dus Win2000 Pro (sp2) op mijn IBM 307030 gezet en gaan. Geen prob. totdat mijn SB Audigy erbij werd gezet (naast vid krt en SCSI controller). Die werd niet echt goed gedetecteerd. Verschillende slots geprobeerd, no luck. Ik besloot ACPI eraf te mikken (vervang ACPI door standard)daar WIN2K al mijn kaarten op 1 irq mikte (mag overigens geen prob. zijn) om zodoende zelf de irq's te bepalen. Restart en boem.....ntdetect pleite!! Fast repair Win2K gedraaid, reboot, again ntldr weg. Fdisk /MBR kan ie de nieuwe MBR niet wegschrijven. Ander tools (Ontrack, IBM) willen in het geheel niet starten ("cannot start DOS")
Nu heb ik het vermoeden dat dit aan mijn Adaptec 29160 SCSI controller ligt. Sinds die eraan hangt zijn die 2 MBR's kapot gegaan (hoewel ik me afvraag wat een SCSI controller met een IDE disk kan doen..). Ik had eerder een Adaptec 2930 z. problemen.
Iemand enig idee???

Dit zijn mijn specs (krijg deze week mijn P4 2.26, 1ghz PC2700 Samsung, en Asus P4S533). Niets ge-oced:

KT7A laatste BIOS
512 MB pc133
Asus Geforce 4600
T-bird 1ghz
SBL Audigy
Adaptec 29160
Plextor 32S SCSI

De volgende kaarten heb ik eruit gemikt:
-ISDN kaart
-Network controller

Verder zijn compoorten uitgeschakeld en ook USB (vrije ivm irq's)

• b-gone
**kick**
en update:

Mailtje v. Adaptec: irq 29160 mag niet geshared zijn.

Kan toch niet de oorzaak van een MBR fault zijn???

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
heb je al eens met de cd van XP of 2000 geboot en een repair gedaan ?

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dat lijkt me sterk dat die SCSI controller dat doet, ik heb ook zo'n Adaptec 29160 controller en nog niks mee gehad, nog nooit een MBR verziekt, ik heb ook een IDE schijf n mn pc hangen er gebeurd echt nooit wat, ik denk dat het iets anders is.

• b-gone
//quote
heb je al eens met de cd van XP of 2000 geboot en een repair gedaan ?
//quote

Heb nu alleen mijn (factory repaired) SCSI disk, SCSI cd-rom en VGA aangesloten. Leek mij het beste om een nieuwe installatie v Win2000 te doen.....

Opstarbare cd gaat ok, echter als ik aangeef een nieuwe partitie aan te leggen op die Cheetah (v. ca. 8GB) dan krijg ik "cannot write to disk". De partitie kan ie wel aanmaken dus, de install gaat echter helemaal mis. Allerlei utils gedraaid (Data Advisor, Data Manager v Seagate, Seatools)geen prob gevonden. Mijn termination staat ok, alles wordt ook goed herkend op de adaptor.

(ter info: die disk kwam dus al low-level formatted uit de doos)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Terminators goed ?

Do as I say, don't do as I do.

• b-gone
Op woensdag 24 juli 2002 09:12 schreef Bart-01 het volgende:
Terminators goed ?
"Mijn termination staat ok, alles wordt ook goed herkend op de adaptor".

• b-gone
was dus de kabel die **krak** was
Pagina: 1