Toon posts:

MAC-adres dat niet met 00 begint ??

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat dat een MAC adres van je netwerkkaart dat niet met 00 maar met 52 ofzo begint (en wel bestaat uit 12 karakters). Bij mijn kabelprovider hadden ze er nl nooit van gehoord.

Verwijderd

Wat is het probleem dan?

Verwijderd

die van mijn netwerkkaartjes beginnen beiden keurig met 00-00

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
Er zijn hele ranges 3com Etherlink XL kaarten met als begin 06.

Trouwens bij een ISP hebben ze van meer dingen niet gehoord. Maak je daar maar niet zo druk om.

Verwijderd

1 kaart van mij begint met 00:00 en de andere met 00:50 maar ik zie nog steeds het probleem niet? je kan je MAC adres ook 11:22:33:44:55:66 spoofen en doorgeven aan de provider dussuh :?

Verwijderd

Topicstarter
Spoofen?? Ehr..

Nouja het was niet echt de ISP die dat zei maar de ICA, de dienst die het hele informaticagebeuren (qua netwerken) binnen de universiteit maastricht regelt. Dus ze zouden er wel verstand van moeten hebben. In ieder geval hebben ze het adres wel ingevoerd (tot nu toe zonder problemen) en over 10 dagen komen ze de kabel aansluiten en dan zien we wel of het werkt. Ze hadden gewoon nooit zo'n adres gezien.. sjah..

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Spoofen :?
Die kerel die vorige week mijn kabelmodem aansloot moest het macadres van mijn netwerkaart op een formulier invullen.
Toen hij weg ging trok ik het kabeltje uit mijn NT bak (IntelEEP100) en plugde hem in een 3Com van mijn 486 en nu zit hij in een DEC21041 :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Ik zal het ff uitleggen dan :)

Ik zit bij elandvet (zeelandnet) via de kabel en daar controleren ze dus het MAC adres van je netwerkkaart en dat moet dus overeen komen met het IP ed (staan ergens daaro in een databeestje) als ze niet overeenkomen kom je dus niet het internet op...

Nu wilde ik een andere kaart gebruiken om te internetten...ik bellen naar die lui "ja, we veranderen het binnen een kwartier". NOT! dus toen was ik het beu en heb ik op m'n linux bakkie gewoon een nieuwe netwerkkaart voor de internet verbinding erin gedaan...maar dat werkte dus niet meer! dus ja, toen heb ik maar zo ingesteld dat de nieuwe internet kaart het oude mac adres moest aannemen om zo de provider voor de gek te houden...

Duidelijk :? zal wel niet ;)

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

De eerste 3 bytes/6 cijfers van het mac adres geeft aan wie de kaart gemaakt heeft.
bv 00-01-02 is 3Com etc.
De officiele lijst staat hier
Daar staan geen nummers bij die beginnen met 52 (?)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Zou jij wel in zee willen gaan met een provider die negatieve kennis van hun kern-materie ten toon spreiden ?
MAC-adressen worden uitgegeven door een van die internationale coordinerende clubs. Of liever, ze verstrekken de eerste 3 bytes van de 6 aan een fabrikant. Die mag dan netwerk-hardware gaan maken met MAC-adressen die beginnen met dat zgn. vendor-id.
Voor een lijstje zie bijvoorbeeld :
http://www.cavebear.com/CaveBear/Ethernet/vendor.html
Kleine clubjes hebben maar 1 vendor-id, maar grote jongens als 3Com en Cisco hele reeksen, zodat ze de verschillende product-groepen (NICs, hubs, switches, routers, terminal-servers, print-servers) uit elkaar kunnen houden.
Sommige reeksen worden niet gebruikt, bijvoorbeeld alle die beginnen met 40., omdat adressen in de TokenRing-wereld (die hetzelfde principe volgen) die met 40, beginnen zgn. "Locally Administrated Addresses" zijn, wat inhoudt dat ze gespoofed zijn; binnen Ethernet is dat zeldzaam, binnen TokenRing gebruikelijk. En hoewel Ethernet en TokenRing oorspronkelijk niet bedoeld waren om gebridged te worden, werkt het wel lekker.

En terwijl ik dit zat te tikken ....

