Verwijderd

Topicstarter
In manual mode kun je je shutterspeed aanpassen. In het boekje staat dat ik door naar boven en naar beneden te drukken dit in kan stellen. Maar ik kan ook naar links en naar rechts drukken, maar daarover staat niets aangegeven in het boekje. Hiermee pas ik ook iets aan namelijk wat hieronder in het plaatje met rood is omcirkeld. Wie weet wat dit inhoudt en wat ik er precies mee doe?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/mb.koster/kos/ixus.gif

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:57

Mark_640

In my memory

Tegenlichtcompensatie... :)

mooi woord voor galgje... ;)

Tenminste, daar is 't voor bij mijn normale Ixus...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 23:11 schreef Mark_640 het volgende:
Tegenlichtcompensatie... :)

mooi woord voor galgje... ;)

Tenminste, daar is 't voor bij mijn normale Ixus...
Ja ik heb het ook gevonden! Exposure Compensation in het engels :)

Is dat hetzelfde als je diafragma instellen?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:57

Mark_640

In my memory

Ehh.. neej... ;)

Is handig als je bijvoorbeeld tegen de zon in fotografeert, en de foto dus overbelicht zou worden, dan gebruik je dat...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Volgens mij is het niet meer dan het digitaal witten of ontwitten van je eindresultaat. Dat heeft dus niks met shutter speed te maken.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik doe het zo:

kies in het menu lange sluitertijd: ja (duh)

Dan druk je dus op dat wb knopje, en dan kun je met links/rechts dat vage ding instellen (tegenlichtcompensatie blijkbaar). Als je dan pijltje naar beneden doet kun je daarna met boven/beneden de sluitertijd instellen, beetje verwarrend idd.

Ik ben er nu achter: als dat linkerding actief is kun je omhoog/omlaag doen om het rechterding te activeren. Als het rechterding actief is kun je links/rechts doen om het linkerding te activeren.
Pagina: 1