aopen 1232pro medium speed errors

Pagina: 1
Acties:

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:10

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Heb nu een week m'n 3e aopen 1232pro writer, maar na 3 goed gebrande cd's heb ik nu weer medium speed errors. Op het moment gebruik ik For-Live 32x cd's, daarvoor heb ik altijd Platinums (24x en 40x) gehad, maar die wilden op een gegeven moment ook niet meer op m'n 1e aopen, toen een nieuwe gekregen waar ik 8 weken op heb moeten wachten. Daarna ging het weer een tijdje prima, en ja hoor op een gegeven moment weer speed errors.
De cd's zijn gewoon goed, want op de plextor 1232 op m'n werk gaan ze prima.
Onder tussen al alles geprobeerd met master, slave, dma etc. Er zit de nieuwste firmware in (1.30). Onder tussen is ook alle andere hardware vervangen (upgrade amd-k7 -> P4). Ik weet het niet meer.
Ik heb nog wel steeds garantie, dus ik zal wel weer een andere krijgen, maar mijn vertrouwen in deze brander is weg...
Ik heb gelezen dat de RICOH MP7125A gelijk aan de AOPEN 1232PRO is, ik heb net dus al geprobeerd die firmware er in te flashen, maar dat gaat dus niet. Iemand die daar misschien een fix op weet ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Met welk programma brand je?
De meegeleverde Nero versie wil alleen op de bijgeleverdee A-Open CD-R branden, bij andere CD's geeft hij medium speed errors.

Probeer je Nero te upgraden (als je nog niet de nieuwste had), dit zou het probleem moeten verhelpen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 19:48
doe eens een search naar deze drive,deze komt vaak terug. Ik persoonlijk heb totaal geen problemen met de drive, alleen dan dat ik niet op max. speed kan fikken.

Wat je zegt klopt, aopens zijn idd ricoh drives.
Probeer eens een lagere snelheid en post dan je uitkomst.
waar fik je mee, onder welk OS. etc.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Ik brand dus met NERO de laatste versie, op lagere snelheden gaat het ook niet.
CDRwin 3.9a, Easy cd-creator 5.02 doen het ook niet.
Zonet weer een Platinum gepakt, maar dan 1 met doosje ipv. van de spindel en die doet het in eens weer wel :? Daarna weer een Platinum van de spindel gepakt en een For-live, meteen weer medium speed errors.
Dit alles onder Windows XP van alle patches voorzien, op m'n AMD-K7 systeem waar de 1e en de 2e writer in heeft gezeten heeft Windows 2000 en XP gestaan, beide met dezelfde problemen.
Het probleem staat veelvuldig in de tweakers database, echter geen 1 met een oplossing voor mij.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Wat zou dat eigenlijk inhouden "medium speed error"

Ik heb er nl ook last van maar ik heb "mijn" cd's gevonden. TDK max. 16 speed Afbeeldingslocatie: http://www.tdk-europe.com/products/uk/datastr/recordablecd/images/cdr74ultra16h.jpg

Ik zou zeggen vind jou cd en hou het bij die CD. Als ik ooit nog eens een cd-r speler koop geef ik een paar stuivers meer uit om alle cd's te kunnen fikken.

Ik heb ook nog steeds niet de oplossing. Alle snelheden geprobeert andere programma's en ga zo maar door. -> "medium speed error" :r :(

Maar met "die" TDK's :9

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Oke, merk cd's doen het over het al gemeen allemaal. Laatst ook nog een oer oude Phililps 4x beschreven geen probleem.
Het is toch zwaar wazig dat zo'n ding eerst +/- de helft van een spindel van 50 goed brandt, en er dan mee ophoudt ? Daarna krijg je een andere (gereviseerde) die doet er 3 goed, en dan is het ook weer over :(

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Net even de stoute schoenen aangetrokken, en de firmware van de Ricoh 7125AP in m'n Aopen 1232Pro geflashed.

[url="http://www.met.com.tw/download_file/cdrw/ricoh/mmp3/7125ap/mp7125ap14c.exe"]http://www.met.com.tw/download_file/cdrw/ricoh/mmp3/7125ap/mp7125ap14c.exe[/url]

Tada..... :+
Het werkt ;)
Dan lul je toch niet meer ?

Verwijderd

Hier loopt zo'n zelfde brander rond een 24/10/32-er heeft de hele tijd medium speed errors's wat kan ik doen om dit op te lossen?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
zie 2 hier boven !

/edit
sorry een 24 spiet, uitvogelen wat voor herkomst die heeft, misschien ook een Ricoh ?
Als je de flash rom bekijkt, die kan je ook saven, dan zie je op de 1e regel aopen en in mijn geval dus op regels daaronder Ricoh blabla
edit/

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 23 juli 2002 00:10 schreef gjs het volgende:
Net even de stoute schoenen aangetrokken, en de firmware van de Ricoh 7125AP in m'n Aopen 1232Pro geflashed.

[url="http://www.met.com.tw/download_file/cdrw/ricoh/mmp3/7125ap/mp7125ap14c.exe"]http://www.met.com.tw/download_file/cdrw/ricoh/mmp3/7125ap/mp7125ap14c.exe[/url]

Tada..... :+
Het werkt ;)
Dan lul je toch niet meer ?
Wel tricky om een willekeurige firmware te flashen in je Aopen 1232pro. Heb je daar een reden voor? Heb je release notes ergens? en kan dit zomaar?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 14:00
Op woensdag 24 juli 2002 08:55 schreef Fireman het volgende:

[..]

Wel tricky om een willekeurige firmware te flashen in je Aopen 1232pro. Heb je daar een reden voor? Heb je release notes ergens? en kan dit zomaar?
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik weet dat ik het ook zou kunnen met m'n Aopen cdrw1232A en het enige voordeel is dan volgens mij dat cdrwin m'n drive dan ook herkent, maar voor de rest?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Fireman

Fireman

Op woensdag 24 juli 2002 10:10 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik weet dat ik het ook zou kunnen met m'n Aopen cdrw1232A en het enige voordeel is dan volgens mij dat cdrwin m'n drive dan ook herkent, maar voor de rest?
Wat ik al eerder stelde; HOE weet je dat? Is er ergens een release note?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
release notes: nee die heb ik niet.
Het is gewoon zo dat de aopen 1232pro gelijk is aan de ricoh mp7125ap. Dus willekeurig is het niet echt ;)

De Ricoh mp7125a kon ik er ook niet inflashen, deze is dus zeer waarschijnlijk gelijk aan de Aopen 1232a.

Als je bewijs wilt, kun je zoals ik al gezegd hebt even in de firmware file zelf kijken. Je zult zien dat er in de aopen firmware meerdere keren Ricoh langs komt !
Op deze site vindt je ook nog een aanwijzing: [url="http://www.clonecd-userpage.com/news.html"]http://www.clonecd-userpage.com/news.html[/url]

btw. Hij brandt nog steeds als een tiet :9

Pagina: 1