Toon posts:

[RH 7.3] ISO's kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals de topictitel het al aangeeft ben ik door een onverwachte crash van Win ME (nou ja, onverwacht.. :P) m'n RH ISO's kwijt, dat wil zeggen: ik heb nog wel die ISO uitgepakt in verschillende mappen staan.

ik was bezig met ze op CD te fikken maar na de eerste CD ging het niet meer zo goed met Windows.

Nu heb ik dus uitgepakte ISO's, maar als ik dan gewoon alle bestanden op een CD fik zegt RH dat de bastanden niet op de CD staan en hetzelfde zegt ie bij een HD install als ik de bestanden weer terugconverteer met winISO ;(

opnieuw downen is ook niet echt een optie omdat ik het zit met het o zo fijne zeelandnet wat je maar 5000 MB per maand mag downen :(

iemand een oplossing voor dit probleem? :)

PS: ik heb de search geprobeerd en google, maar beiden gaven geen verhelderend antwoord

Verwijderd

alviss.et.tudelft.nl/pub/redhat/7.3/en/iso/i386/

port 21 anon login
staat de EN iso's

Verwijderd

Voor weinig kun je zo'n iso aanschaffen. Uit de FAQ:
Is kooplinux.nl/munnikes.nl betrouwbaar?
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen over deze twee bijverdieners gehoord.
Voor een paar knaken heb je dan de iso's thuisgestuurd. :)

Verwijderd

je mag ze niet downloaden?
tja dan weet ik het ook niet meer,
je kan ze vast kopen in zo'n mooie dure doos bij de boekhandel op de hoek, maar daar zit je ook niet op te wachten ik zou ze lenen van je klasgenoot, of wachten tot volgende maand.

je mag ze ook op komen halen maar hier in de buurt (Hillegom) hebben we zeker geen zeelandnet......;)

Verwijderd

Een maandje wachten misschien ?? :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 23:46
Wanneer je de files weer tot een ISO wilt samen voegen, zul je dat wel met rockridge extenties moeten doen.
Het enige programma dat ik daarvoor ken is mkisofs. Dat is een linux-programma, wat de permissies ed. mee neemt op de CD.
Ff voor de volledigheid...
ISO9660 ondersteund standaard 8.3 characters als filenaam, en aleen maar hoofdletters.
Joliet, wordt naast de IS9660 "file-tabel" gezet en vertelt (windows) dat dir. "MYDOCU~1." eigenlijk "My Documents" heet
De Rockridge extentie zegt daarnaast ook nog eens wie de eigenaar is, wat de permissies zijn en ondersteund ook symlinks.
Daarnaast wil je de eerste CD ook nog bootable hebben, oftewel je moet ook de boot-image meepakken. (want wie heeft er tegenwoordig nog een floppy drive)

Kortom dat heb je nodig om Redhat CD's te maken. Uiteraard moeten de files dan wel op een Ext2/3 partitie staan en niet een FAT32, want dan is die informatie uiteraard verloren. Dan zit er vrij weinig anders op dan te wachten totdat je ze weer kunt downloaden, danwel dat je de CD's koopt of van een ander kopieert.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 juli 2002 23:30 schreef TD-er het volgende:
Wanneer je de files weer tot een ISO wilt samen voegen, zul je dat wel met rockridge extenties moeten doen.
Het enige programma dat ik daarvoor ken is mkisofs. Dat is een linux-programma, wat de permissies ed. mee neemt op de CD.
Ff voor de volledigheid...
ISO9660 ondersteund standaard 8.3 characters als filenaam, en aleen maar hoofdletters.
Joliet, wordt naast de IS9660 "file-tabel" gezet en vertelt (windows) dat dir. "MYDOCU~1." eigenlijk "My Documents" heet
De Rockridge extentie zegt daarnaast ook nog eens wie de eigenaar is, wat de permissies zijn en ondersteund ook symlinks.
Daarnaast wil je de eerste CD ook nog bootable hebben, oftewel je moet ook de boot-image meepakken. (want wie heeft er tegenwoordig nog een floppy drive)

Kortom dat heb je nodig om Redhat CD's te maken. Uiteraard moeten de files dan wel op een Ext2/3 partitie staan en niet een FAT32, want dan is die informatie uiteraard verloren. Dan zit er vrij weinig anders op dan te wachten totdat je ze weer kunt downloaden, danwel dat je de CD's koopt of van een ander kopieert.
Nouja, permissies en owner zijn niet de boeiendste zaken als het over packages op een CD gaat, maar het zou inderdaad kunnen dat dat roet in het eten gooit (of wie weet heeft die installkernel geen Joliet... zou kunnen). Bootable is ook een probleem ja.

Waarom heb je ze eigenlijk 'uitgepakt'? ISOs kun je beter gewoon direct op CD pleuren.

Verwijderd

Als dit ze zijn:
valhalla-i386-disc1.iso 637 MB (668,499,968 bytes)
valhalla-i386-disc2.iso 638 MB (669,319,168 bytes)
valhalla-i386-disc3.iso 493 MB (517,079,040 bytes)
valhalla-SRPMS-disc1.iso 556 MB (583,958,528 bytes)
valhalla-SRPMS-disc2.iso 596 MB (625,541,120 bytes)

wil ik ze wel ff voor je branden... mail dan ff je postadres naar bunny AT freeler DOT nl dan heb je ze over 2 of 3 dagen in huis ofzo...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 23:46
Op maandag 22 juli 2002 23:34 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Nouja, permissies en owner zijn niet de boeiendste zaken als het over packages op een CD gaat, maar het zou inderdaad kunnen dat dat roet in het eten gooit (of wie weet heeft die installkernel geen Joliet... zou kunnen). Bootable is ook een probleem ja.

Waarom heb je ze eigenlijk 'uitgepakt'? ISOs kun je beter gewoon direct op CD pleuren.
Volgens mij gaat het wel om de permissies van een aantal files. Die kan 'ie niet uitvoeren geloof ik en er staan een aantal links op.
Ik weet nog wel dat ik in het begin dat ik met LInux bezig was, het vrij veel moeite kostte om installeerbare redhat CD's te maken ('96/97) Later zijn daar scriptjes voor uitgekomen die de dir structuur maken en waarin je zelf de nodige updates kon verwerken (nieuwere packages)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 23 juli 2002 00:19 schreef TD-er het volgende:
Volgens mij gaat het wel om de permissies van een aantal files. Die kan 'ie niet uitvoeren geloof ik en er staan een aantal links op.
Default zijn alle files op een onder GNU/Linux gemountte Joliet-ISO image toch executable?
En symlinks had ik niet aan gedacht, die zijn idd vervelender...

Verwijderd

alle bestanden op cd fikken,
een Linux (HR7.3) Boot disk maken.

booten met diskette en cd erin douwen.

dat moet wel werken dacht ik zo.

Ik heb ook weleens gehad dat een cd niet bootable was, dan boot ik gewoon met een bootdisk en kan ik zo toch verder met installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the response. :)

Ik heb iemand gemaild die ik ken die de ISO's nog wel heeft liggen en brandt ze binnekort op CD, problem solved. :)
Pagina: 1