Toon posts:

[woody] NVIDIA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
uhmm....erg dit.... heb dus net me eerste debian systeempje geinstalled .. wil ik me NVIDIA drivers installeren krijg ik een melding dat ie modversions.h niet kan vinden. Hmpf.. ok, apt-get install kernel-source-2.4.18 gedaan, symplinkje gebouwd, nu krijgt ik
code:
1
2
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/video/NVdriver
make: *** [package-install] Error 1

Uhm ja... das kut... google enzo leverde wel wat op met die missing file, maja, dat hadden we zelf al opgelost.

/me pakt zn slackware iso er al weer bij :)

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Je hebt denk ik nog de standaard kernel draaien ??

Zo ja, dan moet je de kernelheaders installen van de kernel die je draait.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 22:00 schreef Rudoli het volgende:
Je hebt denk ik nog de standaard kernel draaien ??

Zo ja, dan moet je de kernelheaders installen van de kernel die je draait.
heb ik ook nog gedaan, maar die zitten toch ook bij de kernel-source deb?

Verwijderd

Je moet echt die 2.4.18-bf2.4 kernel headers hebben.

dan ff opnieuw compileren van die drivers. Dan krijg je nog een fout dat de nvida drivers not compiled zijn voor die header file ofzo (op zn engels dan die fout) en dan doe je make clean. dan nog een keer make en dan gaat ie goed..

Moet kunnen werken.. Verder is er ook een deb package van de nvidia drivers. Dat moet je zo kunnen installeren alhoewel ik dat nog nooit zo heb gedaan maar dat was laatst min of meer de opmerking die ik kreeg op got omdat ik uit de source compileerde.

Verwijderd

apt-cache show [url="http://packages.debian.org/stable/x11/nvidia-glx-src.html"]nvidia-kernel-src 1.0.2880-1[/url]
apt-cache show [url="http://packages.debian.org/stable/x11/nvidia-kernel-src.html"]nvidia-kernel-src 1.0.2880-1[/url]

Debian heeft echt packages voor alles. Draait trouwens als een tiet hier, met de 2.4.18 kernel source deb. Ik draai wel Sid...

En die unresolved symbols wijzen erop dat je modules probeert te gebruiken met een kernel waar ze niet voor gemaakt zijn AFAIK.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 22:29 schreef Hawk het volgende:
apt-cache show [url="http://packages.debian.org/stable/x11/nvidia-glx-src.html"]nvidia-kernel-src 1.0.2880-1[/url]
apt-cache show [url="http://packages.debian.org/stable/x11/nvidia-kernel-src.html"]nvidia-kernel-src 1.0.2880-1[/url]

Debian heeft echt packages voor alles. Draait trouwens als een tiet hier, met de 2.4.18 kernel source deb. Ik draai wel Sid...

En die unresolved symbols wijzen erop dat je modules probeert te gebruiken met een kernel waar ze niet voor gemaakt zijn AFAIK.
hmm wennen dat debian, me systeempie draait nu goed, alle services enzo.. en debian lijkt wel leuk te zijn :P Maar nu heb ik nog steeds geen X draaien. Ik heb wel die 2 debjes geinstalleerd, maar welke driver wordt er nu gebouwd en welke moet ik invoeren in me XF86Config? Kan dit niet echt vinden op de URL van die debjes. Bij me slackding stond ie in /lib/modules/2.4.8/kernel/drivers/video/ maar daar staan een paar files behalve... de nvidia...

Verwijderd

Hmm, bij mij werd "NVdriver" automatisch geladen na een init q.

Maareuh: lees de helpfiles es door: less /usr/share/doc/nvidia-kernel-src/README.Debian en less /usr/share/doc/nvidia-glx-src/README.Debian

In je XF86Config de driver van "nv" naar "nvidia" verzetten, en je ervan verzekeren dat module "glx" geladen wordt, i.e.: niet uitgecomment. Voor de rest geldt de algemene HOWTO van nVidia ook voor Debian.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
in de readme van nvidia staat ook hoe je ze kan rebuilden voor jouw kernel.

iest van: rpm --rebuild.........................

[edit]
ff opgezocht :)

rpm --rebuild NVIDIA_kernel.src.rpm
rpm vh /path/to/rpms/RPMS/i386/NVIDIA_kernel.i386.rpm
rpm -ivh NVIDIA_GLX.i386.rpm

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11
Op dinsdag 23 juli 2002 22:47 schreef geforce5_guy het volgende:
in de readme van nvidia staat ook hoe je ze kan rebuilden voor jouw kernel.

iest van: rpm --rebuild.........................

[edit]
ff opgezocht :)

rpm --rebuild NVIDIA_kernel.src.rpm
rpm vh /path/to/rpms/RPMS/i386/NVIDIA_kernel.i386.rpm
rpm -ivh NVIDIA_GLX.i386.rpm
Het is geen RPM Based systeem, we hebben het over Debian. Die werkt niet echt met RPM, maar met het Debian Package System.

apt-get is echt De uitkomst :)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je je kernel op je Debian systeem met 'make-kpkg' hebt gemaakt, kan je die nvidia kernel module heel eenvoudig met 'make-kpkg modules_image' bouwen (evenals eventuele andere debianized kernel modules die je in /usr/src/modules hebt) en net als elk ander debian package installeren. nVidia's GLX kan je mooi met 'debian/rules binary' of 'dpkg-buildpackage' bouwen en installeren. Wel zo handig, dan maakt hij ook een diversion aan zodat er geen Mesa zooi over je nVidia GLX komt te staan bij een upgrade oid.

Die nvidia packages die je kan apt-getten, zijn dus _geen_ binary packages, puur een downloadscripsel dan de eigenlijke tarballs van nvidia's site downloadt, er een debian dir bij gooit en de kernel module source uitpakt. That's it.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1