Toon posts:

Kan een processor snel doodgaan???

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of je prosessor snel doodgaat als je hem te ver overklokt. Ik heb nu een P4 2.0A @ 2.7 staan draait verder hardstikke stabiel maar vraag me af of die ook dan sneller kapot gaat???
Voltage op 1.6V staan op een Asus P4s533

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1) Als je een processor TE ver overklokt en niet goed koelt: jazeker, dan issie zo dood.

2) Als je je processor op -weet-ik-welke-frequentie- zet, maar je zorgt voor een goede koeling, dan is de tijd dattie meegaat niet noemenswaardig minder dan als je hem op normale snelheid zou draaien.

Verwijderd

Ja hij kan vlug d00d gaan. Door middel van heel veel voltage. En dan laat je hem ff op een mega hoge snelheid draaien en dan is ie binne een half uur d00d :)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Wordt de levensduur van een CPU korter wanneer je hem overklokt?
Ja, men dénkt van wel. De meningen zijn nog wat verdeeld, maar men heeft een sterk vermoeden dat de levensduur wel degelijk verkort wordt. Of jij er iets van gaat merken? Dat denk ik niet, tenzij jouw CPUtje érg warm wordt gedurende een lange periode. Overigens is een leuke eigenschap van een P4 dat hij zichzelf terugklokt wanneer hij écht te warm wordt en zo zichzelf beschermd.
Zolang jij geen heel stomme dingen met je CPU doet denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat hij erg vroeg stuk zal gaan. Misschien dat de levensduur van 15 naar 10 of 8 jaar verkort wordt. Tegen die tijd ben je al laaaang aan een nieuwe toe :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Op maandag 22 juli 2002 22:53 schreef Whuzz het volgende:
Ja, men dénkt van wel. De meningen zijn nog wat verdeeld, maar men heeft een sterk vermoeden dat de levensduur wel degelijk verkort wordt. Of jij er iets van gaat merken? Dat denk ik niet, tenzij jouw CPUtje érg warm wordt gedurende een lange periode. Overigens is een leuke eigenschap van een P4 dat hij zichzelf terugklokt wanneer hij écht te warm wordt en zo zichzelf beschermd.
Zolang jij geen heel stomme dingen met je CPU doet denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat hij erg vroeg stuk zal gaan. Misschien dat de levensduur van 15 naar 10 of 8 jaar verkort wordt. Tegen die tijd ben je al laaaang aan een nieuwe toe :)
ik ben het er helemaal mee eens

Gregor van Egdom Krekr

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[een regel blaat die hij gelukkig heeft verwijderd; het was in de trend van 'Doe niet zo lomp, je weet wat hij bedoelt']
:( ik werd even een beetje pissed over die opmerking... op het moment dat ik op quote drukte, had je dus net de boel gewijzigd;

Ik ben NIET lomp... Ja, ik weet wat hij bedoelt, en dat zie je dus ook netjes aan m'n 2e punt

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Mwa als je er met een hamer op slaat zal ie wel dood zijn :+

Maar als je em iets overclocked zal hij niet zo snel kapot gaan denk ik, moet je em wel goed koelen natuurlijk.

Processors zijn gemaakt om iets van 10 jaar mee te gaan ofzo, tegen die tijd heb je em toch wel als sleutelhanger omdat je er verder helemaal nix meer mee kunt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Op maandag 22 juli 2002 22:56 schreef wfvn het volgende:
:( ik werd even een beetje pissed over die opmerking... op het moment dat ik op quote drukte, had je dus net de boel gewijzigd;

Ik ben NIET lomp... Ja, ik weet wat hij bedoelt, en dat zie je dus ook netjes aan m'n 2e punt
Blaat. Ik had het expres al verwijderd, ga je d'r alsnog over zaniken :(

Ik zag je 2e punt dus pas te laat. Het slaat overigens nog wel steeds op de 2e reply (niet die van jou dus). :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 22 juli 2002 23:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Blaat. Ik had het expres al verwijderd, ga je d'r alsnog over zaniken :(

Ik zag je 2e punt dus pas te laat. Het slaat overigens nog wel steeds op de 2e reply (niet die van jou dus). :)
L*l niet; er stond bij dat je het over de 2 reply's boven jouw post ging...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

offtopic:
Willen de heren bekvechters of hun posts ongewijzigd laten staan en er inhoudelijk over debatteren, of oplazeren? Nou is het een waanzindraadje aan het worden. Dank u.

En wat de proc betreft is het simpel: de levensduur van een processor ligt tussen de 5 seconden en een jaar of tien. Hoe zwaarder je 'm belast en hoe slechter je'm koelt, hoe korter hij meegaat - maar het is geen lineair verband, anders gezegd: d'r is verder niks zinnigs over te zeggen.

De belangrijkste indicator is imo temperatuur. Als jouw temps onder de 50-55 graden blijven, gaat het ding hoogstwaarschijnlijk een aantal jaren mee.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Op maandag 22 juli 2002 23:08 schreef bobo1on1 het volgende:
Mwa als je er met een hamer op slaat zal ie wel dood zijn :+

Maar als je em iets overclocked zal hij niet zo snel kapot gaan denk ik, moet je em wel goed koelen natuurlijk.

Processors zijn gemaakt om iets van 10 jaar mee te gaan ofzo, tegen die tijd heb je em toch wel als sleutelhanger omdat je er verder helemaal nix meer mee kunt.
Las laatst hier dat ze naar ik meen 4 jaar continu op 100% moeten kunnen draaien gegarandeert. Een max ge-oc'de pc die 24/7 koe draait zal dus minimaal jaar of 3 moeten doen gok ik, want nu dus een P2 400 zou zijn ofso. Minimaal, dus verreweg de meeste zullen nog paar jaar langer volhouden. Zeg maar in de tijd van de eerste pentiums dus :)

Denk niet dat er veel mensen zijn die op hun P-75@100 ofso gelijk een }:O gezet hebben, nog ouwere pc's (richting 80486) zie je al helemaal nauwelijks meer, dus helaas weinig kans op een goeie controle. Maar reken maar dat je je pc eerder wegdoet dan dat'ie ermee ophoud 8-)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 22 juli 2002 23:26 schreef Rataplan het volgende:
offtopic:
Willen de heren bekvechters of hun posts ongewijzigd laten staan en er inhoudelijk over debatteren, of oplazeren? Nou is het een waanzindraadje aan het worden. Dank u.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het staat er zwaar beroerd... :P
En wat de proc betreft is het simpel: de levensduur van een processor ligt tussen de 5 seconden en een jaar of tien. Hoe zwaarder je 'm belast en hoe slechter je'm koelt, hoe korter hij meegaat - maar het is geen lineair verband, anders gezegd: d'r is verder niks zinnigs over te zeggen.

De belangrijkste indicator is imo temperatuur. Als jouw temps onder de 50-55 graden blijven, gaat het ding hoogstwaarschijnlijk een aantal jaren mee.
*kuch* ik hoor enorm veel echo's (qua essentie dan) hier in dit topic (niet alleen van jou; er staat echo's... het is dat hier (gloofk) geen huiskamer-techpost-hunters bij zijn.... dat valt nog mee.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[search=levensduur processor]

Dan zo maar.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

de xp zou zich ook moeten terug klokken als ie te warm word alleen jammer dat het nog niet onder steund word op een mobo !!!!

Verwijderd

Hier zijn wel zat topics over geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.