Toon posts:

Betere Chip cooling a7v333 nuttig?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het nuttig zou zijn om bijf een Bleu orb op me via KT333 chip te plaatsen...

er zit nu alleen zoon groote coolblok dus ik wou graag weten of zoon Klein blauw beesje me gaat helpen :)

heeft iemand anders mischien al ervaring hier mee en zo ja enige betere oc prestaties daar door of hogere stabilitijd?

Nog ff een andere vraag er tussen door de MB temp indicator is dat de temp van je chip ?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb zelf geen ervaring met het overklokken van dit bord ivm de northbridge. Maar ik denk dat een manier is om er achter te komen of actieve koeling een verbetering zal zijn om je computer een uurtje flink te stressen (3D mark of zo) en dan ff voelen aan je heatsink.
Is die heel warm -> dan zou actieve koeling eventueel kunnen helpen.
is die lauw -> lijkt het mij zwaar onlogisch als actieve koeling helpt.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Een heet koelblok kan ook beter zijn dan een warm of koel blokje hoor, als de warmte afgifte van de chip naar het blok toe niet goed is (lucht er tussen / slechte montage) dan zal het blok ook niet echt warm worden denk ik.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik vind zelf zeker als je de FSB omhoog gooit dat het koelblok flink heet wordt. Ik heb daarom ook een klein 4x4 cm fannetje erop gezet met tai-rippies. Nou weet ik tenminste zeker dat mijn Northbridge niet te warm wordt. Als je gaat overklokken raad ik het zeker aan. Als je niet gaat overklokken denk ik dat het niet nodig is.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:28

Dark

who tweaked the light?

De exit air van min cpu-cooler blaast er zo hard overheen dat ie zo al aardig cool blijft, mijn chiptemp komt nooit boven de 29 graden.

Als ik de delta op 5v laat draaien wordt het wel minder, maar hij draait op 7v minimaal dus geen probs. De lange vinnen van het passieve blokje doen hun werk goed zo te zien, maar als je een koelblok hebt wat niet zo mooi over de northbridge heatsink uitblaast, zal ie wel heter worden.

waar exact de temp sensor zit die de mobo/chip temp meet, zou ik niet weten, maar het zal wel een losse diode/transistor ergens op het bord zijn, en niet de echte temp van de northbrige.

Als je zeker wilt zijn van je zaak moet je gewoon een senfu thermometertje of een losse probe halen, en op de northbride plaatsen (of zo dicht mogelijk ertegenaan) met een dotje coolpasta. Als je temp weet zie je gelijk of extra koelen noodzaak is.