Toon posts:

[PSP] Verschil selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een plugin of whatever voor PSP dat hij het verschil tussen 2 plaatjes/layers selecteert.

Dit maakt een hoop werk simpeler.
Weet iemand dit?

Verwijderd

je vraag is nogal vaag, zou je het misschien wat beter (uitgebreider) kunnen uitleggen?

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 00:17 schreef FoOL het volgende:
je vraag is nogal vaag, zou je het misschien wat beter (uitgebreider) kunnen uitleggen?
Ik gok op dit:
code:
1
2
3
4
5
|   |        |  |
| layer |      | layer |
|   1  |  leeg   |    2   |
|     |    |       |
|   |      |      |

En dan dat het lege gedeelte geselecteerd wordt...
Of niet?

In dat geval lijkt mij de makkelijkste methode (PS) even background wegdoen, merge visible, het lege gedeele 'magic-wanden', selectie in een nieuwe afbeelding gooien, de merge visible ongedaan maken, en de selectie weer je afbeelding inslepen...

Of layer1 selecteren, ctrl-shirt-i, layer 3 maken edit -> fill, layer 2 selecteren, en delete duwen, zodat in layer 3 alleen de fill tussen layer 1 en 2 in blijft staan...

Ik geloof nml niet dat er een standaard iets voor in PS zit.

just my 2 cents...

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

In plaatje 1 is de auto groen, de achtergrond blauw.
In plaatje 2 is de auto ROOD, de achtergrond rood.
Wat ik dan wil is dat hij die auto selecteert.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

je kunt dan, als de plaatjes gelijk zijn en alleen de kleuren anders, in ieder geval je selectie bewaren en kopieren naar de andere afbeelding.
Hoef je daar alvast niet meer te selecteren :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 14:17 schreef Hangloozz het volgende:
je kunt dan, als de plaatjes gelijk zijn en alleen de kleuren anders, in ieder geval je selectie bewaren en kopieren naar de andere afbeelding.
Hoef je daar alvast niet meer te selecteren :)
Ik heb helemaal niet geselecteerd, snapje?
Dat wil ik juist!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ja trut, daar zou ik dan maar eens aan gaan beginnen, weet je hoeveel werk dat is :P

Een collega van me heeft voor Photoshop een plugin geschreven die eenvoudig selecties maakt..helaas mag ik die niet sharen..
Dr zijn wel commerciele pakketten te krijgen, zoals Procreate Knockout

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

dus je wil de auto selecteren?

De laag kopieren waarbij het te selecteren gedeelte het best te zien is, en dan eruit knippen lijkt me?

/me weet niet wat PSP allemaal kan, maar in PS zou ik zeggen "ctrl-alt-x"

Verwijderd

koop een grote lasso bij de intertoys,... kun je in je usb-poort inpluggen vlgns mij...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 16:44 schreef Hangloozz het volgende:
ja trut, daar zou ik dan maar eens aan gaan beginnen, weet je hoeveel werk dat is :P

Een collega van me heeft voor Photoshop een plugin geschreven die eenvoudig selecties maakt..helaas mag ik die niet sharen..
Dr zijn wel commerciele pakketten te krijgen, zoals Procreate Knockout
Share you damn bastard!

:P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat onduidelijk geweest.
Wat ik dus bedoel, is dat ik deze 2 foto's heb:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keessmul/pics/bensu1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keessmul/pics/bensu2.jpg
het verschil tussen die 2 foto's (de auto) moet hij dus selecteren, zodat ik een nette cutout van mijn auto krijg.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat is niet zo te doen, helaas. Je zou de layers over elkaar kunnen leggen en kijken of je met difference wat kunt..
*prutst*
nope, krijg je een slecht resultaat van. Ik weet het niet, volgens mij kan het niet. Je kunt wel zelf natuurlijk dat autootje erneer zetten, er een 50% transparante layer eroverheen leggen en met rood dus het autootje gaan schilderen. Vervolgens pak je de magic wand, je selecteert ergens in het niets en invert je selectie. Maar dat is de oplossing niet, dat is alleen een omweg.

Selecteren met je lassootje (en dan natuurlijk wel antialias aan) is helemaal monnikenwerk...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

maar het verschil tussen de platen is niet alleen de auto, ook de bij de auto behorende schaduw...

Ik zou d'r een mask overheen plempen en de auto +schaduw inschilderen...

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1