Toon posts:

Iemand ooit problemen met GA-7VTXE+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-7VTXE+ mobo met een AMD 1800+ erin. Tijdens mijn eerste bios upgrade (versie F5) ging het al meteen mis. Dankzij de dual bios (w00t) had ik alle oorspronkelijke parameters herstelt en deed de PC het weer normaal.

Ook heb ik heel wat problemen gehad toen de mobo zijn eerste arbeid mocht leveren. Hij liep vast en ik kreeg een aantal keer of 8 in totaal een blauwe scherm. Nu heb ik sinds 2 weken de systeem herinstalleerd, en voorzien van de meest recente updates en alles loopt normaal.

Ik wil weten of er meer mensen zijn met dit bordje die zulke rare problemen hebben gehad.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb zelf een 7VTXE (zonder plus dus...) en heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Het draaide perfect, had alleen de nieuwste VIA 4-in-1 nodig eigenlijk, heb de hele drivercd die erbij zat nooit aangeraakt (zoals gewoonlijk ;))
Ik had alleen wat probleempjes met het installeren van het onboard-geluid, maar na een download bij Gigabyte (aangezien de "standaard" AC '97 drivers van VIA het onboard-sound niet herkenden) werkte ook dat perfect.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het systeem ook lekker draaien. Ik denk dat het idd wel aan de via hardware drivers lag. Sinds ik die nieuwe heb draaien (mijn pc is geen maand oud) draait alles sindsdien prima. Was alleen benieuwd of het gewoonlijk was bij Gigabyte mobo's om door zoveel problemen te worstelen.

P.S. Ik heb die meegeleverde mobo software wel gebruikt. Norton Personal Firewall en Norton Antivirus 2002 sla ik niet zomaar weg :P