Toon posts:

System warmte problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ECS K7S5A mobo
Amd XP 1900+
512mb DDR geheugen
Hercules GFII GTS 64 mb
WinTV kaart
3COM Ethernet kaart
20gb Maxt0r HD
BENQ CD RW
LG 52x CDROM
Zip en floppy drive.
300 Watt power

Oke mijn probleem is dat de system temp 50 grade is als ie gestrest is, de processor is 60 maar dat valt nog wel mee denk ik. 50 graden vind ik wel erg veel voor systeem aangezien ik genoeg koeling(denk) heb. Heb voor in de kast een koeler, aan de achterkant ook een grote en zo'n vage koeler dat een PCI slot in beslag neemt. Ook heeft de HD zo'n koeler/heatsink geval. De zijkant van de kast is erg heet als je het aanraakt en het ruikt ook niet zo lekker in de buurt van die pc. Als je de zijkant va nde kast weghaalt zijn alle problemen weg.

Wat ik dus wil weten is of ik genoeg koeling heb, zo niet waar anders kan ik koelers plaatsen aanegzien het beetje vol zit. Kan het ook zijn dat me voeding al die hardware niet aankan? Of dat er problemen kan zijn met me hardware?

Alvast bedankt voor de hulp:)

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Je moet zorgen dat je meer koude lucht van buiten aan trekt en meer warme lucht naar buiten brengt. Luchtverplaatsing in de kast zelf is namelijk niet genoeg, de warme lucht moet ook ergens heen.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

welk merk kast heb je? De aopen HQ/HX serie staat er bekend om.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Kijk ook eens naar hoe druk het is met kabels in je kast.... Als er overal kabels in de weg hangen, kan het zijn dat de fans gewoon niet bij de lucht komen, en de warme lucht dus blijft hangen (en warmer wordt... en warmer wordt... en warmer wordt... well, you get the picture...)

Verwijderd

Er is maar 1 oplossing: Watercooling :)

• ReBBeL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11-2009
Volgens mij kom je er met de aanwijzingen van de rest wel uit, waar ik idd naar zou kijken is over er geen kabels in de weg zitten.

Verwijderd

Gewoon rounded cables kopen. Kan de warmte beter weg. En een fan voorin de kast plaatsen en die de kast in laten blazen en eem fan aan de achterkant om het de kast weer uit te blazen. Zo creeer je airflow.

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
kijken of je kast niet verdeelt is in twee stukken (zoals bij de eerder genoemde aopen kasten) Als dit het geval is is het beter van voor airflow te zorgen in beide delen, en niet voor heel de kast. Dus een intake en outtake in het onderste gedeelte, en dan zien of dit ook nodig is in het bovenste gedeelte.

Als dit niet het geval is is het beter van ongeveer even veel outtakes als intakes te hebben, in't forum van overclocking staan bij de faq's een beetje uitleg.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb je al je fans op blazen of allemaal op zuigen staan? In dat geval werken ze tegen elkaar in en is er maar een heel klein beetje stroming in de kast.

Die slotfan en de fan van je koeling zuigen het lucht uit je kast, dus zorg dat er ook fans zijn die koude lucht je kast in blazen. Enneh... sommige kasten hebben zo'n dichte voorkant. Het heeft vaak weinig nut om daar een fan te plaatsen omdat die geen lucht aan kan zuigen.

Dus kort samengevat: controleer je luchtstroom.

PS: met vloeipapier kun je makkelijk nagaan of een fan blaast of zuigt.

Verwijderd

Ik heb laatst een AMD XP 2000+ van een klant van mij hier op de werkbank staan en die had ook warmteproblemen. Processor werd stressed 55 graden. Dus heb ik mijn leverancier gebeld en de technische man daar zei dat het volgende ook wel kon helpen: door je koeler zit een klem die de koeler op het moederbord vast zet. Het kan zijn dat die verkeerd om zit. Je kan em op twee manieren vast zetten, maar het kan zijn dat de koeler nu niet helemaal goed op de core zit, hij zit dan schuin. Dus gewoon dat klemmetje andersom en toen was het probleem bij mij opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks voor alles replies, Ik zal ff airflow controleren.
er zitten idd een heleboel kabels in, voordal IDE kabels. De IDE slots zitten bijna aan oderkant van mobo dus nemen veel ruimte in beslag, slecht voor airflow denk ik dan.
Koeler achterkant pc bij proc blaast lucht in pc, koeler voor in pc blast lucht er uit. RiDo heeft gelijk, de voorkant is bijna helemaal dicht, 3 kleine gaten...niet echt fantastisch. Er is ook niet veel ruimte om andere koelers te plaatsen

Hoe verander ik de airblow van koeler?

Waar zie ik wat voor kast ik heb? zou het niet weten..

Hmmz ik heb de koeler op de achterkant omgedraaid, helpt al een beetje.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 12:19 schreef DarKje het volgende:
Hoe verander ik de airblow van koeler?
Heel simpel: Koeler losschroeven en omdraaien.

Wat ik ik het oorspronkelijke bericht nog vergeten was is dat de kasten die aan de voorkant dicht zijn, soms onder het front wel een luchtinlaat heeft. Maar om deze te kunnen gebruiken moet de PC op zijn voetjes staan. Persoonlijk heb ik dat niet.

Verwijderd

Nee, koeler omdraaien maakt niet uit, ligt echt aan die klem die er doorheen zit. Als je de koeler omdraait heb je hetzelfde effect. Je moet echt die klem omdraaien en het koelblok laten zitten zoals het zit.
Pagina: 1