Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat wanneer een webpagina geladen wordt deze de browser fullscreen maakt
Ik denk niet dat de gemiddelde internetter daar blij mee is. Ikzelf ga direct weg bij een pagina die fullscreen opent.
ja, is mogelijk met een tussenpagina,
ff het scriptje opzoeken.
dit in de header zetten.
en dan:
je kunt ook op een of andere manier de code activeren met body onload.
ff het scriptje opzoeken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function fullScreen(theURL) {
window.open(theURL, '', 'fullscreen=yes, scrollbars=auto');
}
//-->
</script> |
dit in de header zetten.
en dan:
code:
1
2
3
| <a href="javascript:void(0);"
onload="fullScreen('http://www.jesite.nl/jebeginpagina.html');">
Volledig scherm</a> |
je kunt ook op een of andere manier de code activeren met body onload.
a. Script request? 
b. Dat soort pagina's maken mij in windows alt-f4-en en op de mac force quitten
b. Dat soort pagina's maken mij in windows alt-f4-en en op de mac force quitten
In IE you can open windows in fullscreen mode:
<script>window.open('some.html','myNewWindow','fullscreen=1';</script>
... gives you a window which uses the whole screen, no window frame, buttons, no nothing.
But this may not be what you want...
A x-browser solution which resizes the window to full screen would be a script like this one:
<script>
function FullScreen() {
var sW, sH;
sW = screen.availWidth;
sH = screen.availHeight;
self.moveTo(0,0);
self.resizeTo(sW,sH);
}
</script>
in the body tag...
<body onload="FullScreen()"> ... this will call the function when the page is completely loaded.
<script>window.open('some.html','myNewWindow','fullscreen=1';</script>
... gives you a window which uses the whole screen, no window frame, buttons, no nothing.
But this may not be what you want...
A x-browser solution which resizes the window to full screen would be a script like this one:
<script>
function FullScreen() {
var sW, sH;
sW = screen.availWidth;
sH = screen.availHeight;
self.moveTo(0,0);
self.resizeTo(sW,sH);
}
</script>
in the body tag...
<body onload="FullScreen()"> ... this will call the function when the page is completely loaded.
Nietzman, dit is duidelijk geen script-request, want ik vroeg alleen of het kon... maar ik ga de geposte oplossingen natuurlijk wel uitproberen
appeltje-W is simpeler hoorOp maandag 22 juli 2002 21:54 schreef Nietzman het volgende:
... en op de mac force quitten
topicstarter gebruik de [search=open window fullscreen]
en je vind iets van
window.open(url, name, "width="+screenavaillWidth+",height="screen.availlHeight)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het kan dus alleen met een tussenscriptje? Hm, dat zou betekenen dat ik een splash-screen moet maken om ervoor te zorgen dat de eropvolgende pagina's in een maximale browser (of 800x600) geopend worden...
EDIT:
Is het echt niet mogelijk om de browser een grootte mee te geven bij het 1e keer laden van de webpagina?
EDIT:
Is het echt niet mogelijk om de browser een grootte mee te geven bij het 1e keer laden van de webpagina?
Zoek eens naar window.resize ;je moet dan een heel eind kunnen komen.Is het echt niet mogelijk om de browser een grootte mee te geven bij het 1e keer laden van de webpagina?
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Je kan wel de tussenpagina automatisch laten afsluiten, dat kan bij alle browsers zonder waarschuwing vooraf behalve (tot dusver bekent) bij IE5.0Op maandag 22 juli 2002 22:01 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Het kan dus alleen met een tussenscriptje? Hm, dat zou betekenen dat ik een splash-screen moet maken om ervoor te zorgen dat de eropvolgende pagina's in een maximale browser (of 800x600) geopend worden...
EDIT:
Aangezien ik echter geen voorstander ben van dergelijke praktijken laat ik de rest over aan je eigen zoek-capaciteiten
Intentionally left blank
LOLOp maandag 22 juli 2002 22:50 schreef crisp het volgende:
[..]
Je kan wel de tussenpagina automatisch laten afsluiten, dat kan bij alle browsers zonder waarschuwing vooraf behalve (tot dusver bekent) bij IE5.0
Aangezien ik echter geen voorstander ben van dergelijke praktijken laat ik de rest over aan je eigen zoek-capaciteiten
Ik wil juist niet dat mensen gaan ergeren aan mijn website, maar ik wil ook geen irritante scrollbar aan de zijkant. Daarom zocht ik een oplossing waarbij mijn homepage in de resolutie van de bezoeker geladen moest worden (zonder tussenscherm)...
Search al geprobeerd?? Zie RM-rf's post.
Das al de vierde topic van je die ik moet sluiten Nebuchadnezzar... Lees de FAQ even wil je? Bij voorbaat dank!
Das al de vierde topic van je die ik moet sluiten Nebuchadnezzar... Lees de FAQ even wil je? Bij voorbaat dank!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()