Toon posts:

[vmware]geen drivers voor huidige kernel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vmware geinstaleerd op mn slackware 8.1 systeempje met kernel 2.4.18, ik heb toen met het vmware-config script kernel modules gemaakt en die zijn goed geinstalleerd en geactiveerd. Ik kon daarna gewoon vrolijk vmwaren.

nu is het al 2 keer gebeurd dat vmware meent dat hij geen kernel drivers heeft en dat ik die opnieuw moet maken, terwijl die er dus al gewoon waren. Ik heb in die tijd niks veranderd qua kernel, drivers, modules of weet ik wat...

als ik daarna dan weer het vmware-config script uitvoer doet hij het weer...., maar dan ineens komt ie zomaar weeer op te proppen met die melding als ik hem opstart.

iemand enig idee hoe dit kan?

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ja dat is omdat VMware logt dat het opstart script /etc/init.d/vmware mislukt. Zodra dat gebeurt, wordt er een file /etc/vmware/not_configured gemaakt, en de eerstvolgende keer dat het opstart script runt, zeikt ie dat ie "not configured" is.

Ik delete zelf altijd de onzin uit die script file, maar je kan ook met de hand de /etc/vmware/not_configured file weggooien. Het is maar een 0 byte file, dus er staat niets waardevols in.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 22:47 schreef Dim het volgende:
Ja dat is omdat VMware logt dat het opstart script /etc/init.d/vmware mislukt. Zodra dat gebeurt, wordt er een file /etc/vmware/not_configured gemaakt, en de eerstvolgende keer dat het opstart script runt, zeikt ie dat ie "not configured" is.

Ik delete zelf altijd de onzin uit die script file, maar je kan ook met de hand de /etc/vmware/not_configured file weggooien. Het is maar een 0 byte file, dus er staat niets waardevols in.
dankje voor de duidelijk uitleg :)
ik zal het de eerst volgende keer eens proberen als hij niet wil starten. Dan zal ik daarna even melden of het idd daaraan lag(ik ga er vanuit van wel).

• The Noid
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03-2011
Je kan natuurlijk ook even controleren WAAROM /etc/init.d/vmware mislukt en het probleem verhelpen in plaats van alleen de symptomen...

This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about