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.. maar ff nog dit: Met hun in zee gaan doe ik om de volgende redenen. Ik betaal geen aansluitkosten en verder 47,50 per maand. Ze draaien via surfnet en dat is een van de snelste kabelproviders volgens www.ivis.nl

Verwijderd

Ik dacht dat Surfnet alleen voor onderwijs instellingen (HBO en uni) was???? Ik wil ook surfnet!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, het is ook een samenwerkingsverband tussen de ICA (verbonden aan Universiteit Maastricht) Nutsbedrijven Maastricht en Surfnet. Alleen geldig voor studenten en medewerkers :) Oplossing: in Maastricht komen studeren!

Verwijderd

I am on my way! :9

Verwijderd

Topicstarter
Als je maar niet bij mij in de buurt komt wonen (verkleint mijn bandbreedte ;) )

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 16:47
MAC adress spoofen iemand een idee hoe dat te doen ?? Is misschien wel makkelijk voor de kabel jongens onder ons

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

posted 24-08-2000 00:05 by doctor No (Junior Member)

het zgn burned in adres zelf kun je nooit wijzigen. wat je wel kunt doen is een mac adress ingeven. dit macadres overruled het burned-in adress van de networkcard.dit doe je als volgt:
network neighborhood 1 keer klikken rechtermuisknop properties.
drie tabbladen configuration, identification en Acces control.
in het tabblad configuration klik je een keer op je networkadapter en dan properties. dan krijg je weer drie tabbladen. pak het tabblad advanced... klik op networkadress.. nu kun je in het rechter schermpje een adres invullen.
succes

Had ik laatst net ff gepasted nog niet uitgeprobeerd.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Linux:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>/sbin/ifconfig eth1 hw ether 00:11:22:33:44:55
/sbin/dhcpcd -R -d eth1[/quote]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
je moet ook eerst je ip releasen als je een andere netwerkkaart gaat gebruiken.. (werkt bij chello tenminste)...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 10:54 schreef outlaw het volgende:
posted 24-08-2000 00:05 by doctor No (Junior Member)
[KNIP]
klik op networkadress.. nu kun je in het rechter schermpje een adres invullen.[/quote]Niet aanwezig...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op zaterdag 14 oktober 2000 21:10 schreef xoploosx het volgende:
Spoofen?? Ehr..

Nouja het was niet echt de ISP die dat zei maar de ICA, de dienst die het hele informaticagebeuren (qua netwerken) binnen de universiteit maastricht regelt. Dus ze zouden er wel verstand van moeten hebben. In ieder geval hebben ze het adres wel ingevoerd (tot nu toe zonder problemen) en over 10 dagen komen ze de kabel aansluiten en dan zien we wel of het werkt. Ze hadden gewoon nooit zo'n adres gezien.. sjah..
Zo zo, kabel via de UM... bereid je maar voor op een hele hoop rotzooi... ik spreek uit ervaring :'(

Verwijderd

Op zaterdag 14 oktober 2000 18:01 schreef xoploosx het volgende:
Bestaat dat een MAC adres van je netwerkkaart dat niet met 00 maar met 52 ofzo begint (en wel bestaat uit 12 karakters). Bij mijn kabelprovider hadden ze er nl nooit van gehoord.
ja tuurlijk kan dat nou en ?

Verwijderd

Op zondag 15 oktober 2000 00:04 schreef xoploosx het volgende:
Thanx.. maar ff nog dit: Met hun in zee gaan doe ik om de volgende redenen. Ik betaal geen aansluitkosten en verder 47,50 per maand. Ze draaien via surfnet en dat is een van de snelste kabelproviders volgens www.ivis.nl
Ze zijn idd heel goedkoop, voor een aansluiting zonder download limiet, max 10mbit down en 32kb/sec upload.

MAAR... in de praktijk is het heel wat anders. Als je zo rond de piekuren gaat surfen (tussen 19u en 24u) haal je amper 30k/sec download (zelfs van servers van de UM zelf). Games spelen is dan ook compleet onmogelijk omdat je ping tijden naar alle servers altijd meer dan 999ms zijn.

Ik heb nu ADSL besteld bij xs4all, want ik ben het stilaan beu te worden. De kabel blijf ik wil houden, ik zet er gewoon een oude 486 tussen als router en dan kan ik zelf dynamisch mijn routes instellen via de beste connectie :)

Verwijderd

Hmz, ik zie net dat deze topic al van oktober 2000 is :)
Pagina: 1